Test en win een Nomad slaapzak naar keuze

[quote=“Nomad_Travel_Gear, post:1, topic:90040”]

**Test en win een Nomad slaapzak naar keuze **

Wereldwijzer en Nomad geven 5 Nomad slaapzakken weg om te testen. Wil je kans maken om een Nomad slaapzak naar keuze te winnen? Lees dan snel verder!

**Hoe gaat het in zijn werk? **
Je mag zelf een keuze maken uit het ruime assortiment slaapzakken op de website van Nomad. Geef daarna aan welke slaapzak je graag wilt testen en vermeld daarbij je motivatie. De redactie van Wereldwijzer en Nomad kiezen gezamenlijk 5 winnaars uit die vervolgens de slaapzak thuis gestuurd krijgen. Daarbij ontvang je ook een evaluatieformulier. Test je nieuwe slaapzak nog deze zomervakantie uit tijdens een kampeervakantie, stedentrip of verre reis en geef je mening over de slaapzak middels het evaluatieformulier.

**Dus…: **

1. Surf naar de website van Nomad en kies een Nomad slaapzak uit
  2. Reageer op dit bericht en vermeld daarin welke slaapzak je graag wilt testen
  3. En vertel in minimaal 100 woorden (en max. 500 woorden) waarom jij deze slaapzak zou moeten winnen

Je kunt tot en met donderdag 30 juni reageren op dit bericht!

ik zou een tonga slaapzak kiezen als ik er een zou winnen, met de rits rechts. ik heb al een tonga met de rits links, dus dan kan ik ze aan elkaar ritsen en samen met mijn kleindochter onder 1 dekbed slapen als we samen gaan kamperen.

Met de Nomad Advies Wizzard (heel handig!) ben ik tot de volgende keuze gekomen:
Nomad CAPE BARREN 650

Mijn motivatie om deze slaapzak te testen is:
Deze “zomer” (aanhalingstekens, want echt zomer wil het maar niet worden) gaan we drie weken een huttentocht door Noorwegen maken. Ik verwacht heel veel van deze tocht: overweldigende natuur, verlaten wegen, een stippellijn over de weg waar we de poolcirkel passeren en hopelijk Noorderlicht (!!!). Wat ik ook verwacht zijn koude nachten en niet altijd even comfortabele bedden. Helemaal niet erg, heerlijk zelfs, even iets heel anders als thuis! Vooral als je goede gear mee hebt.

Met de Nomad Cape Barren 650 verwacht ik deze hele huttentocht volledig comfortabel en aangenaam warm te kunnen slapen. Maar geen beter bewijs dan de ervaring (schreef zij wijs…). Daarom wil ik graag de **Nomad **CAPE BARREN 650 tijdens deze vakantie aan de [COLOR=black]"Noorse-Overnachtingen-Met-Arctische-Daglichtnachten"test onderwerpen. [/COLOR]

Geachte heer, mevrouw,

Toen ik deze mail las was ik blij verrast, ik ben namelijk nog erg aan het twijfelen over welke slaapzak ik aan moet schaffen! Deze zomer ga ik twee maanden rondreizen in Zuid Amerika, maar mijn slaapzak (Nomad Bronco) vind ik te zwaar om mee te nemen. De kwaliteit bevalt me echter zo goed dat ik wel graag een Nomad slaapzak koop, maar dan een lichtere versie voor hogere temperaturen. Bijkomend voordeel is dan natuurlijk dat de slaapzak makkelijk tot een klein formaat te vouwen zou zijn zodat hij naast weinig gewicht, ook weinig volume meebrengt.

Om deze reden zou ik heel graag de Nomad Cape Lite uitproberen, dit lijkt op basis van de specificaties op de site de beste slaapzak te zijn voor mijn reis. Omdat deze slaapzak wel aanzienlijk duurder is dan lichtgewicht slaapzakken van andere merken, zou een test voor mij de ideale manier zijn om definitief overtuigd te raken van de Nomad versie!

Groeten,

Annick Taselaar

Goedendag,

Ik zou graag de: CAPE SABLE 450 LONG (RITS RECHTS) willen uitproberen.
Dit is een mooie slaapzak voor zowel op de vakantie :SPAIN:

Als wel op mijn werk, ik ben vrachtwagenchauffeur en lig geregeld te slapen in de wagen, maar een goede slaapzak zou wel helpen als de standkachel weer eens stuk is

Groet,

Gerben

Ik zou heel graag de** Nomad** Triple S (rits rechts) slaapzak testen!

Deze Nomad slaapzak lijkt me ideaal, omdat ik nogal van verschillende soorten vakanties/tripjes hou. Zowel verdere backpackreizen (de laatste jaren ga ik m.n. naar de landen rondom de Himalaya, waar het heel koud maar óók heel warm kan zijn - deze zomer India: Ladakh & Himachal Pradesh) als verschillende festivals in onze lage kikkerlandje als stedentripjes in en buiten Europa doen het bij mij goed…

Een multifunctionele slaapzak zou voor mij dan ook ideaal zijn en goed passen bij mijn eisen:

• lichtgewicht slaapzak, omdat ik hem de meeste tripjes en reizen wel een stuk(je) mee moet kunnen slepen en zwaar is dan niet handig (check!),
  • aan te passen voor verschillende klimaten/temperaturen, zowel warm als koel kunnen zijn (check!)
  • zowel mummy als dekenmodel mogelijk (altijd handig, onafhankelijk in welke situatie ik me bevind: lig ik in een lekker bedje of toch op een koud matje of koude ondergrond…) (check!) !
  • lang genoeg (ben 1.80 m) (check!)

En dan heeft deze slaapzak nog een paar extra’s:
De afritsbare capuchon lijkt me erg fijn, want het ligt niet altijd even handig als je je al in een luxe situatie bevindt waarin je een kussen tot je beschikking hebt!

Wat betreft de belofte van een niet-vastlopende-rits…dat wil ik zien!
Ik heb namelijk altijd ruzie met ritsen van slaapzakken (heel onhandig als je moet plassen! :wink: ) en ben tot op heden nog steeds geen slaapzak tegengekomen die deze belofte echt soepel waarmaakt!

Verder erg benieuwd naar het merk Nomad, want daar ken ik de slaapzakken nog niet van :slight_smile: Ik hou me dus aanbevolen voor wat testslaapjes!

Mijn keuze is de Bora XXL.

Ik ben helemaal gek op kamperen en de buitensport.
Zelf ben ik nogal fors en is deze uitermate geschikt voor de doeleinde waar hij voor gebruikt wordt.
Zoals kamperen met de tent of vouwwagen, of lekker op de boot.
Helaas is mijn slaapzak uitgeleend aan iemand die geen huis en dak boven zijn hoofd had en dus ook niet meer bruikbaar want deze is helemaal vies en kapot.
Zelf hou ik ook niet van strakke slaapzakken en daarom is deze dan ook uitermate geschikt , en deze is ook nog eens tot twee graden boven nul te gebruiken en dat heb je al snel als je in mei gaat kamperen.
ik hoop dan ook in aanmerking te komen, zodat ik weer kan genieten van een goede slaapzak in mijn tentje.

Hallo Nomad,

Leuke actie! Ik wil graag de Cape Barren 650 testen. Wij camperen elk jaar in een tent in Europa. Maar de laatste jaren gaat het donsdekbed gewoon mee. Onze huidige slaapzakken (tot -2) zijn gewoon niet goed genoeg. We zijn nogal koukleumen :slight_smile:
Ben wel benieuwd hoe het is om is een goeie slaapzak fijn te dromen.

Groet,
Lennaert

Ik zou heel graag de somoa uit willen proberen en testen. Ik ga nml dit jaar voor de 3 keer de nijmeegse vierdaagse lopen en slapen nu voor de 2de keer in een tent op een camping.
Vorig jaar heb ik niet goed geslapen, omdat ik in een mummie slaapzak heb geslapen en hier mijn draai echt niet ik kon vinden, veel te krap. De somoa slaapzak lijkt mij een lekker warme slaapzak die goed ruim ligt. Misschien loop ik dan wel voor de 3de keer de nijmeege vierdaagse uit om m’n sloffen.

Met vriendlijke groet,

Esmeralda Weidijk

Mijn naam is Maudi!
Half juli ga ik mijn eerste trekking maken door de Pyreneeën. Ik heb weinig gekampeerd, en al helemaal niet in het wild! De keren dat ik heb gekampeerd heb ik totaal de verkeerde slaapzak meegenomen, ik had er geen verstand van. Ik had het 's avonds ongelofelijk koud! Dit wil ik nooit meer laten gebeuren, als er iets vervelend is het niet kunnen slapen vanwege de kou! Tijdens deze trekking hoop ik meer te leren over het overleven in het wild, met zo min mogelijk spullen. Maar een klein beetje comfort kan natuurlijk geen kwaad voor de eerste keer.

Tijdens de tocht komen we op verschillende hoogtes, de slaapzak waar ik op ben uitgekomen is de TRIPLE-S. Een slaapzak die weinig weegt en functioneel is in allerlei omstandigheden.
Een mooie actie & natuurlijk een mooi review als ik in de prijzen val. Ik ben benieuwd, succes allemaal en mooie reizen toegewenst!

Hallo Reiswijzer-redactie!

Ook ik ga een gooi doen naar de felbegeerde test-slaapzak! :slight_smile:

Stel je voor: Je bevindt je op meer dan 5000 meter hoogte, want je hebt net de nacht doorgebracht op Everest Basecamp in Tibet (nee, ik ben Mount Everest verder niet opgegaan, je bent toerist of je bent het niet he?). Goed voorbereid op de kou heb ik net heerlijk de nacht doorgebracht in mijn ultra warme en dikke 4 seizoenen slaapzak. Hemels! Rond 5 uur 's ochtends gaat de wekker, want iemand heeft bedacht dat we Everest bij zonsopgang willen zien. Afijn, de enige reden dat ik uit mijn warme slaapzak kwam gekropen, was dat ik wist dat ik er 's avonds weer in mocht. Na mijn slaapzak netjes ingepakt te hebben, ging ik even mijn tanden poetsen. Bij terugkomst, blijkt mijn slaapzak foetsie. Gewoon weg. Nergens meer te bekennen. Stad en land afgezocht (voor zover dat in the middle of nowhere te doen is) maar geen spoor van mijn geliefde slaapzak. Ik troost mezelf nog altijd met de gedachte dat hij waarschijnlijk gejat is door iemand die het HEEL koud had en dat er nu twee schattige Tibetaanse kindertjes in slapen.

De nachten daarna heb ik doorgebracht in geleende (lees: stinkende…) slaapzakken die lang niet zo fijn en lekker warm waren als mijn eigen zakkie.

Sindsdien heb ik nog geen nieuwe slaapzak gekocht, omdat ik geen verre reis meer heb gemaakt naar een koud land. Maar mijn reishonger is nog niet gestild, dus ik verwacht meer leuke tripjes in de toekomst!

Ik zou dan ook onwijs graag de Cape Sable 950 testen, om te kijken of deze in de buurt komt van mijn oude slaapzak. Wie weet heb ik dan wel een nieuwe lieveling gevonden!

Ik hoop van jullie te horen!

Groetjes, Suzanne

Hallo, Teja Stekelbos en hans Uitdenbogerd gaan juli aanstaande een reis maken met de auto en daktent naar Mongolië, Khazastan en Kyrgizie en terug.
We komen wel wat verschillende temperaturen tegen en verwachten van de Nomad Terrel dat die de juiste atmosfeer geeft. De kosten zijn redelijk en je kan kiezen voor samenkruipen en wat warmer of gewoon rustig, apart.
We gebruiken al Nomad zelfvullende matrassen bovenop onze tentmatras.
Nomad! kom maar op met je 2 testslaapzakken.

de TONGA en het kan mij niet schelen of de rits nou rechts of links zit.
Lijkt me een heerlijke slaapzak.
verder betekent TONGA, aangekomen in Malagasy (mijn land) en dat vind ik wel passen bij mij.

Als reizigers thuis komen wordt ze TONGA SOA gewenst. Het betekent dus letterlijk GOED AANKOMEN of welkom.

Laat die slaapzak dus maar goed aankomen. Wendy

De Travel Compact met een rits aan de linkerkant
Dat is echt de slaapzak voor mij
Want Australië is tegelijk een warm én koud land
En de Travel Compact houdt me dan ook buiten blij

Op naar het avontuur dus
Met een lekker warme slaapzak
Compleet met ophanglus
Zodat ik zeker weet dat ik het goed aanpak

Kamperen, backpacken, alles wat je wil
Met de Travel Compact houden we het lekker licht
En al geef je nu een gil
Ik stop toch lekker niet met dit gedicht

Want ik zit nog niet aan mijn honderd woorden
Waarin ik heb uitgelegd waarom ik net deze slaapzak wil winnen
Maar het is dan ook niet simpel te verwoorden
Laat staan te gieten in grammaticaal correcte zinnen

Oftewel: ik vertrek voor enkele maanden tot een jaar naar Australië, en ga daar zo’n beetje alles doen (werken, backpacken …), dus heb ik een slaapzak nodig die multifunctioneel is :slight_smile:

De BORA XXL is mijn keuze! Hoewel ik geen 2 meter ben, maar slechts 1 meter 91, lijkt het me heerlijk om eens helemaal weg te kunnrn kruipen in een slaapzak. Daarnaast is het ook een prima 4 seizoenen dekbed, lees ik. Wij, mijn gezin en ik, kamperen van april tm oktober en deze slaapzak lijkt me een prima allround slaapzak. Prima slaapzak, denk ik zo!

Beste Maartje,
Ik zou graag de ultracompacte Cape Lite met rits rechts willen uitproberen. Ik kampeer veel met vrienden op festivals en dit is dan perfect om mee te nemen. Hoe lichter hoe beter. De slaapzak is ook veel gebruikt in Afrika waar ik als backpacker heb rondgereisd. Ik had toen nog geen ultra lichte slaapzak en dat was dus best zwaar. Nu nog geen ultra lichte slaapzak maar doe momenteel veel met de auto. Nou komt deze actie op een goed moment daar mijn slaapzak aardig uitgewoond is. Ik ben benieuwd of deze slaapzak net zo warm is als degene die ik op dit moment dus heb (al is deze uitgewoond).
Suc6 met jullie actie!

Mijn vriend heeft last van zweetvoeten in de zomer. Als daar dan ook nog een vochtig warm klimaat en een mummieslaapzak bijkomen, kunnen ze na een paar dagen de vergelijking met een betere belegen stinkkaas goed doorstaan. Dat belooft voor Honduras in augustus. Hier kan de Sirocco soelaas bieden! Dankzij het tweezijdige ritssysteem kan hij z’n voeten mooi buiten leggen 's nachts en kunnen jullie hem (en mij) veel miserie besparen.

Ik zou graag de samoa willen testen. Deze net afgestudeerde studente gaat namelijk (lowbudget) backpacken in Nieuw Zeeland voor een aantal maanden. Mijn huidige slaapzak is echter al minstens vijftien jaar oud en de motten op de zolder genieten er ook van. De samoa zou perfect zijn voor mijn reis doordat hij enorm klein valt in te pakken en het ook nog eens een lichtgewichtslaapzak is. Daarnaast ben ik iemand die graag beenruimte heeft dus deze slaapzak zou mijn reis helemaal perfect maken. Ik kan er volgens mij heerlijk in slapen en ik hou meer ruimte over in mijn backpack om alsnog mijn halve kleerkast proberen mee te slepen naar de andere kant van de wereld. groetjes Jonne

Onze dochter gaat op schoolkamp en soms komt er een vriendinnetje logeren.
Veelal vraagt zij hebben wij een slaapzak?
Helaas zeg ik dan, het zou welkom zijn om de CAPE LITE met de links rechts rits uit te testen.
Althans zij test deze uit.

Wie weet zijn de eerste stappen gezet en kan zij een slaapzak dagboek bij houden als zij met de Cape Lite op reis gaat.

Mvg
                                                                               Searcher

SAMOA

Ik ga drie weken trekken in mongolië en mijn huidige nomad is na ongeveer 11 jaar trouwe dienst wel een keer toe aan vervanging, ik heb het niet snel koud en dons is volgens mij erg comfortabel, dat zou ik graag uittesten. Het gewicht van 910 gram vind ik ook een duidelijke plus.
wat mij ook erg aanspreekt is hun uitspraak “good gear = less waste”.
met deze slaapzak in mijn tas ga ik prettig uit de veren komen :slight_smile:

met vriendelijke groet

Martijn

Hallo,

Ik zou graag de TRIPLE-S (rits rechts) testen.

Het zou heel leuk zijn om deze ook te winnen en dit omwille van verschillende redenen/plannen.

Toen ik in december 2010 in de Egyptische woestijn lag te bibberen in een goedkope slaapzak uit de supermarkt, heb ik aan de lijve ondervonden hoe belangrijk een goede slaapzak wel niet is.

Waarom specifiek de Triple-S? Wel, omdat deze compact is en geschikt voor verschillende seizoenen. Ik ben van plan om in de toekomst meer trekkings te gaan doen (oa in het Atlasgebergte) en dan is een compacte lichte slaapzak onontbeerlijk. Tevens heb ik plannen om met de fiets rond te reizen in België en Nederland en ook daarvoor komt een compacte slaapzak van pas.

Als ik een slaapzak win, is dat een extra stimulatie om mijn plannen onmiddellijk om te zetten in concrete plannen.

En aangezien het deze week mijn geluksweek is…