Test en win een Nomad slaapzak naar keuze

Ik wil hier graag aan toevoegen dat ik de slaapzak Tennant Creek (rits rechts) zou willen testen.

Hee, dat zou geweldig zijn een nieuwe slaapzak. Nu mijn zoon 10 is word die Bert en Ernie slaapzak wel een beetje erg klein en aangezien wij dit jaar niet op vakantie kunnen omdat ik geopereerd word in de zomer vakantie gaat mijn zoon met vrienden kamperen op de volkstuin en uit logeren. Zou dus wel heel goed uitkomen.

Ik zou heel graag de Sirocco (rits links) willen testen. Als reisbegeleider in Oost-Afrika ben ik heel veeleisend, hij moet aan de volgende punten voldoen:-compact -lichtgewicht -warm tot een graad of 10 -kunnen omgaan met de vochtige/klamme Afrikaanse nachten.
De slaapzak zal dus zéér uitgebreid getest worden; ik ben deze zomer 4 maanden in Oost Afrika! Wanneer hij bevalt zal ik hem zeker aan al mijn collega’s aanbevelen, de ideale slaapzak hebben we namelijk nog steeds niet gevonden! Verder ziet hij er ook nog eens gewoon mooi uit, en zie ik de afritsbare capuchon als een ideale oplossing voor het vaak voorkomende verschil in temperatuur. Dus: op naar Afrika met Nomad!

Graag zou ik de Sirocco (rits rechts) willen testen, omdat ik het verantwoord ondernemen van NOMAD een belangrijk uitgangspunt van goed ondernemen vindt. Respectvol produceren en ecologisch verantwoord.

Omdat ik aankomende zomer 10 dagen rond ga trekken in de Schotse Hooglanden, is een goede slaapzaak van belang. Een NOMAD slaapzak is een ideale keuze voor trektochten, waarvan voor mij belangrijkste is dat de slaapzak licht is, maar zeker ook waterafstotend is natuurlijk lekker ligt!

Ik wil een goede bijdrage leveren in het beoordelen van de slaapzak.

TRAVEL COMPACT (RITS LINKS)

Deze slaapzak lijkt me ideaal geschikt voor de reizen die ik graag maak. Onvoorspelbaar, spontaan en avontuurlijk! Ik kan overal terecht komen maar met een comfortabele slaapzak moet ik de nodige rust kunnen vinden op welke plek dan ook.

Ik zou hem graag testen omdat de slaapzak die ik nu heb wel erg licht is maar niet comfortabel is. Soms veel te koud en het voeteneinde is nogal smal. Ik hoop dat de TRAVEL COMPACT hieraan een oplossing kan bieden.

Bastiaan

Hallo Wereldwijzer! wat een leuke actie!
Ik heb deze slaapzak Cape Barren 650 ( rits rechts) gekozen omdat hierin een aantal punten zijn die ik op het oog heb.
En ja de slaapzak ziet er ook vrouwelijk uit… beetje ijdel slapen mag toch?!
IK wil een reis maken naar Compostela de Santiago. Aangezien ik fibromyalgie heb en chronisch vermoeidheid is het voor mij van belang dat ik een warm,droog en geen tocht- vochtdoorlatend slaapzak moet hebben.
Ik heb ook een hoorapparaat aan en die mag zeker niet vochtig worden.
Bovendien moet ik ook rekening houden met het gewicht dat ik ieder dag moet dragen. Dat is erg lastig wanneer ik niet elke dag een gezonde draagkracht ( = krachtverlies) heb. Een goede slaapzak moet mij dus voorzien van een goede nachtrust zodat ik de volgende mijn weg gezond en energiek de Compostela de Santiago kan volgen.
Ben heel benieuwd naar jullie keuze!
Hartelijk groet,
Kendal

de bronco xl lijkt me gepast

Ik zou voor Monsoon gaan.
Ik wil naar Afrika waarbij je een slaapzak moet meenemen.
Hij moet dus niet te zwaar te zijn en de temperaturen gaan daar niet onder o graden dus voor mij geschikt.

bronco xl lijkt me precies goed:slapen:

Hoihoi,

Ongeacht het klimaat heb ik het altijd erg koud in mijn slaapzakken. Inderdaad slaapzakken, meervoud dus. Ik heb het dusdanig koud dat ik in een dubbele slaapzak slaap. Daar ik 's ochtends altijd vastgewikkeld en half gemummificeerd in twee slaapzakken wakker wordt, lijkt het mij heerlijk om de Sape Sable 450 Regular uit te testen. Behagelijke nachten en uitgerust opstaan lijkt mij de kers op de taart voor mijn vakantie.

Groet,
Marieke

TONGA (RITS LINKS) voor mij!
Hoe warmer ik het heb hoe meer ik kan genieten van de reis! (tot op een bepaald niveau) Tijdens een van mijn reizen sliep ik bij mensen thuis in een onverwarmde huis. Een donsdeken is dan IDEAAL, maar een slaapzak dons nog IDEALER. Dan voel ik me pas vrij als een pasgeboren vogeltje in jawel donsveertjes!

Let my fly to another sky!

Hallo,
De nomad Tonga (rits rechts) lijkt me een heerlijke slaapzak :slapen:. Ik ga nu al 5 jaar met mijn moeder op fietsvakantie :vak02:
naar Nederland of naar Italie. Ik heb een Ayunkilak slaapzak, heel licht van gewicht, maar veeeeel te koud :(voor kamperen in Nederland. Ik ben pas jarig geweest (13 jaar geworden) en kon kiezen uit een mini laptop of een slaapzak voor mijn verjaardag. Ik heb voor de laptop gekozen, maar lig dus komende zomer wel weer te bibberen in de tent. Want dit jaar gaan we op vakantie naar de Waddeneilanden:NETHERLAN.
Daarom zou ik heeeel graag zo´n lekkere donsslaapzak willen uittesten. Met de rits rechts. De slaapzak van mijn vader (die ik af en toe mag lenen, maar hij heeft 'm zelf deze vakantie ook nodig) heeft de rits links en dat vind ik niet fijn.
Heel veel groetjes, Saar :cheer:

De TENNANT CREEK (RITS RECHTS) zou ik graag willen testen omdat ik een reis ga maken naar India waarin Ecologisch, arbeidsomstandigheden en ook het spirituele centraal staan.
Nomad sluit daar perfect bij aan doordat zij eerlijke beloning, overzichtelijke werktijden optimaliseren. Vooral ook het behoud van natuur en milieu vind ik erg belangrijk. Daarom zou ik graag deze slaapzak van Nomad testen.
Zodat mijn reis helemaal compleet is!

Ik wil graag de Nomad Bora xxl uittesten . Ik ben zelf best fors en heb dus altijd problemen met slaapzakken. Ik heb er al verschillende gehad , maar nooit een van deze afmeting . Ik ga deze zomer op vrijwilligers vakantie naar roemenie . Ik ga daar helpen in een kindertehuis Casa Lidia in Spinus provincie Bihor. Omdat je daar in bedden slaapt van niet zo’n goede kwaliteit als in Nederland , is het wel fijn dat je in een kwaliteitsslaapzak kunt liggen.
Ik heb ook besloten om de slaapzak na de vakantie te schenken aan dit kindertehuis , zodat ze daar ook lekker warm en comfortabel kunnen liggen.
Als hij goed bevalt , wil ik er dan zelf ook 2 kopen…
Zodat als we volgend jaar weer gaan , we er zelf ook 2 hebben…
Groetjes Natascha ericona@hetnet.nl

BLAZER XL

Ik ben altijd te lang voor slaapzakken, lig altijd klem of mn hoofd steekt er veel te ver uit om het lekker warm te hebben
Deze slaap zak klinkt ideaal omdat hij geschikt is voor lange mensen en het lijkt me heerlijk om me eens helemaal in een slaapzak te kunnen nestelen zonder koude armen en nek.

Bovendien past de slaapzak mooi in mijn algehele Nomad assortiment voor een kampeervakantie in Frankrijk dit jaar!

Ik kies voor de CAPE LITE (RITS LINKS). De reden waarom ik zo’n “High tech” slaapzak wel eens wil testen is omdat ik het al meer dan 10 jaar(sinds de aankoop voor mijn eerste Scoutskamp) met de zelfde, roos-paarse, slaapzak doe. Als backpacker zou ik om plaats te besparen zeker een compact en licht type kunnen gebruiken, maar tot nog toe zweer ik bij mijn oude katoenen met donsveertjes, omdat ik bang ben dat de ‘plasticerige’ stof me gaat irriteren bij zweten.

Via de adviestest op de website van Nomad kwam ik op de triple S ( rits links uit)
Ben best wel echt enthousiast over de slaapzak. Vooral dat je m van gewoon naar een mummy model kan veranderen, zodat je m dus ook als deken kan gebruiken! verder erg handig dat je er een tweede slaapzak aan kan ritsen. en natuurlijk warm in de winter, koel in de zomer! wat voor mij ok zeer belangrijk is als backpacker dat het een lichtgewicht model is!

Groetjes Renate

Hallo,
Mijn volgende reis wordt bijzonder; Eerst Frankrijk en vervolgens door naar Groenland!

Eerst kamperen in midden/west Frankrijk waar het dan behoorlijk warm kan zijn, vervolgens reis ik (via Denemarken) door naar een afgelegen Inuitdorp in Groenland. Het zal niet slapen in een iglo worden maar koud zal het er wel zijn. Met de toegestane bagage in vliegtuigen is het zaak compact te reizen. Eén slaapzak zou mij in beide omstandigheden slaapcomfort moeten kunnen bieden.
Wat beter dan de Bora XXL uit te testen die geschikt zou zijn voor al deze omstandigheden en temperaturen.

De Tonga (rits rechts) bied ik de hele zomervakantie lang aan als ‘logeerslaapzak’ aan mijn gasten. Hier op de boerderij waar ik woon komen in de zomer veel logeerders-kampeerders langs. Ze kiezen maar: slapen in een tent in de wei, in de mobilhome, in de logeerkamer. Maar sowieso altijd in de Tonga. Zo wordt hij in alle omstandigheden en door vele mensen getest. Als dat geen objectief en genuanceerd eindoordeel oplevert!

Ik zou graag eens de Samoa lichtgewicht slaapzak proberen!
Ik ga deze zomer met mijn vriend voor het eerst backpacken, in Montenegro en Kroatie. We hebben een lichtgewicht tentje gekocht, matjes en… een vreselijke slaapzak. Reeds uitgeprobeerd op Texel, ben ik erachter gekomen dat omdat het zo’n goedkoop glibberig ding is en de tent een beetje scheef stond, ik telkens wakker werd omdat ik naar de andere kant van het minitentje was gegleden. Bovendien voelde het aan als in een natte plastic zak slapen. Maar…, wat wil je met een studentenbudget… een Nomad slaapzak? Die ken ik natuurlijk wel, bekend om de kwaliteit, maar niet binnen mijn budget… Ik zou het fantastisch vinden om er een voor jullie te mogen testen! Vooral de gezichtsbescherming tegen de rits zou me zeer goed van pas komen, zodat ik 's morgens niet uitgelachen wordt door mijn vriendje omdat er een rits in mijn wang staat… ! :slight_smile:

Groeten, M.Tax