**Cape Sable 650
**
Ik wil deze slaapzak graag uitproberen! Dit jaar ga ik naar Peru op vakantie waar ik regelmatig in de bergen een tentje zal slapen. Volgens Nomad is dit dé slaapzak voor de ondernemende trekker, dus ik wil wel testen of dat echt waar is!
***Lichtgewicht slaapzak Sirocco
Een kritisch eisenlijstje is natuurlijk altijd goed omtrend je reisspullen. Zeker als jong vrouwelijk meisje (dat alleen de wereld over trekt) is het belangrijk dat je weet dat je dit zo comfortabel mogelijk kunt doen. Natuurlijk is een optimale warmte/gewichtsverhouding ideaal voor mijn volgende avontuur, dat zich overigens in India af gaat spelen. Handige ritsen en ventilatie voor de zomer avonden en nog eens voorzien van 3D snufjes! Je zou bijna dromen over een slaapzak die voorbestemd is…***
Genant genoeg ben ik afgelopen Pinkpop mijn slaapzak ergens kwijtgeraakt/vergeten. In Landgraaf snel nog langs de Xenos (!!) gegaan voor een goedkoop geval. 's Nachts had ik het echter zo gruwelijk koud dat ik bij mijn vriendin in een 1persoons slaapzak ben gekropen, wat ons de grootste lachstuip die je je kunt voorstellen heeft bezorgd. Komende zomer naar Schotland en volgend jaar 5 maanden Canada; ik zie het nog niet gebeuren en dus ben ik nog naarstig op zoek!! Ik ben zo’n type dat echt nooit iets wint en aangezien ik dit jaar al van 1 slaapzak verloren heb lijkt het mij persoonlijk geheel terecht om mij een kans te geven in deze actie!! ![]()
Groetjes,
Mandy
Ik wil de travel compact wel uit proberen. Mijn plan is om aanstaande zomer alleen richting noorwegen te gaan om er te gaan hiken en wildcamperen. Het kan er hard afkoelen dus een wat warmere slaapzak kan ik dan wel gebruiken. Als hij ook in mijn eigen bivakzak past (wat ik wel verwacht) ben ik erg flexibel om mijn onderkomen aan te passen aan de temperatuur
Ik zou heel graag die slaapzak voor jullie willen testen en dit omdat ik naar het concert van Adele wil en daarvoor naar london ga vliegen! En omdat ik natuurlijk als eerste een plekje wil bemachtigen, moet ik daarvoor een nachtje voor de deuren gaan liggen met mijn slaapzak!! Dus dat zou ik perfect jullie slaapzak kunnen testen! ![]()
Lieve mensen van Wereldwijzer en Nomad.
Ik zou graag de Cape Lite willen uitproberen.
Wij gaan deze zomer trekken door Ecuador en slapen dan in hostels dus daar heb ik de slaapzak niet voor nodig. Maar: wij steunen al jaren een indiginasfamilie in RioBamba in het Andesgebergte en daar gaan we een paar nachten slapen! In hun eigen communidad. Heel spannend voor ons.
Uiteraard nemen wij onze eigen handdoeken, matjes ed. mee. Maar een slaapzak neemt toch nog best wel veel plaats in. Ik wil graag deze ultra lichte uitproberen. Blijft voor mij nog warm genoeg bij 8 graden en dat moet net voldoende zijn.
Groetjes,
Marinka van Dijk
Met een warm lichaam worden je gevoelens ook warmer - wetenschappelijk bewezen! Dus verleid je lover liever in een NOMAD slaapzak…
De Samoa lijkt mij een heeeeeeeeeeerlijk donzige slaapzak die ik graag zou willen uitproberen. Vast goed voor een vederlichte vakantie en een diepe nachtrust!!:slapen:
Bora XXL
Ik zou de BORA XXL willen testen in mijn camper.
Tot heden toe heb ik nog steeds geen perfecte slaapzak kunnen vinden die geschikt is voor zowel warme zomernachten als koude winternachten. Omdat ik altijd in mijn bus (kampeerauto) slaap wordt het vaak behoorlijk vochtig dus een slaapzak met goede ventilatie mogelijkheden is belangrijk. Ook wil ik de ruimte hebben in een slaapzak zodat ik me tijdens het slapen kan omdraaien zonder gedeeeltelijk bloot te komen liggen, verder moet de slaapzak lang genoeg zijn zodat ik er ook in de lengte helemaal in kan liggen dus mijn hoofd ook bedekt zonder dat mijn voeten strak tegen de onderkant komen.
De Bora XXL dus.
Mvg Paul
Graag zou ik deze slaapzak testen: lichtgewicht sirocco (rits links) omdat ik over een maand met mijn vriendin richting midden amerika vertrek! Wij gaan een reis maken van Guatemala naar Ecuador waarbij wij de nodige uurtjes in de bus zullen zitten. Om nou te voorkomen dat wij naast een kapot raampje, wat niet meer dicht gaat 's nachts weg zitten te kleumen is het heerlijk om een slaapzakje mee te nemen. En eerlijk… in een hostel is het soms ook fijn om onder je eigen spullen te slapen. Stiekem is het natuurlijk wel erg gezellig als wij er samen onder kunnen kruipen dus ideaal als ze aan elkaar geritst kunnen worden! Fingers crossed!
Triple-S (rits rechts)
Ik ga deze zomer door Peru trekken en ik heb een zelf slaapzak werkelijk uit het jaar 0. Warm genoeg voor een nachtje bivakeren op de bank thuis maar niet voor temperaturen onder de 20 graden. Ook kan ik me niet meer in het openbaar vertonen met dit model ![]()
Doordat ik allergisch ben voor dons en wol is dit een perfecte slaapzak voor mij.
Groeten Marjolijn
Hoi-hoi,
Ik wil natuurlijk graag de Bora XXL testen. Niet alleen omdat die slaapzak heerlijk-extra-lang is, maar vooral ook omdat hij (hoop ik) breeeeeed is. Want voor iemand zoals ik, met lange benen, is het onmogelijk om in een ‘gewone’ slaapzak de knieën op te trekken, binnen in de slaapzak, bedoel ik. En dat ligt nou juist zo lekker, met je knieën onder je kin. En daarna natuurlijk weer de benen strekken in de volle lengte, en compleet-languit liggen. Yes!!
Eh, en als ik nou toch bezig ben met mijn slaapwensen, willen jullie dan meteen een Allround 5.0 slaapmat onder deze slaapzak leggen? Hartelijk dank!
Groet,
Marea
PS En dan nog een tentje om dit alles heen, dat zou helemaal top zijn … ![]()
Samoa!
Halverwege juli ga ik door Europa roadtrippen met een aantal vrienden. Met de tent in de achterbak gaan we zien waar we gaan eindigen… Natuurlijk wil ik nog wel enige luxe en warmte behouden en dat zou ik graag doen met de Samoa van Nomad!
Anders zal ik er nog even 1tje moeten kopen ![]()
Gr. Valange
Hoi,
Doe mijn dan maar de ‘BlazerXL’ . En stiekum niet voor mij, maar voor mijn dochter. (Mag dat dan wel? Anders test ik hem zelf wel
)
Ze is bijna 15, ruim 178 en heeft het altijd koud.
We gaan in oktober as. een week vrijwilligerswerk doen in een asiel nabij Almeria (Spanje) en slapen daar in een caravan.
Denk dat deze slaapzak een ware luxe zal blijken na een lange werkdag!
Groet,
Kaat
oke,
ik heb eens rond gekeken en ik kom op de TRIPLE-S (RITS RECHTS) uit.
mijn plannen voor de komende 2 jaar zijn om te gaan reizen, ik heb geen concrete plannen gemaakt. gewoon kijken wat op mijn pad komt en wat mijn mogelijkheden zijn en dan gewoon gaan doen. dus daarbij is een slaapzak wat daaraan meedoet wel handig. ik lees dat deze slaapzak warmteweerkaatsend is en vasthoudend, afhankelijk van het seizoen, dus dat is perfect aangezien ik niet weet waar ik overal terecht ga komen. en dat die lichtgewicht is is ook erg fijn, want ik wil zo min mogelijk gewicht meeslepen.
groetjes Mariska
TRIPLE-S (RITS RECHTS)
Beste lezer,
Allereerst zal ik mezelf even voorstellen. Mijn naam is Indra en ik ben 23 jaar. Rondreizen is mijn passie en ik heb nog ontzettend veel plannen! Zoveel landen nog niet gezien en vooral de natuur trekt mij ontzettend aan. Maarrrr met verschillende landen komen verschillende weersomstandigheden om de hoek kijken. Daarom zoek ik een slaapzak die niet te zwaar is en vooral bij verschillende weersomstandigheden te gebruiken is.
Normaal gesproken heb ik snel last van de kou op het moment dat ik wil gaan slapen…maar als ik eenmaal slaap krijg ik het snel heel erg warm. Dan zou het lekker zijn als je een slaapzak hebt die je daarop kan aanpassen!
Vroeger heb ik ook een Nomad slaapzak gehad en hier altijd veel plezier aan beleefd. Helaas is deze te klein geworden en ook te zwaar om mee te reizen. In Augustus zou ik de slaapzak heel graag willen testen in Kroatië. En dan zou ik het ook super vinden om daarna de slaapzak mee te nemen naar Australië en Nieuw Zeeland!
Bedankt voor het lezen van mijn bericht en ik hoop dan ook van harte dat ik de slaapzak zou mogen testen!
Groetjes,
Indra van den Broek
Hoi Maartje,
Ik zou graag de Nomad Bronco slaapzak willen uitproberen.
Dit jaar ga ik samen met een vriendin met de auto voor het eerst van mn leven kamperen. We gaan met de auto naar Noorwegen en Zweden en ik wil geen ‘traumatische’ ervaringen hebben aan kamperen. Warm de nacht doorkomen helpt naar mijn mening de kans op een ‘traumatische’ ervaring een stuk verkleinen!! Dus laat mij maar het eens uitproberen en ik zal jullie laten weten of dit de eerste en laatste keer kamperen is!
Groetjes,
Esmiralda
De slaapzak die ik graag wil testen, is de Cape Lite (rits rechts). Na drie keer geopereerd te zijn aan mijn hart - gisteren eindelijk met het gewenste resultaat - kan ik mijn gedroomde rondreis door Zuid-Amerika gaan plannen. November dit jaar wil ik in het vliegtuig stappen, om eindelijk de plaatjes uit mijn boeken in real life te gaan zien. Slapen in de buitenlucht, onder de zomerse Chileens sterrenhemel en een driedaags bezoek aan de zoutvlaktes in Bolivia behoren tot mijn plannen. Iets waar een lichtgewicht slaapzak van Nomad zeer van pas komt!