Test en win een Nomad slaapzak naar keuze

Mijn vriend zou graag testen: CAPE SABLE 450 LONG

Hoewel mijn vriend en ik al heel wat afgereisd hebben, blijven we dit jaar wat dichter bij huis. We gaan een tocht maken langs de waddeneilanden. We gaan met de boot, wadlopend, en fietsend de eilanden bezoeken. Uiteraard kamperen we in de tent. Afgelopen Pinksteren waren we op Pinkpop en kwamen we er achter dat de slaapzak van mijn vriend niet zo veel soeps is. Het was 's nachts ongeveer 5 graden, maar hij had het zo koud dat hij uiteindelijk zich bij mij in de slaapzak (mummyslaapzak) heeft gewurmd. Gevolg: hij sliep als een roos, ik niet. Hij was superfit en ik poepiemoe. Dit wil ik tijdens onze tour langs de waddeneilanden natuurlijk voorkomen. Het zou daarom super zijn als hij de slaapzak zou mogen testen! Ook fijn dat deze speciaal voor langere personen is (mijn vriend is 1,87 m). Hopelijk slaapt hij lekker warm en… ik ook!

Na lang zoeken op de website van Nomad heb ik voor de Travel Compact (de positie van de rits maakt voor mij niet veel uit) gekozen. Ik heb reeds meerdere slaapzakken uitgeprobeerd en geen enkele kon me bekoren, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik nog nooit een slaapzak van Nomad heb gebruikt (en nu begin ik me af te vragen waarom ik dat eigenlijk nooit gedaan heb, alles wat ik van Nomad heb vervult zijn functie immers perfect). Dus als ik de kans krijg om deze slaapzak uit te proberen en hij bevalt me, weet ik al van welk merk mijn volgende slaapzak zal zijn en zal ik hem zeker aanraden aan de mensen die ik ken en aanbevelen op fora.

Waarom wil ik nu absoluut de Travel Compact testen? Wel, ik ga deze zomer op trekking in Noorwegen en wie trekking zegt, zegt compact en licht, waar ook deze slaapzak voor staat met zijn gewicht van slechts 1500 gram. Als ik kan kiezen gaat mijn voorkeur steeds uit naar slapen onder de blote hemel, maar dat zal helaas niet mogelijk zijn met de slaapzak die ik nu heb. Hopelijk kan ik dat dus wel meemaken met deze slaapzak en wie weet zal ik zo het noorderlicht kunnen waarnemen!
Volgend jaar plan ik voor langere tijd ofwel naar Canada of naar Nieuw-Zeeland te gaan. Natuurlijk zijn dat twee uiteenlopende landen qua klimaat. Daar deze slaapzak zowel voor killere als warmere nachten geschikt is met zijn goede isolatiesysteem (dat converteerbaar is naar een uitstekend ventilatiesysteem door middel van de tweerichtingsritsen) zal ik me daar al geen zorgen over hoeven te maken. Ook de uitneembare DryTouch-voering zal van pas komen om de slaapzak gemakkelijk te wassen.
Ik koos specifiek voor deze slaapzak uit de lichtgewicht categorie omdat ik bij voorkeur steeds voor een nauw omsluitend mummiemodel kies waar toch veel plaats is voor de voeten, die wel wat ruimte nodig hebben na een dag lang opgesloten te zitten in mijn schoenen.

Groetjes,
Bert

**Travel Compact (rits links)**Voor het ultieme vrijheidsgevoel heb ik besloten niet te veel vaste reisplannen vast te leggen. Omdat het een lange reis wordt, zal ik zowel met de killere temperaturen als de tropische klimaten te maken hebben. Deze slaapzak lijkt hier ideaal voor. Door de mogelijkheden voor het creëren van ventilatie en de Drytouch voering kan ik in elke omgeving zelf de ideale lichaamstemperatuur vasthouden.
Zonder te vaste reisplannen weet ik dat ik mij ga bevinden in de Siberische koude temperaturen van Rusland, waarbij ik bang ben dat een fles wodka niet voldoende zal zijn. Ook zal mijn reis doorlopen tot de amazone waar een beetje ventilatie niet vervelend zal zijn.

Wat leuk een slaapzak testen!!! :smiley:

Ik zou heel graag de Samoa slaapzak willen testen. Waarom ik? Omdat ik altijd al eens in een super de luxe dons gevulde slaapzak heb willen slapen. En hij is nog licht en compact ook! Ik ben benieuwd wat het verschil is tussen de Samoa slaapzak van Nomad en mijn oude Hema huismerk slaapzak.

In juli ga ik kamperen in Griekenland en vanaf september ga ik backpacken in Azië. Twee verschillende mogelijkheden om de Samoa slaapzak van Nomad uit te testen!

Groetjes Wickie :dag:

Een slaapzak om cadeau te doen…
Graag zou ik de Cape Barren 650 (rits links) als verrassing aan mijn dochter Anna geven. Sinds twee jaar heeft zij een relatie met een avontuurlijke franse jongen, Florian, die in de Alpen woont en die haar alle facetten van de bergen laat ontdekken. Vorige zomer ontdekte zij zo dat het 's nachts behoorlijk koud kan zijn als je in je tentje ergens hoog in de bergen overnacht.Hij was zo lief om zijn slaapzak met haar te delen maar dat is natuurlijk nogal krap… Een comfortabele, lichte en lekker warme slaapzak waarmee je ook de bergen kan intrekken is dus dé oplossing!! En als ze die nu ook nog aan de slaapzak van haar liefste kan ritsen… Alle die kwaliteiten heeft deze slaapzak blijkt uit een bezoekje aan jullie site.
Dus om de liefde warm te houden kan ik geen beter geschenk vinden!!!
Colette

OMG, ik ga drie weken rondreizen in Kroatië en Bosnië, lopend en met 't hier en daar spaarzame openbaar vervoer, ik weet niet waar ik terecht kom en op welke tijdstippen. Ik weet alleen dat een lichte, warme slaapzak zoals de TRIPLE-S geen overbodige luxe zou zijn in mijn No Budget reiservaringen…so please…please; Ik wil 'm met liefde proberen :wub: :nod:

Als net afgestudeerd student ga ik naar Noord-India back pakken. Afgelopen zomervakantie in Nepal Kathmandu heb ik een slaapzak gekocht. Die niet comfortabel is in de bergen (te koud) en in een warmer gebied totaal niet ademde. (’s nachts je zak uit kunnen zwemmen) Ik vraag me af of dit bij de Sirocco wel het geval is. Deze zou goed moeten ademen dmv. capuchon die is los te maken en de slaapzak ventileren met behulp van de tweerichtingsrits. Deze zak zou je ook nog warm blijven in een hoger gelegen gebied tot 8’C.
Is dit echt het geval met een duurdere slaapzak ??? Dit zou ik wel willen testen! :slapen:

Tonga it is!!

Ik ga in juli backpacken in Zuid-Amerika. Alweer mijn derde grote reis, maar de eerste keer alleen. Super spannend, maar ik heb er veel zin in! In het warme Azië had ik voldoende aan een lakenzak, maar deze keer is een warme slaapzak een must. In sommige gebieden in Peru en Bolivia kan het ’s nachts vriezen en slapend in een tentje kan ik een warme slaapzak goed gebruiken! Verder wil ik natuurlijk het liefst een zo klein en licht mogelijk model; lekker praktisch.

Ik ben enorm enthousiast over de Tonga. Deze slaapzak voldoet aan al mijn eisen en ik zou hem dan ook met alle plezier testen! Dan ben ik namelijk verzekerd van warme nachten en u van een eerlijk, uitgebreid testoordeel.

Tonga it is!!

Ik ga in juli backpacken in Zuid-Amerika. Alweer mijn derde grote reis, maar de eerste keer alleen. Super spannend, maar ik heb er veel zin in! In het warme Azië had ik voldoende aan een lakenzak, maar deze keer is een warme slaapzak een must. In sommige gebieden in Peru en Bolivia kan het ’s nachts vriezen en slapend in een tentje kan ik een warme slaapzak goed gebruiken! Verder wil ik natuurlijk het liefst een zo klein en licht mogelijk model; lekker praktisch. Ik ben enorm enthousiast over de Tonga. Deze slaapzak voldoet aan al mijn eisen en ik zou hem dan ook met alle plezier testen! Dan ben ik namelijk verzekerd van warme nachten en u van een eerlijk, uitgebreid testoordeel.

SAMOA

Ik wil graag de Samoa testen…een comfortable slaapzak, maar met name vanwege het zeer compact opberggewicht. Ik reis veel met de backpack de wereld over, heb veel slaapzakken geprobeerd (gekocht en later weer verkocht) om de juist te vinden. Ik zoek een slaapzak die comfort en warmte combineert met compactheid en een laag gewicht. Een slaapzak die me warm houdt en toch in het onderste vak van mijn backpack gestopt kan worden…de SAMOA dus.

Deze zomer ga ik 3 weken een backpack reis begeleiden in Oost-Europa waar we zowel met hoge temperaturen te maken gaan krijgen, maar ook zeer zeker met lage temperaturen (kamperen in de bergen). Bagage nemen we zelf mee en moet tot een minimum beperkt worden…vandaar de SAMOA!

Het zou geweldig zijn om deze slaapzak te mogen testen, temeer omdat ik in de wereld van reisbegeleiding actief ben en we elkaar veel adviezen geven over materiaal.

Groet,
Jörgen

Mijn vrouw heeft het altijd koud als we tijdens onze fiets vakantie in een tentje slapen.Nu heeft ze bij Nomad een slaapzak gezien de Triple_s en het lijkt haar een geweldige slaapzak!!!
Alleen hoe kan je nou eens uitproberen wat een fijne slaapzak is.
NU KAN HET!!!een geweldig idee van Nomad en Wereldreiziger,dus ze hoopt de triple-s Rechts deze zomer te mogen testen.
vriendelijke groeten
Ruud

Nomad en Wereldwijzer, wat een mooie actie!
Ik zou graag de Monsoon willen testen!

Tijdens de reizen, die ik in Mali maak, kom ik met allerlei omstandigheden in aanraking: nachten die warm beginnen (heerlijk om dan de slaapzak opengeritst als dekentje te kunnen gebruiken) en koel eindigen, en ook vochtige omstandigheden als er een tropische regenbui is gevallen.
Vanwege de verschillende weersomstandigheden en de omstandigheden in het land is het ook belangrijk dat de slaapzak gewassen kan worden om hem weer van stof en zweetluchtjes te ontdoen (iets wat met een donsslaapzak aanmerkelijk lastiger is in een land zonder wasdrogers).
En niet geheel onbelangrijk: tijdens wandeltochten is het erg prettig dat de slaapzak niet al teveel ruimte en gewicht inneemt in de rugzak.

De Monsoon klinkt als een mooie combinatie van slaapcomfort en lichtgewicht reisplezier! Ik ga de test graag voor jullie aan :slight_smile:

Cape Lite (rits rechts)

• Lichtgewicht, zelfs de lichtste in de serie synthetische slaapzakken
  • Optimale warmte/gewicht verhouding (voor vrouwen warmer te houden dan voor mannen, ideaal voor mij, de “koukleum” van de family)
  • Wegkruipcapuchon (heeeerlijk)
  • Als het warmer is, kun je de capuchon losmaken en de slaapzak via de tweerichtingsrits ventileren (HOE handig!)

Need I say more?

Ik ga van de zomer lekker kamperen in Italië en daarna heerlijk 3 maanden naar Uganda, op stage en op ontdekkingstocht. Ik heb ooit 3 weken in Australië geslapen, in een slaapzakje van fleece stof (lees: KOUD). Dit is de enige slaapzak die ik momenteel heb, met wat andere fleecedekens en dikke pyjama’s, sokken en truien die ik aantrek. Niet dat ik zielig ben, want ik kan natuurlijk een andere kopen, maar dit is een mooie kans om er één te winnen! Ik lees op zoveel plekken dat Nomad zo’n goede slaapzakken heeft: ik wil het wel eens in het echt ervaren!

Trouwens, het is ook nog eens zo dat je nooit zoveel mee mag nemen in het vliegtuig en ook onze auto is erg klein (voor Italië), dus meeegahandig zo’n klein zakkie!

graag win ik de Blazer slaapzak om mijn man te verwennen voor zijn trip naar Frankrijk. Het is daar wisselend van temperatuur dus met deze slaapzak kan hij zowel warm als minder warm slapen, lijkt me geweldig! bvd
caroline van zuylen

Hee,

Ik wil graag de Nomad Tonga (rits links) testen, omdat ik binnenkort wil gaan reizen naar Australie. Daarna wil ik vele andere reizen maken naar verschillende gebieden en op verschillende manieren. De Nomad Tonga lijkt mee een hele geschikte alleskunner, heel veelzijdig, geschikt voor verschillende klimaten, gebieden en tevens ontzettend licht en compact. Ideaal voor het backpacken en daarnaast voor vele andere reizen. Hij is iets duurder, maar lijkt me ideaal om lang mee te gaan en om in 1 reis, verschillende klimaten, gebieden, typen overnachtingen, enz aan te kunnen. Ideaal voor mij dus (en misschien/waarschijnlijk voor vele anderen) en ideaal om aan een veelzijdige, intensieve test bij mij te ondernomen worden.

Hartelijke groeten,
Dingeman

Cape light wordt mijn favoriete slaapzak. Dit jaar in september ga ik met een aantal motormaten een 14daagse trektocht door Noord en midden Italië maken. We kamperen in tenten. Lichtgewicht en compact is een must, de hele handel moet mee kunnen op de motor. Het extra warme voetenbed is voor mij ideaal. Na een motortocht in de regen heb je warme voeten nodig om fatsoenlijk te kunnen slapen:-) De hoeveelheid bagage die je op de motor mee kunt nemen is (zeer) beperkt, dus aan het gewicht en de afmeting stel ik hoge eisen. Daarnaast, ik wil gewoon warm en comfortabel na een Italiaans wijntje heerlijk ontspannen kunnen slapen om de volgende dag weer fris aan een nieuwe motorrit te kunnen beginnen. Veiligheid first, goed slapen is een voorwaarde hiervoor.
gr Frans

Na jaaaren zonder vakantie, eindelijk vanuit België naar Zeeland … wat een verre reis! MAAR … ik heb een lekker zachte warme geef-me-nog-een-donzig-thuisgevoel slaapzak nodig. Komt de Tonga met rits links zich gauw aan me voorstellen? Ik voel nu al dat ik lekker warm ga zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Ik wil graag de NOMAD Blazer slaapzak testen. (zie bijlage)

Ik wil deze graag aankomende zomer in Frankrijk testen:FRANCE:. Ik ga 3 weken in Frankrijk werken om daar zwemles te geven. In eerste instantie zou ik in een appartement zitten, maar nu zit ik 3 weken lang in een tent. Een echte uitdaging voor mij! omdat ik nog nooit heb gecampeerd. Een aangename slaapzak van NOMAD zou deze vakantie en vooral mijn nachtrust zeer goed doen!!:slapen::slapen:

Als ik lekker slaap ben ik beter uitgerust en geef ik veel beter zwemles aan die lieve kindjes van 5 jaar.

Groetjes Lieke

Afgelopen zomer ben ik naar Marokko geweest met mijn zus en haar familie. We zijn met de auto geweest, en om het gehuil van haar zoontje te ontkomen sliep ik 's nachts regelmatig langs de kant van de weg in mijn slaapzak. Dat ging erg lekker. In mijn huidige (vrij oude) Nomads slaapzak bleef ik lekker droog en warm. Helaas is tijdens één van die nachten de rits van mijn huidige slaapzak kapot gegaan. Ik zou daarom graag de Cape Barren 650 (rits links) willen uitproberen tijdens mijn volgende tocht door Marokko.