Terug van Thailand en heimwee?

Ik ga er mee naar bed, en sta er mee op. Zegt genoeg lijkt mij…

Ben verliefd:wub:

Zijn net in November terug gekomen en wat als geintje begonnen is, (dit jaar weer) komt nu uit! Ben al druk met de planning. Niet zozeer de uitvoering hoor, er moet immers gespaard worden;-) Maar wel al met de voorpret!

Hoi leuk om te horen,ik weet zekerr dat het bij veel mensen op dit forum zo is begonnen. Het is een virus hoor. En als je de smaak eenmaal te pakken hebt wordt het elke keer leuker. Fantastisch land ik kom er nu bijna 6 jaar en heb inmiddels mijn huidige vrouw daar leren kennen.Destemeer een reden om zo vaak mogelijk te gaan. Ik wens je avast succes met het plannen van je volgende reis,en het is leuk om alvast met de voorpret bezig te zijn. Veel plezier van een thailand fan.

Ik ben ook net terug van een waanzinnige reis door Thailand en ik kan niet wachten om weer terug te keren. Ik heb een reis van 4 weken gemaakt en nog het idee dat ik heel veel moois gemist heb. Ik wil ook heel graag nog eens naar Cambodja en Vietnam. Wellicht dat ik deze landen combineer met mijn volgende reis naar Azië!!

Welkom bij de Club van Thailand-verslaafden :slight_smile:
Ook zeker een bezoek waard en goed te combineren met Thailand: LAOS !!!

Ben van verleden zondag terug aangekomen in Belgie,en nog steeds voel ik mij ellendig!niets kan me intresseren momenteel,voel me leeg.Normaal zou ik in mei teruggaan naar het land van de glimlach,kreeg ik een tweede opdoffer van mijn werkgever,wegens grote werken die op til zijn in de zomermaanden,kan ik onmogelijk verlof nemen in Mei!Dus moeten we wachten tot oktober en december om terug tegaan naar Thailand!Kun je dat voorstellen:6maanden en 28dagen wachten,ik denk dat ik dit niet overleefd.Ben al blij dat ik kan bellen elke dag naar mijn vriendin en dat we om de twee dagen chatten,zodat we elkaar achter het scherm kunnen zien.Eindconclusie:leven het internet!!georgessiam.

En op dit forum is het toch ook altijd een klein beetje LOS, hé?

:lol: 

Nog even volhouden kerel, je bent er al weer bijna!

Grts

Jelle

He georges als ik je zo hoor voel ik al volledig de kater die ik na deze zomer heb overgehouden.
Nix dat u nog interreseerd en u leeg voelen. Doelloos rondlopen in huis en bij uzelf denken ‘wat doe ik hier eigenlijk in godsnaam’.
Wel klote da ge ni meer kunt gaan in de zomer… Maar ge kunt het ook positief zien > ge hebt werk + er komt nog werk bij terwijl veel mensen geen werk hebben in deze tijd = geen geld = geen reis.
En ge kunt in october ofzo dan wel is goe doorgaan e!
Wete, kzal is aan u denken als ik deze zomer in Thailand zit. Sorry dat ik da zo zeg maar ik bedoel het goed e! :wink:
Thailand is echt een super land…

Hallo iedereen

Ik ben nu een kleine drie weken terug van een zalige maand rondtrekken in Thailand en Cambodia. Ik had nooit gedacht dat ik het allemaal zoveel ging missen: de schoonheid, het overheerlijk vers eten, alle leuke ontmoetingen, de prachtige witte stranden in het zuiden,… ho wat verlang ik naar volgend jaar want oja terug gaan we zeker en we nemen er nu nog Laos en Vietnam bij :slight_smile:

Wel heeft Thailand mij niet helemaal losgelaten bij het thuiskomen want tien dagen na onze terugkeer mocht ik al de spoedgevallen binnen na hoge koorstaanvallen, ja ik had hoogstwaarschijnlijk een virus mee van daar. Nu ben ik na een week ziekenhuis terug thuis maar nog steeds met een vraagteken wat ik nu precies had, malaria was het alleszins niet!

Aan iedereen die de komende weken / maanden richting Azië vertrekken, geniet geniet en geniet!!!

Groeten

Vanessa

Hoi Vanessa leuk om te horen dat je een fijne vakantie hebt gehad.
Nu maar hopen dat het snel de goede kant uitgaat met je gezondheid.
Ik heb na 5 jaar Thailand ook nog wel eens problemen na het terugkeren in Nederland. Maar meestal heeft dit dan te maken met het vliegtuig. Op terugweg is het meestal zo koud in het vliegtuig dat je wel ziek moet worden na bijna 12 uur stilzitten. Dus snel weer beter worden en op naar de volgende keer. Ik mag over 5 weekjes ole voor een volle maand. Kan niet wachten dit saaie kikkerlandje weer te verlaten. M.V.G. Leon

Amaai seg Thailand en dan nog Cambodja erbij das wel nice! Was jou 1ste keer dan ofwat? Ik begrijp maar al te goed dat je het zooo hard mist! Ben vorig jaar 3 weken Thailand gaan doen en ik heb gewoon voor deze zomer alweer een tiketje geboekt! :vak02:
Ja het is raar maar veel mensen hebben dus echt zwaar last van een kater als ze terugkeren van het mooie Thailand!
Het is daar gewoon het paradijs e! Lekker eten, vriendelijke mensen, prachtige tempels, geweldige stranden in het zuiden, bangelijke natuur en noem maar op! Thailand has it all!
Algoed dat je ginder niet ziek bent geworden maar het achteraf pas hebt gekregen. Zou wel jammer geweest zijn moest je ginder erg ziek geworden zijn.
Alez ik nog 3 maanden wachten se en ik ben voor 23 dagen weg. WHOOOOOOHOOOOOOWWWWW >>>

AHHHHHHHHHHHHHHHH… Ik wordt gek hier.Kan niet wachten tot me volgende reis naar Thailand welke pas na de kerst zal zijn…

In het begin wou ik nooit naar thailand gaan,maar na de 1st keer ben ik helemaal verkocht… Het voelt echt als me 2de thuisland…

Nederland begint me echt de strot uit komen met al dat gestress.:storm::storm::thailand: I love you

Ik hoop binnen nu en afzienbare tijd in Bangkok te werken…dan hoef ik Thailand dus nooit meer te missen :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

Dave… Is het moeilijk om daar een redelijke baan te vinden?

Zeer logische reactie! Ik denk dat iedereen die voor het 1st in thailand is geweest een zware kater heeft achteraf. Het land is echt zoveel keer zaliger dan je ooit had kunnen denken he! Ik vertrek in juli terug voor 23 dagen en ik kijk er zooo zwaar naar uit he. Tis gewoon heerlijk toeven daar!

Ja, als farang (buitenlander) is het niet makkelijk om een baan in Thailand te vinden. Veel beroepen mogen als buitenlander niet eens uitgeoefend worden, maar zijn voorbehouden aan Thai. Ik ben al tijden op zoek naar een baan, maar tis niet makkelijk. Klein voordeel misschien is dat ik in de reiswereld werk en daar kan je als buitenlander soms nog wel een baan in vinden. Momenteel wacht ik dus in spanning op antwoord uit Bangkok…
Of je moet bij een internationaal bedrijf werken dat ook een vestiging in Thailand heeft, dan kan je wellicht uitgezonden worden.

Stofeltjeee::chin:
Het is voor de 4de keer dat ik nu ben geweest. En ben er ook een schat van een meid tegen gekomen,vandaar dat me heimwee nu naar Thailand groot is…

Davenuman::chin:
Toevallig zit ik in de luchtvracht sector… Ik ben al een beetje aan het zoeken of ik in BKK kan gaan werken in de zelfde sector bij een expidieteur.

In de luchtvaart sector heb je denk ik wel een klein voordeel, maar hoe zit het dan met je werkvergunning Iyong? Ben nieuwsgierig hoe dat zit, als expediteur moet je dan ook vaak van het ene land naar het andere of ben je meer gestationeerd op één plek?

Ben in april 4 weken in Thailand geweest, rondreis gemaakt in een woord GEWELDIG.
Het klopt ik heb ook heimwee, nog steeds, denk iedere dag aan Thailand. Nog nooit zo’n super vakantie gehad, wat een land en wat een lieve mensen.
Ga zeker vaker, ik ben al aan het sparen!
Groeten Marion

Hoi Marion,

Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt gehad in Thailand !!
Heb je individueel rondgereisd of ben je met een groepsreis meegegaan ?

Heb een rondreis gemaakt van 22 dagen met Stipreizen, voor het eerst zo’n grote verre reis. Was altijd wel een droom maar in je eentje was het toch iets wat ik niet 1 2 3 deed, maar het was een geweldige ervaring en ik ga de volgende keer weer lekker in mijn eentje. Ik ben het zo gewend om alles alleen te doen en het bleek in Thailand dus ook geen probleem dat ik alleen was. Veel met de groep gedaan, maar ook veel in mijn uppie. Kan het iedereen aanraden.
Groetjes Marion