Terug van Thailand en heimwee?

[quote=“Massiv, post:120, topic:11326”]

Ja dat is inderdaad dicht bij. Maar ik woon eigenlijk in een dorp ernaast, maar ik ga naar school, ik werk en ik ga uit in Breda - dus ik beschouw mezelf als een Bredanaar. Alhoewel, ik ben niet voor NAC… :stuck_out_tongue:

Wat is je reisplan Leon?[/quote
Hoi okay ik woon in Breda en ben ook niet voor NAC/ ik heb niets met voetbal ben meer voor F1 en andere auto en motorsporten.Maar daar is een ander forum voor.
Mijn reisplan is very easy deze keer omdat ik maar 17 dagen ga.
Ik ga naar mijn vrouw en zullen onze vakantie doorbrengen in en om Nakhon Sawan.Heerlijk rust daar ben ik wel even aan toe.En verder eens even rustig van gedachten wisselen over het stukje grond dat ik heb. Dus dat gaat allemaal wel goedkomen.

Is dit nu het Thailandforum of het Nederlandforum, nee grapje hoor jongens !!! :slight_smile:
De plannen zijn/waren om volgend jaar met de songkran weer eens in Thailand te zijn(2006 voor het laatst meegemaakt) en dat Opa & Oma op de kids zouden passen zodat wij ook weer eens met ze 2 weg kunnen gaan, maar er zijn plannen om te verhuizen welliswaar binnen Nederland dus moeten we eerst kijken hoe zich dat gaat ontwikkelen.
Maar ik moet eerlijk aangeven dat ik het moeilijk heb met het gevoel dat we mogelijk voor het eerst sinds jaren volgendjaar verstek moeten laten gaan.

Om dan ook nog even off-topic te gaan ben ik een liefhebber van het Engelse voetbal daar wordt nog echt strijd geleverd, dat gebeurd hier alleen nog door een amateurclub wie tegen veel te veel betaalde verwende profesionals voetballen.

Verder heb ik elke dag heimwee naar Thailand…

Hoi Jan.
Ik hoop voor jou dat het wel doorgang kan hebben,Ik denk dat ik mijn eigen behoorlijk rot zou voelen al ik niet kon gaan,maar er zijn altijd wel dingen die voorang hebben.
Ps.Eén kaars kan duizenden andere kaarsen aansteken zonder haar levensduur te verkorten,Buddah. Ik vind dit een mooie zin.

Hoi Leon,

Bedankt voor je reactie, in feite is het ook eigenlijk een luxe probleem maar was ik liever gisteren in Thailand dan morgen. Het beste zou zijn om de topic te noemen “eenmaal in Thailand geweest voor altijd heimwee” :wub:.

En ja buddah heeft vaak logische maar doordachte zinnen gesproken, het spreekt me wel aan.

Vervelend Jan, ik hoop voor je dat dingen positief uit zullen vallen en je wellicht alsnog kunt gaan, eventueel iets minder lang/goedkoper!

En het Boeddhisme spreekt mij meer aan dan andere geloven alhoewel in elk geloof wel wat mooie gedachten/spreuken zitten… Soms wel leuk om over uitspraken na te denken zoals “Wat is het geluid van één klappende hand?”

Om dan ook nog even off-topic te gaan ben ik een liefhebber van het Engelse voetbal daar wordt nog echt strijd geleverd, dat gebeurd hier alleen nog door een amateurclub wie tegen veel te veel betaalde verwende profesionals voetballen.

Hier ben ik het ook helemaal mee eens :thumbsup:.

Verder heb ik elke dag heimwee naar Thailand…

En hiermee ook Jan!

Voor mij geld hetzelfde ben het met julie helemaal eens.
Het boeddhisme spreekt mij ook wel aan het geeft me rust als ik in thailand ben en het is toch ook wel misterieus.
Als ik met mijn vrouw naar de tempel ga in haar woonplaats geeft me dat een prima gevoel.Terwijl ik hier in nederland niet zal zeggen ik ga eens naar de kerk.
En voor Jan ik hoop dat je toch weer snel kunt gaan al is het wat korter.
Het geeft je toch weer energie alje TERUG MOET naar het nederlandse.
Ik hoop nog een anderhalf jaartje en dan voorgoed naar mijn tweede thuis.

Het geluid van een klappende hand is, stilte. Heb ik nu een ticket naar Thailand gewonnen Thomas !!! :lol:

Hoi aan allen op deze topic,

Wat mag ik me gelukkig prijzen dat ik hier reeds 3,5 jaar woon en dit buiten de drukke toerist-plaatsen.
Heb geen enkel heimwee naar Belgie. Bij ons (Be of Nl) MOET alles en liefst vlug. Even gewoon worden en dan LEVEN hier.
Boedisme is meer een “levensstijl” dan een geloof en wat me er zeker in aantrekt is dat niets moet (geen dictaten of drieging met straf (hel…enz.). Heb hier al veel met monikken gesproken, moeten jullie ook eens doen gewoon tof.
MVG Frank

Ben idd benieuwd hoe het met Georges is…denk dat ie al in Laos zit… Misschien zit ie nu wel lekker aan een Beerlao met een gefrituurde sprinkhaan :slight_smile:

Haha Jan, je zou sowieso een ticket hebben gekregen als het antwoord goed zou zijn, maar helaas, het antwoord is niet goed. Want waarom zou het woordje “klappende” er tussen staan als het stil zou zijn :nod:.

@ Frank, spreek je Engels of Thai met de monniken? Afgelopen vakantie heb ik inderdaad ook met een aantal monniken gesproken en wat op het eerste gezicht op normale gesprekken leken, was achteraf, als je er over na begon te denken wat ze zojuist gezegd hadden toch met een achterliggende betekenis.

l http://img692.imageshack.us/img692/4593/dscn0250.th.jpg

Ik heb hierbij een foto bijgevoegd, misschien is het een leuk idee om een speciaal topic te maken waar je je bijzondere of speciale foto’s kunt laten zien met eventueel het verhaal erbij!

Inderdaad Thomas, als je met hogere monniken praat (zeker als je wat morele moeilijkheden hebt) is hun antwoord van een diepere zin en betekenis. Dit zoals in vele Aziatische en Oosterse landen.
Hoop dat ik vlug meer Thai leer om het zo nog meer te snappen en niet steeds naar Engels sprekende te moeten zoeken.
Hoe meer je je hier aanpast, hoe gemakkelijker het dagelijks leven in alles en nog wat. Je snapt steeds meer het waarom van hun doen en zo last en moeilijkheden te vermijden ( Warmte, regen(lek), eetgewoonte, talkpoeder Ha…HA…HA).
MVG Frank

Heel goed Thomas, maar dit is meer een instinkertje dan dat ik het een wijze uitspraak vindt( mede omdat ik mijn ticket misloop :mad:) :lol:.

Het voordeel van een vraag met meerdere antwoorden:biggrin:!

Eergisteren terug uit Thailand (1e keer) en inderdaad heimwee! Wat een raar gevoel is dat. Nog nooit gehad als ik terug van vakantie kwam. Ik denk alleen maar: Ik ben nu 30, waarom ben ik hier niet eerder geweest!!!???

Ben al volop bezig met de volgende trip. :zon02:

Oh ja, 18 dagen is echt veel te kort…

Beste Vinodesousa,

Allereerst welkom op het Thailand-forum en ook welkom bij de Club-van-Thailandverslaafden :slight_smile:

18 dagen is zeker te kort voor Thailand, maar ach, hoe lang je ook gaat, het is altijd te kort :slight_smile:

Ben juist 10minuten thuis van Laos,via Bangkok en ik voel me leeg,voor niets geen interresse.Ik zal blij zijn dat ik terug kan gaan in December!!(zeker weten)g.s

Hee georges !!!

Welkom terug ! Maar je bent nu toch nog niet in Belgie ???

Spijtig genoeg wel!!ben in de namiddag geland,had zaterdagnacht slecht nieuws ontvangen(mijn zuster ligt in het hospital:auto-ongeval)ben in de vooravond haar gaan bezoeken.normaal ging ik woensdag terugkomen,maar ik heb geen enkel risico genomen.dit omdat een paar geleden mijn vader was overleden toen ik in Thailand was!!de dokters toen zegde dat hij nog zeker 6a8maanden te leven had,was 14dagen in Thailand en kreeg de melding dat hij was overleden.Zindiens neem ik geen enkele risicos meer!!sorry dat dit off topic was.gegroet:georgessiam.Ik heb mijn vriendin al warm gemaakt om in december een weekje naar luang prabang te gaan.

Sorry GG,

Ik denk aan jou en familie!

Frank

Bedankt Frank:georgessiam.