Iedere keer als ik weer in Nederland terugkom van een verblijf van 3 tot 5 maanden in Isaan Thailand wil ik direct weer terug met t zelfde vliegtuig. Het eten, de mensen, de natuur en de gastvrijheid zijn geweldig. Ik heb nu een klein huisje in Satuek waar ik ieder jaar ongeveer 6 tot 7 maanden verblijf. Het afscheid daar doet iedere keer pijn. Misschien verhuis ik voor altijd naar deze fantastische plek.
Inmiddels ben ik zo’n 3 weken thuis na een 3 weken rondreis door Thailand met een vriend van me, ik had niet gedroomd dat het zo indrukwekkend zou zijn. Veel gereisd van plaats naar plaats (bkk –> chiang mai –> phuket –> koh phi hpi –> koh pangan –> bkk) heel veel kunnen zien, ik wou dat ik langer had kunnen blijven. Naar mijn idee heb ik genoeg kunnen doen in die 3 weken, maar 3 weken is eigenlijk net iets té kort om zowel noord & zuid thailand te doen.
Inmiddels plannen om na de studie australië/NZ aan te doen inclusief werken, daarna ben ik van plan door te trekken naar azie en zeker weten thailand niet over te slaan
Zoveel mensen ontmoet, een UK/NL thailand reunie staat al in de planning
geweldig ![]()
Ik wil ook graag de forum moderatoren en andere die mij geholpen hebben bedanken met bakken aan informatie en tips ![]()
Na elke Thailandreis ben ik altijd een paar weken depri en irriteer me aan alles en iedereen. Ik ben nu alweer een jaar terug van mijn laatste reis en er gaat geen dag voorbij dat ik niet aan Thailand denk. Ben me nu aan het voorbereiden op mijn nieuwe Thailandreis (eventueel gecombineerd met een buurland) die in de zomer van 2014 plaats zal vinden.
Nou ik ben woensdag ribberdebie naar Thailand,zal aan jou denken John ! ![]()
Dat is heel aardig van jou Georgessiam!
Ik moet nog een half jaartje wachten. >>> Ik wens je alvast een hele fijne vakantie, maar dat gaat zeker lukken denk ik!
Als ik eerst een hotel boek voor de eerste twee dagen , kun je dan makkelijk zelf hotels boeken en reizen? Heb dit gedaan op Bali, maar weet niet hoe het hier werkt,op Bali pak je gewoon een taxi, dat kost bijna niks en dan zit je in de volgende stad, maar werkt dt ook zo in Thailand?
Ja hoor Sijah, idd best een hotel boeken voor de eerste nacht en daarna gewoon ter plaatse zoeken. Thailand is zelf nog makkelijker om rond te reizen dan Bali! Je kan goedkope taxi’s nemen, tuktuk, bussen, treinen,…
Geen probleem. Het is inderdaad nog makkelijker dan Bali.
Net terug van vier weken in Thailand. Heb enorm genoten, vooral van het eiland Koh Chang.
Ik ga zeker nog eens terug! Hopelijk deze zomer nog…
Hoi Peter,
Wat heb je zoal gezien/gedaan tijdens die maand dat je in Thailand verbleef,ook het noorden bezocht?
Hoi Georgessiam
In het noorden heb ik Chiang Mai bezocht, was ook zeer de moeite waard! Bangkok was leuk, maar daar moet je niet te lang blijven (vind ik)
100% met je eens Peter,Chiang Mai is het perfecte toevluchtsoord voor toeristen die even weg willen uit de hitte en drukte van Bangkok.
Hoi Peter,
Ik vertrek 15 mei voor de 3e keer naar Thailand.
Ik ben van plan om oa vanuit Bkk naar Ko Chang te gaan.
Ik vraag me af welke plaatsen daar interessant zijn en welke beter te mijden.
Ik hou niet van te druk en toeristisch.
Alle tips zijn welkom.
Groetjes Stoffeltjeee
Kan me niet voorstellen dat die er zijn… :biggrin:
Ik ben ook twee keer in Thailand geweest en zou zo weer voor een derde keer gaan! Blijft mooi en het eten: wauw! Bangkok is inderdaad leuk voor een paar dagen, een paar hele mooie bezienswaardigheden. Chiang Mai inderdaad veel rustiger en heeft ook genoeg te bieden (de tempel plus dorpjes in de bergen), stuk goedkoper ook (zover het goedkoper kan). Zover de eilanden Ko Phi Phi (het view point: wauw!), Ko Samui en Ko Phangan bezocht, dus er blijven nog genoeg eilanden over voor een derde bezoek ![]()
In December 2 weken Bangkok gedaan in combinatie met Ayuttaya, River Kway en Pattaya.
Wel Bangkok als thuishaven aan gehouden en met kleine handbagage excursies gemaakt, heb geen zin om ieders keer met groter koffer te sleuren ![]()
Nasa Vegas prima hotel voor verblijf in Bangkok.
Volgende keer Chang Mai en Hua Hin eens bezoeken, niet teveel doen in 1 vakantie dat komt wel vind ik verspreid over de jaren ![]()
Piepo…
Net terug van 2 weken Thailand.
Dit was een droomreis! Alles is zoals verwacht verlopen en het was gewoon FANTASTISCH!!!
Het enigste land tot nu toe waarvan we zeggen: hier komen we nog eens naartoe!
Hoi Milkietje,wat heb je gedurende die 2 weken bezocht in Thailand?
Ben ik dan ook wel nieuwsgierig naar…
Wel, dit was ongeveer ons programma:
6apr: aankomst vlucht en fietstocht met Co van Kessel
7apr: Bangkok (Grand Palace, Wat Pho, Wat Arun, Wat Phra Kaew, snake farm) + ‘s avonds Siam Niramit
8apr: Via ‘Tour with Tong’ 3 dagen Kanchanaburi: floating market + lokale ambachten + War Cemetery + Railway center + bridge river kwai
9apr: Zwemmen met olifant Full Moon + Erawan waterfalls (tot niveau 5 geraakt
)
10apr: Hell fire pass + museum + vlucht Chiang Rai
11apr: Via ‘Untouched Thailand’ 3 dagen het noorden: Baan Si Dum, Myanmar, Mekong riviertripje met bezoek aan Laos, Golden Triangle, Opium Museum, Chiang Saen, Longnecks en akha
12apr: Wat Rong Khun, Hot springs, Wat Doi Saket
13apr: Doi Suthep, Tiger Kingdom en Orchid & butterfly farm + Songkran meevieren in Chiang Mai (we waren kletsnat maar hebben ons verdedigd met ons eigen waterpistool :d )
14apr: Elephant Nature Park + vlucht Phuket
15 - 19 apr: Phuket met excursies’Thai Boxing’ en ‘Phi Phi Islands’ (deze laatste viel tegen wegens veel te veel volk)
19 - 20apr: Vlucht via Bangkok terug naar Brussel
De rondreis was gewoon fantastisch! Phuket had ik achteraf gezien anders gedaan, eerder Koh Samui ofzo.
Nog even aan toevoegen: dit programma werd hier afgebroken wegens te druk en dat alles niet verloopt zoals je wil.
Maar ik heb het tegendeel bewezen. Enkel 11 apr was zeer druk, verder heel relax en alles is verlopen zoals ik wilde.