Klinkt wel als een heel druk programma…
Dat was het dus totaal niet. Elke dag nog kunnen zwemmen in ons hotel in de late namiddag om wat de relaxen.
De meeste dagen begonnen ook wel redelijk vroeg (rond half 8-8u)
En wij hebben wel alles nogal snel gezien dus blijven ook geen uren kijken naar een tempel of dergelijke
Nou ik zie in je programma dat je ook het Tiger Kingdom in Mae Rim heb bezocht,hoe waren je indrukken hierover?
Wel spijtig dat je alleen maar Doi Suthep bezocht hebt,iets verder naarboven kon je het buphing Palace alsook een paar km verder Doi Pui bezoeken.
http://www.norththailandbirding.com/images/general/maps/doi_suthep_pui.JPG
Tiger Kingdom was heel leuk. Veilig omdat de dieren in kooien zaten.
We hadden de indruk dat ze er wel zorg voor droegen en ons werd verteld dat ze zo tam zijn van de hitte en veel eten.
Ik denk wel dat er het een en ander wordt verwerkt in hun eten maar ze lijken er geen last van te hebben en worden niet mishandeld.
Ik heb foto’s laten nemen met de smallest en de grote, mijn man ook nog met de small en de mediums.
Ik had er wel wat schrik van, het zijn tenslotte nog steeds tijgers waarvan je nooit 100% weet wat ze je gaan aandoen.
Wat betreft Doi Suthep, we hadden tegen die tijd al wel genoeg tempels gezien en ik denk niet dat we nog veel interesse hadden in andere tempels. Tenslotte was het net die dag Thais Nieuwjaar waardoor er al ontzettend veel volk om 8u aan Doi Suthep was. Dus we hebben geprobeerd de drukte wat te ontwijken.
Wij hebben januari-februari een maand rond gereisd door Thailand. Het was onze eerste verre reis.
Ons reisschema wijkt niet veel af van dat wat veel toeristen doen, maar wij vonden het prachtig. We willen zeker nog een keer terug!
3 dagen Bangkok met de bekende tempels en een fietstocht. Die fietstocht raad ik iedereen aan, je ziet stukken Bangkok waar je anders niet zou komen.
Daarna met de bus naar Kanchanaburi, brug, begraafplaats en 1 dag naar Erawan. En een treinrit over de dodenspoorlijn.
Taxi naar Ayutthaya, daar 2 dagen rondgefietst. Indrukwekkend.
Met de trein naar Bangkok en vliegen naar Chiang Mai, daar zijn we een volle week geweest! Wat een heerlijke stad en zoveel moois te zien. Uren wandelen door de oude stad en steeds weer een volgende mooie tempel ontdekken. Ook de natuur rondom de stad is de moeite waard.
Daarvandaan vliegen via Bangkok naar Krabi. Het zuiden is een heel andere wereld maar ook prachtig. Vanuut Krabi prachtige dagtochten gemaakt naar oa Poda Island en Hong Island. Na 5 dagen Krabi nog 6 dagen naar Koh Lanta. Heerlijk eiland om te telaxen, een brommertochtje te maken en te genieten van prachtige zonsondergangen.
Daarvandaan terug naar Bangkok. Shoppen op chatuchak market, en nog een schitterende fietstocht vanuit Damnoen Saduak.
Kortom, een maand genoten!!!
Via Wereldwijzer app