Hoi Heidi,een aanrader is het bijwonen van de koningsfeesten,een hele week worden er feesten gehouden voor de verjaardag van de koning.
Ikzelf heb het verleden jaar allemaal kunnen volgen,gratis optreden van groepen(thaise muziek)een goed inéén gestoken stuk over de geschiedenis van de koning uitgevoerd door honderden mensen met prachtige laser gestuurde beelden,prachtige verlichte wagens,allerlei standjes(eten,boeken lectuur etc…)
Als afsluiting de laatste dag een groot lichtshow met verschillende optredens en daarna een knallende vuurwerkfestijn!!(deze show wordt aan één van de paleizen opgevoerd)
Ik raad je aan(moest je intresse hebben)om al vroeg in de vooravond naar de slotgala tegaan(19:00pm)de show begint rond 21:00pm.
Verleden jaar waren er 250000mensen opgedaagt!!
hoi lijkt me er leuk maar in welk plaasje is dat ik zit in pattay als het in een ander plaasje is hoe kom ik daar groetjes heidy:dag:
je zou eens naar koh samet of koh chang kunnen gaan de stranden zijn daar zeer zeker veel mooier dan in pattaya naar koh chang rijd een bus vanuit pattaya, tot aan de ferry vandaar zelf oversteken en aan de overkant een taxi nemen naar ik denk white sand beach dat is de plaats waar het meest te doen is want het is er wel een heel rustig eiland als je het met pattaya vergelijkt en koh samet is nog rustiger als je daar wil kijken de bus naar rayong nemen en daar naar de pier gaan
De koningsfeesten worden georganiseerd in Bangkok,met de bus van Pattaya naar Bangkok ben je er in 2 uurtjes.
*h oi bedankt voor de tip ik ga dit beslist doen dan overnacht ik in bangkok lijkt me leuk groetjes heidy:wereld: *
he dirk ook bedankt voor de tip zo kom ik stees een stukje verder haha ik print het allen maal uit en neem het mee groetjes heidy:zon02:
Zou ik zeker doen hoor er is meer als genoeg te doen in bkk
En dit natuurlijk zowel overdag als in de avond/nacht.
Ik ben 2 maanden terug van Thailand en de heimwee wordt steeds groter, de eerste dagen na thuiskomst was ik niet te genieten, voelde me bijna depri. Ik irriteerde me aan alles, het verkeer, de mensen bij de supermarkt, op mijn werk waar ze denken dat Thailand net zo’n vakantie land is als griekenland of Spanje enz.
Het positieve is dat ik over een maandje of 9 weer die kant op ga voor de 7e maal.
Er gaat geen dag voorbij dat ik niet aan Thailand denk, ben alweer volop aan het plannen voor volgend jaar, alleen verander ik de planning steeds,haha.
Nooit gedacht dat ik verliefd op een land zou kunnen worden.
I LOVE THAILAND!!!
Hoi John ik herken wat je zegt. Tis echt zwaar om terug te komen van Thailand. Bij thuiskomst hekelt je je echt super he aan de mensen, het verkeer en het werk.
Ja idd het is echt ZO storend dat veel mensen hier denken dat Thailand alleen maar een vogel reisje is. Maar weet je, zij denken en wij weten he. Dat ze dan maar dom blijven en het nooit ondervinden wat Thailand eigenlijk echt is.
Ja ik zei vroeger ook altijd dat ik nooit 2x naar het zelfde zou gaan tot ik Thailand vorig jaar ontdekt heb.
Ongelofelijk dat land ik heb er nog steeds geen woorden voor.
Ikzelf heb het zelfde meegemaakt
Vanaf de eerste reis in 2005 was ik gek-verliefd op dat land.
Sedertdien , ben ik er al 14 keer geweest. Soms alleen , soms als begeleider van een groep.
Ieder maal ik in Thailand er een tijdje ben, denk ik het is goed geweest , er wacht ook nog werk thuis. Eenmaal een paar dagen thuis, knaagt het aan mij om terug te gaan.
Zo ben ik tot het plan gekomen, daar een bedrijf op te richten en mijn tijd te verdelen in 50% Thailand en 50% home. Tot ik van thailand mijn “home” hebt gemaakt.
Leg dat maar eens uit aan het thuisfront! Goed gek denken ze daar! Maar wij weten wel beter.
In November vertrek ik terug voor een 4-tal weken. aftellen maar.
:chin:
Patrick
Haha het is wel heel leuk om te lezen hoor.Iedereen die naar Thailand gaat en terug komt wil meteen weer heen. Wat zou dat toch zijn met dat mooie land. Voor mij is het toch iedere keer weer als een soort van thuiskomst al klinkt dit wel als een zwaar cliché,toch is het zo. Ik kan het ook niet echt omschrijven wat het nou is daar voor zit het denk ik te diep (en het is teveel om op te noemen)
Daarom is het ook fijn dat er Thailand forums, hyves, facebook enz. bestaan zodat we in ieder geval onze ervaringen, verhalen, foto’s enz. kunnen delen met elkaar.
Helemaal waar John!
Pfff als ik zo naar buiten kijk dan word het verlangen naar LOS en me vrouw alleen maar erger…
Hey Rik, wanneer ga je weer dan??
Ah joh Rik, nog ff volhouden ! Je gaat al bijna die kant op… Ik moet nog zeker tot april wachten…en misschien wel langer… Hoop het niet, want ik wil weer Songkran in Udon vieren ![]()
van 25-12 tot 18-01 :vak02:
Ben van gisteren middag terug uit Thailand en ik moet zeggen dat ik hier in Belgie een beetje verloren bijloop.
Algoed dat ik me een beetje kan concentreren op het Thailandforum.
Maar in iedergeval de druiven smaken zuur,het is voor mij altijd een marteling om terug naar huis te vliegen.
Welcome back in het Belgische.
Ik kan het me goed voorstellen de laatste dag in het Thaise,en dan weer terug naar die luchthaven. Daar hoor je alweer al die mensen die nederlands spreken, dat vindt ik alweer kl…te. Maar ja op naar de volgende keer. Ik mag over 6 weekjes weer voor 1 maand:dag: naar mijn vrouw. Kan ook niet meer wachten en ben blij al die >>> weer de lucht in gaat vanaf schiphol. Maar wat je al zegt het is fijn dat het forum er is, dan kunnen we het gevoel tenminste warm houden.
hoi allen maal voor mij is het weer zo ver vertrek 9december en kom 11 jan weer terug moet nog ff verblijf plaats zoeken en dan is het weer 4 weeken genieten haha ik zal aan jullie denken groetjes heidi.