Lelijk! Sorry :rolleyes:
Ik vind mensen het mooist zoals ze echt zijn, en ik heb een lichtelijke afkeer voor studiofoto’s. Zeker foto’s met een oppervlakkige belichting zoals de foto die jij toont.
Deze foto is veel sprekender! (Flores)
Lelijk! Sorry :rolleyes:
Ik vind mensen het mooist zoals ze echt zijn, en ik heb een lichtelijke afkeer voor studiofoto’s. Zeker foto’s met een oppervlakkige belichting zoals de foto die jij toont.
waar was deze reactie op ? Indesco
Op het bericht ervoor, lijkt me logisch ?!?!
Ik had de foto geplaatst als voorbeeld van wat Javanen mooi vinden. Ik ken de meisjes persoonlijk vanaf de tijd dat hun moeder nog een vreselijk dikke buik had.
Toen ik de foto zag die jij plaatste dacht ik wat is dat voor vuiligheid, die grijze achtergrond past er goed bij. Nee niets voor mij, zit totaal niets van schoonheid in, dat soort types loopt hier bij duizenden rond. Trouwens ik ben begin december per ongeluk in Flores beland geraakt en ik dacht niet dat ik dat eiland leuk vond. Afgezien van Larantuka. Ik vond die Florijnen een beetje listig met geld, heb ik verder geen moeite mee, want ben ik ook. Vaak ga ik helemaal niet in discussie en neem mijn verlies, want mensen die hun best doen om 10.000 Rp te rippen missen iets in hun leven. Het kan ook toeval geweest zijn, een week is te kort om echt te oordelen. Ik wilde naar Solor, door defecte vliegtuigen kwam ik in Maumere terecht en moest over land naar Larantuka. De omgeving van Maumere vond ik ook vrij saai, pas in de buurt van Larantuka werd het een beetje spectaculair.
Oké, sorry Jenny, begreep het even niet want ik heb het nl. helemaal niet over foto’s gehad. Vind ze allebei mooi ! Indesco
Helemaal mee eens dat er 1000den rondlopen van dat soort types, en daarom is dit een soort fotografie wat mij aanspreekt. Dingen nemen zoals ze zijn, niet opgepoetst. Het verbaast me keer op keer weer om die kleine princesjes (of volwassenen) te zien wanneer ze opgedirkt zijn. Net barbies. Aantrekkelijk, maar niet mooi. Een foto van de meisjes in de tuin had ik wss mooier gevonden, want het zijn zeker mooie meiden.
Ik ben ooit naar zo’n kapper geweest voor een tempelceremonie. Lagen make-up op, ieieieik!, ik moest nog witten lijken. Knalrode lippen, en zwaar opgemaakte zwarte ogen. Zo eng! Het haarstukje kon ik gelukkig vermijden, ze hadden er geen in mijn haarkleur. (Blond.) Op zo’n moment zou ik man willen zijn, die hoeven zich alleen op te maken bij hun bruiloft.
OK, we worden filosofisch nu, over smaak valt niet te twisten en dat wil ik ook niet.
Helaas ben ik nog niet veel oostelijker dan Maumere geweest. Over een paar weken dus Alor en een beetje Kupang, vandaar dit draadje ![]()
Over smaak hoeven we zeker niet te twisten, ik heb spontaan mijn reactie gegeven. Die foto die ik plaatste was een aanvulling op wat ik zei over Javaanse cultuur. Het is geacteerd, Javanen acteren toch altijd. Zondag moet ik weer eens bij een Javaans huwelijk op komen draven, mensen die willen laten zien dat ze geld hebben. Het is dan net of je meedoet aan een film. Ik kan ook best begrijpen dat je jezelf tot zo een onderwerp als je noemt voelt aangetrokken als je helemaal "polos "uit NL komt, maar ik zie dat al 19 jaar om me heen op dit overvolle Java. Ik moet hier meedraaien dus ook hun cultuur begrijpen en veinzen dat ik alles mooi en prachtig vind. Aanpassen heet dat. Als ik in Nederland kom, dat is altijd in de zomer wordt ik de eerste drie dagen, indien de zon schijnt altijd malu als ik een diep uit- en inzicht heb op de borsten van de dames, ben ik hier niet gewend. Alles zit hier stevig verpakt in van die eierrekkies. En dan die piercings en tatoeages, ik denk dan “Het lijkt wel of ik tussen een stelletje kannibalen ben verzeild geraakt”
Ik snap je punt.
En bedankt voor de link!
Doet mij denken aan het maken van foto’s van meisjes van Indonesische families (ja, ook die van mijn vriend); doen zich net voor als fotomodelletjes (ligt overigens ook aan de ouders hoor) … arghhhh WALGELIJK; of degene die bij een (V&D)fotograaf aan alle getrokken worden terwijl natuurlijke foto’s of foto’s die onverwacht zijn genomen, vaak de mooiste zijn.
Indesco
Hi Indesco,
Vreemd dat je uitingen van cultuur walgelijk noemt, dan weet ik er nog wel een paar. Ik lach altijd om dat soort dingen. Omdat ik hiero al een tijdje zit heb ik wel eens vragen van mannen uit NL gehad die hadden een meisje hiero leren kennen en wilden graag een “bloemetje” sturen, om hun “gevoelens” te uiten of zo, mafkezen. Ik zei doe het niet want hier stuur je alleen maar bloemen als er iemand dood is. Als je dan toch iets op dat gebied wil doen stuur dan van die plastic tulpen met van die lichtjes dr in, wordt schitterend gevonden. Dat vonden de heren vaak raar. Trouwens als ik in NL kom en zie al die mensen met bossen bloemen lopen dan denk ik “Zijn er weer een zooitje de pijp uit vandaag”.:biggrin:
Overigens die families zitten natuurlijk ook TV te kijken met een kussen op hun schoot ![]()
en dan heb jij het over dat je het vreemd vind dat ik uitingen van cultuur walgelijk noem; heeft daar nl. helemaal niets mee te maken, als Nederlandse meisjes dit zouden (moeten) doen (van hun ouders of wie dan ook) zou ik het ook ‘walgelijk’ vinden, dat nep-gedoe (maar het komt voornamelijk bij de cultuur van de Indo’s voor).
Sorry dat ik het zeg, maar dan vind ik het van jou nog vreemder dat als mannen een meisje/vrouw bloemen willen geven, want als je goed hebt opgelet, is dat nl. normaal voor de Nederlandse cultuur … hahahahaha … en als we het dan over de roos hebben (mijn lievelingsbloem) dan is rood voor de liefde, geel voor vriendschap en wit voor de dood (wat overigens bij de meeste culturen zo is); zo zie je maar weer, elk cultuur heeft weer iets anders … wat heeft dit eigenlijk nog met Sumba en Kupang te maken … naja we hebben weer ons hart gelucht :lol: Indesco
Zo Meissie,
Ik ben blij dat je me even iets uitlegt over het verschil in culturen, want daar wist ik nog niets vanaf. Ik zou best eens een andere cultuur beter willen leren kennen.
Terima kasih banyak
Sekian & Salam dari Solo
Boomaap, vraag maar raak … ik geef je alvast een gele roos !![]()
Indesco
Dank je Indesco, vooralsnog geen vragen, ik ben een beetje sprakeloos van je geste. Overigens ben ik zelf een product van meerder culturen (nee…geen Indo :wacko:). Ik zal er zuinig op zijn en de bloem koesteren zolang als ik leef. Als dank schenk ik je een hele bloemenstal. Is niet off-topic. De foto is gemaakt op “Sekaten 2008” een jaarmarkt/kermis in Solo - Midden Java ter ere van Maulid Nabi Mohamed, de verjaardag van de profeet Mohamed
GEWELDIG, dank je wel Boomaap. Welke cultu(u)r(en) heb jij dan in je ?
Indesco
Hoi Boomaap, deze vraag heb je nog steeds niet beantwoord.
Heb je een andere foto gemaakt; vond die andere leuker als ik eerlijk wezen mag.
Vrouwtje Indesco
Hi Indesco,
Ik had al iets in een ander topic gezegd daarover. Ik wil ziet zo met mezelf te koop lopen. Ik ben Engels-Amsterdams, echter na 19 jaar Indonesia enigszins een ayam kampung geworden ![]()
Er ging iets mis met die avatar, ik had een ander op het oog.
Gruces
Mas Maryono di mana? Ik ben zeer benieuwd naar het vervolg van zijn Alor avontuur!
Was het niet Sumba ![]()
Ik denk dat Mas Maryono zich aangesproken voelt door de oppositie die hij ondervond vond t.a.v. zijn denkwijze. Dan is het een beetje moeilijk om nog gemotiveerd een stukje te gaan schrijven. Dat is toch modern Nederland, mensen wier denkwijze je niet aanstaat proberen het zwijgen op te leggen. De positivo’s kunnen zich gelukkig prijzen, want de onvermoeibare Om S. is weer terug in het land. Iedere dag een banjir aan berichten vol met "inside: informatie in mooi en gemakkelijk begrijpbaar Nederlands gesteld en altijd pro-Indonesisch, Dus de ware gelovigen kunnen het “Hossanah” aanheffen, terwijl de ketters en kafirs zich zullen moeten voorbereiden op hel en verdoemenis,
Amin.
Tya , het is ook niet makkelijk om bepaalde persoonlijke ervaringen als maatstaf te gebruiken.
Voorzover ik weet wordt bij de Indonesiers uit bepaalde kringen wel kleine attenties gegeven zoals een bloemetje of roosje , en andere kleine persoonlijke attenties.Dat gebeurde ook al tientallen jaren geleden , tegenwoordig is het min of meer bijna normaal
Precies zoals we in Nederland doen .Uitgezonderd in de uithoeken van Indonesia.
Zoals je weet doen ze ook al een paar jaar ´gek´, ze sturen zelfs kaarten of kleine attenties bij Valentijndag.
Tot woede van sommige fundamentalisten die het als onindonesisch zien .