Sumatra naar Java

weet iemand ook hoe vaak er een boot gaat van bakauheni naar merok ? en hoelang is deze overtocht ?
en wat zijn de kosten hiervoor ?

en van java naar bali zitten we met dezelfde vragen ?
en moet je van te voor reserveren of is er altijd wel plaats op zo’n ferry. ws zitten we wel in de vakantie om van java naar bali te gaan, geeft dit nog problemen met een plaatsje krijgen ?

Staat in Reisadvies Sumatra 2009.
Bakauheni - Java (Merak)
Met de ferry 2-3 uren VIP=Rp 12.000 , Bisnis= 10.000 , Economie Rp 6000
Met Jetfoil 45 minuten = Rp 50.000

Merak - Jakarta via Serang en Tangerang 135 km Met de tolweg Rp 18.000 , en 2 andere Tolwegen= Rp.8800

Padang - Pakan Baru : de afstand is 317 km
Padang - Jambi 546 km .
Bron : opgave van Ir Mulyadi , stand oktober 2008 .
De gegevens worden geregeld bijgewerkt .

Om de juiste vertrektijden kan je mss kijken bij de wijze google.

**Jadwal Bakauheni - Merak 2009 **

dank je wel. sorry niet goed gelezen denk ik. ik had het niet gezien.
weet jij toevallig ook of er bussen rijden tussen merak en jakarta ?

en over de ferry java - bali weet jij daar iets over ?

Zat bussen , angkots etc .
Alleen de vertrektijden weet ik niet .Waarschijnlijk om de uur.
Je heb zelf bussen Antar Propinsi ( Inter Provincie) die vanaf Medan naar Surabaya (?) rijden.
Bakbeesten van bussen.

Ik heb foto’ s maar weet niet hoe ik moet plaatsen.
Heb ook PM gestuurd .

Als je snel en comfortabel wil reizen tussen de grote steden kan je ook met travel (minibus) meerijden voor 0ngeveer 60-70.000 rupiah (Jakrata- bandung).
nadeel is dat je grotere afstanden moet afleggen , dus je kan niet ergens stoppen (behalve koffie of sanitaire stop).
Op Java is de O.V goed geregeld .
Er rijden zelfs bussen met AC vanuit Airport S-H naar Bandung , om de uur .
Ook rijden diverse minibussen van travelburo’ s , vanaf jakarta richting Midden java.
Alleen heb je niks aan , als je verschillende stops wil maken.
Ferry Java Bali weet ik niks , de anderen kunnen je helpen.
Laatste keer was 30 jr geleden.
Daarna vlieg ik vanaf Jakarta naar DPS.

x

dank je wel maryono en surya atmadja.

Waarschijnlijk ga je ook van Parapat naar Samosir oversteken met een ferry.
Daar hebben ze 2 soorten , eentje voor alleen maar passagiers , en die gaan vaker varen.
Ze vertrekken uit een andere “haven”.
De andere is 2 “grote” ferryboten , ze hebben alleen 4 afvaarten (?), de eerste van Parapat is om 9.00 en de laatste vertrek uit Samosir (de havennaam ben ik vergeten ) om 19.00 uur.
Het iss een ferry waar naast passagiers (200 man ongeveer als het vol is) ook auto’s en trucks kunnen meegaan.
De foto’s en juiste vertrektijden plus tarief moet even opgezocht worden.

OV heb je zo te pakken , naar de weg is ongeveer 50-100 mtr lopen.Daar kan men ook motorfietsen huren , je kan ook achter zo’, n ojekman zitten en laten vervoeren.
Gebruik wel helm , zag toen dat er razzia werd gehouden door de verkeerspolitie.
Het beste is als je in Tuk Tuk logeert.Een enclave naast de kust waar veel buitenlandse toeristen bivakkeren.

Via Eyang Google kan men dit vinden :

http://www.indonesiaferry.co.id/id/services/schedule

Mss staat de gezochte schedel ook er in .

Ik weet niet hoe ik een foto moet plaatsen , pse advice .

Het is een bakbeest van een autobus , de koning van de " Trans Sumatra Highway " .
Je wordt van de weg weggeduwd , komen ze toeteren , en zeker als ze langs dorpen rijden of bij de speldbochten.
Vergeet ook niet dat de " TSH" een kleine slechte weg is , waar je rakelings elkaar passeren.
Kijkt maar naar de foto .
Als je naar de kaarten van Sumatra en Java kijkt zie je de route van Noord Sumatra naar Banyuwangi ?
Hoeveel uren ze rijden mag joost weten. Ik denk 30 uren of iets meer van Medan naar Jakarta.

hier staat veel in wat ik zocht.
dank je wel.
en bedankt voor je PM over route in java. zit het al uit te zoeken.
is iemand van jullie ook Bromo geweest ? waar kun je dan het beste verblijven , in malang of dichterbij ergens ?

Vwb reizen met O.V .

Men moet rekening houden met de (over)vermoeidheid van de chauffeurs.
Die Antar Propinsi( Inter Provincie) bussen worden vaak door 2 chauffeurs bemand.
Daar kennen ze niet de reistijden formule a’la ANWB ( 2-3 uren rijden en een kwartier of zo stoppen).
Ze hebben een strakke reisschema dus rijden ze bijna nonstop met af en toe stoppen bij bevriende eethuizen.Vergeet ook niet panne of allerlei problemen op de weg zoals landverschuivingen , andere ongelukken .
Ik weet ook niet of ze de tachograaf kennen .
Je moet ook rekening houden met de slechte wegdek , persoonlijk vind ik het gevaarlijk omdat de chauffeurs vaak oververmoeid zijn .
De grote autobussen zijn berucht omdat ze vaak ongelukken veroorzaken , en als het misgaat dan gaat het echt mis.
Dondert zo’n bakbeest van een bus in de ravijn .
Wat vaak gebeurt is dat ze de kleinere weggebruikers wegduwen van de straat , de Kijangs , de Kuda´s , en de angkots.
Daarom krijgen ze de naam de koning van de wegen .Iedereen gaat vanzelf opzij als ze komen aanstormen.
Ook bekend datde chauffeurs Krating Daengs of Red Bull als frisdrank gebruiken.

Bijna dezelfde situatie , maar nog beheersbaar is de reistijden van de chauffeurs van huurauto .
Ze maken vaak lange uren , een werkdag van 10 tot 12 uur of meer is bijna normaal.
Op de eerste dag ga ik vaak vroeg stoppen , 6 of 7 uren rijden ,meer kan ik ook niet hebben’ Dus 9.00 beginnen en 16.00 stoppen en naar hotel.
Sturen we de chauffeur weg , dan kan hij uitrusten , en de volgende ochtend goed uitgerust voor ons rijden . Op Java rijden ze vaak 12 uren , van de ene klus naar de andere klus.
Met kleine soms een paar uren tussen 2 klusjes.
Rijden op Java , met soms tol en meerbaanswegen is een genot.
Rijden op Sumatra , de Trans Sumtara Highway , met slechte wegdek , speldebochten is een andere verhaal.

http://www.dumpjeplaatje.nl/images/h3q42640.jpg

Achterkant van een AKAP bus (foto : SURYA ATMADJA)

Zo plaats je een foto. Ik moet zeggen wel slecht hoor. Ten eerste de foto was veel te groot, 1600 pix, dat rukt het hele forum uit zijn verband. Max 700 pix is OK. Door een autoruit genomen, was dit de enige bus in Sumatra? Omdat ie door een ruit is genomen zijn de kleuren flets, want er zit altijd folie over die autoruiten in Indonesië tegen de zon. Qua compositie ook niets, een achterkant van een bus, een achteruitkijkspiegel, ruitenwisser, parabola en links een PDI-P vlag, dat is alles.

Ik zet er even een afgekeurde foto van mezelf bij, ook achteloos genomen:

http://www.dumpjeplaatje.nl/images/gBn42710.jpg
Achterkant van een andong te Solo

:zon02:

x

Ter informatie

Ik ben een paar keren aan het crossen geweest tussen Surabaya en Yogya . Solo Semarang etc.
Ik kan de foto´s ook plaatsen.
Ken ook .
Mijn motto is .
Bisa diCek Nir.

Als je gaat quoten moet je ook goed doen .
Moet je wel in de context plaatsen.

Dit heb ik geschreven .
Rijden op Java , met soms tol en meerbaanswegen is een genot.
*Rijden op Sumatra , de Trans Sumtara Highway , met slechte wegdek , speldebochten is een andere verhaal. *

OEPS .
Laat ik me weer verleiden om offtopic te gaan.
Maar ya , soms moet je ook antwoord geven op onzin en fantasie verhalen.
Omdat er zoveel onzin verhalen wordt geplaats moet ik ook vaker reageren .
Ben bang dat ik RSI krijg .
Ekskuseer moa.

Nooit iets over gelezen, behalve dat je van SUB eens de Pantura hebt genomen. Het blijkt toch uit die 7000+ berichten op je stamforum Mooinesia dat je nog nooit iets van Indonesie hebt gezien, afgezien Jakarta, de rest vanuit de auto en natuurlijk *** hotels en soping mol van binnen en veel masseuses, asmara of biasa.

Ik neem aan dat “speldebochten” “speldeprikken” moet zijn, kijkes even in de Van Dale :zon02:

Onzin en fantasieverhalen op dit forum komen geheel ten laste van uw rekening, uw moet wel enorme duimen hebben

Een topic wordt hier vakkundig gesloopt.