Stranden rondom Yogyakarta

Ik wilde eigenlijk ook aan jou vragen om deze voor mij naar Nederland te sturen, de meisjes, en ik betaal dan natuurlijk de kosten.

Dus toch even op de koffie in Solo ? :zon02:

Indesco

Hi Indesco,

Het lijkt er op dat ik meteen de “ware” had gevonden:D

Stuur maar een PM, morgen want ik zit nu in SMG, moet straks even op serieus en dan weer boozen :smiley:

Donderdag ben ik weer in het Solose.

Salami (dat is worst)

Boomaap,

wat is PM en SMG ? Ik zit nog in Nederland hoor en kom pas in juni naar Indonesie en rond 10 juni naar Solo hahahahha. Indesco

Oh dat PM had ik van Surya afgekeken, ons afkortingsbeest hiero :biggrin:, heet op dit forum WWmail, SMG is Semarang. Ik vlieg 7 juni naar Amsterdam, dus …telat, whahahaha

Bij deze een link van alle stranden omgeving yogya. Zelf vindt ik de stranden baron kukup en krakal mooi. In baron is er een baai afgeschermd van de zee en daarom veilig om te zwemmen. Met public transport lastig er te komen, auto met chauffeur huren is niet duur en een uitkomst

groet yogya-elang

Dank je wel Yogya-Elang; hier heb ik iets aan, heel nuttig. Fijne dag verder.

Indesco

De komentaren heb ik geplukt van een site waar gitaar liefhebbers hun ervaringen vertellen.

Di Solo pengrajin gitar buuuaannyyyyaakk…tapi masalah kualitas gw saranin ke G-Custom bro, alamatnya di Jln. KH. Samanhudi No. 87, Sondakan, Laweyan, Solo. Atow kalo pgn jelas lagi masuk ke www.guffoncustom.multiply.com Soalnya aku pernah bikin Stratocaster Custom, hasilnya memuaskan…gk kalah ma pabrikan.

Kom op neer dat er veeeel gitaarmakers zijn in Solo.
Alleen is de kwaliteit vaak rotzooi .Dat is ook te zien aan de prijzen.
Een gitaar van 250.000 rupiaf af fabriek(huisindustrie) stelt natuurlijk niets voor.
250.000 rp is nog niet eens 15 euro.

Voor “kwaliteit” moet je naar Jln KH Samanhudi no 87

Of kijken naar de multiplysite .
Staat ook een telefoon nr.
Alo…smua,salam kenal.aq pendatang baru.aq punya workshop gitar-bass,akustik-elektrik di kota solo.aq juga pny produk sendiri G-custom.Jd kalo ada diantara tmn2 ada yg berminat pesan silahkan aja hubungi 02717040234 / 08562814324

Voor het eerst dat in al die jaren dat Surya het woord “rotzooi” in de mond neemt als het over iets gaat dat uit Indonesia komt. Komt omdat ik er iets over geschreven heb. Onze kutu busuk is na een kwartiertje surfen na het gerotzooi met de jonge dames nu ook deskundig op gitaar gebied. Het bericht rammelt aan alle kanten, maar geeft niet, de kwaliteit van auteur is bekend.

:zon02:

O God , Je Zus nog aan toe.
De Solonaise grootmeester in moddergooien is not amused omdat ik een antwoord geeft op de vraag van een medelid.

Sorry , dat ik iets verteld over iets in Solo , waar je heer en meester bent.
Mijn excuus .

Oeps , nogmaals pardon mie.

Strakjes mag ik niks meer posten over Indonesia omdat je daar "woont ".

Als een bok op de haverkist. Ik vond het slechts een toeval dat u ineens ook alles over gitaren afweet. Als ik de info zie die u geeft dan moet ik lachen, dat is alles.

Ik hoorde trouwens van Londoh dat u ooit eens op bezoek bij hem in Solo wilde gaan, maar het huis niet kon vinden met het adres in uw hand. Net zoiets als dat je de Dam in Amsterdam niet vinden kan, zegt wel iets hoe het daar bij u boven werkt. Ik geloof dat Londoh drie xxx maakte toen uw missie was mislukt.

Overigens weet ik weinig van gitaren af, wel wat goed kan zijn en wat slecht is, lange ervaring weet u, kan ik ook niets aan doen, dat is de tijd die mijn leermeester is. Als je in een desa komt waar er 140 producenten zitten maken er 30 goede dingen, 5 maken er heel goede en 2 topkwaliteit, dat is gewoon een kwestie van optellen. Maar u bent waarschijnlijk beter in aftrekken.:teeth:

16-03-09, 10:57
Komt omdat ik er iets over geschreven heb.
Aldus de grootmeester.

BoomAap schreef op :**10-03-09, 21:38 **
Een van de producenten viel me op, die was gitaartjes aan het verpakken om naar Bandung te verzenden. Dat deden ze heel secuur en netjes. De gitaren die daar gemaakt werden zagen er fantastisch mooi uit qua kleur en zo. Gitaren van 150 - 200.000 Rp (akoestisch), ik weet natuurlijk niet hoe ze klinken.

SA citeerde op :10-03-09, 17:09
Uit een site waar Indonesische gitaarfreaks elkaar ontmoeten

*Lumayan buat pertunjukan acara banting dan bakar gitar ala Jimmy Hendrix

*ke Baki aja mas,
gleta’ an di jalan-jalan. murah-murah, tapi orang bilang gitar sayur…

Dat zijn gitaars met de kwaliteit smijt en brandhout gitaar, wordt zelf gitar-sayur (**groente **gitaar )genoemd.

Tya , die meneer BoomAap begin echt te raskalen.
Echt Zielig.

Als rasechte Beo bent u misschien op een site terecht gekomen waar een paar familieleden van u lagen te oudehoeren, nou dan weet je het wel :stuck_out_tongue:

**Kinderachtig **, en dan je tong uit steken omdat je betrapt wordt op grootsprakerij .

Kinderachtig ? , ik denk mss wordt hij kinds , tropenjaren tellen dubbel.

U gaat me toch niet vertellen dat u op 59-jarige leeftijd nog in smilies geloofd.:stuck_out_tongue:

Omdat Indesco hier over die gitaren begon en ik er al vaak over had gehoord ben ik in een verloren uurtje eens een kijkje gaan nemen, want is die desa waar ze worden gemaakt is maar 3 km van hier. (Had jij nooit kunnen vinden). Ik heb er nu een indruk van. Hetgeen ik zag was overigens niets nieuws voor mij, ik ben al zo vaak in van die desa geweest waar mensen zich met 1 product bezig houden. Ik ben een ervaring rijker.

Wat ik erg leuk vind is dat iemand die op 14.000 km afstand via het internet ineens alles van gitaren afweet en dat luid hiero loopt te verkondigen. Ik zou zeggen, ga lekker je gang als dat plezier oplevert, je hebt verder toch geen zak te doen. Ik heb de foto’s al weg gehaald, want ik heb geen zin in uw bemoeienis. Voor mij was het alleen maar om iets meer te weten te komen over een bepaald product. Ik heb trouwens vernomen dat ze bij Garuda nog een aardige partij arsenicum in de aanbieding hebben, is dat iets voor u? :wink:

Heb ik geen behoefte in .

Als het nodig is kan ik makkelijk vinden , ik spreek de taal(Bahasa Indonesia) en ik laat de chauffeur voor mij uitzoeken.(daarom is het makkelijk):wink:
Gemak dient de mens.

Doet me denken aan het verhaal van Londoh, dat u dat adres niet kon vinden, dat ongeveer luidt als “Damrak 30 Amsterdam” Goblok sekali kan ? Die sopir dan, u natuurlijk niet, de slimste man van Amsterdam Noord, Meneer Bos

Even terug naar Java, want dat slappe gelul van Surya (altijd off-topic) hoe goed hij wel is kennen we inmiddels wel. Ik heb met u te doen, altijd maar dat gedroom in dat stinkende Amsterdam Noord. Vanochtend was het zulk mooi weer, de musim kemaro is nu echt een beetje aan het beginnen, strak blauwe hemel, maar een windje erbij, dus niet te warm. Ik moest nog steeds naar Ampel, dat is voorbij Boyolali, nee niet voor gitaren. Als je vanuit Solo naar Ampel rijdt zie je de Merapi en Merbau steeds links liggen, als een immense BH (sorry damens). Ik moest in Ampel een stukkie lopen. Ik was met de bus gegaan, want ik heet geen Surya, AC Patas 13.000 Rp een uurtje rijden. De Merbabu zag er gigantisch mooi uit. Sori ik ken alleen Noord Holland (minus Amsterdam Noord) en raak altijd hevig onder de indruk van bergen. zeker als die bergen vulkanen zijn

http://www.dumpjeplaatje.nl/images/rM004337.jpg

De Merbabu vanaf Ampel gezien

Een 60 jarige vrijgezelle man uit een achterkamertje in Amsterdam, in een massagesalon tussen de meiden, en nu tref je hem - in dit topic - aan op het strand bij Yogya. Meelullen met backpackers terwijl hij zich laat rijden door een chauffeur .
Wat moeten we daarvan denken?

Volgens mijn istie dol op Karaoke :smiley: eskrim juga sucka

Dank je wel Surya voor de vertaling en we zullen wel zien hoe of wat, want ik hoorde ook al dat het op dit moment niet zo veilig is om naar Solo te gaan vanwege criminaliteit (bendes e.d.), maar dat zie/hoor ik terplaatse wel (of uberhaupt voordat we eventueel naar Solo gaan).

Even terug naar Java, want dat slappe gelul van Surya (altijd off-topic) hoe goed hij wel is kennen we inmiddels wel. Ik heb met u te doen, altijd maar dat gedroom in dat stinkende Amsterdam Noord.
**
Meneer Boomaap, graag even het volgende: zoals ik gisteren al meldde is het wel prettig als iedereen respect voor elkaar blijft houden en elkaar niet zo verrot scheld; heeft overigens ook iedere x weer (bijna) niets met het onderwerp te maken. Verder is het wel heel opvallend dat u op 7 juni 2009 naar dat 'stinkende Amsterdam (Noord/Zuid wat maakt het uit, Amsterdam is Amsterdam) gaat, terwijl ik gezellig op 10 juni bij u koffie wilde gaan drinken voordat ik naar de gitaarfabriek ga (met of zonder uw begeleiding) maar nee hoor, laat me zo maar vallen !!! … Jammer :kus: Indesco