Stranden rondom Yogyakarta

2 x op knopje gedrukt

x

Ya , ???

Mijn voorouders zijn Indonesiers (Javanen-Sundanezen).
Ergens beweerde BoomAAP dat zijn opa mijn opa heeft overheerst.
Lekker koloniaal doen .
Als je voorouders uit Java kwamen dan zouden ze ook overheerst kunnen worden door de opa van Boomaap of andere boomapen .
Of zie ik het verkeerd ??

OiOiOi, euyeuyeuy

En die Hollanders maar denken dat er alleen maar krontjong wordt gemaakt.
Dat komt door die indo’s waarmee surya verkeert.
Van hun informatie klopt vaak geen BAL van
Tidak benar, tidak akurat, tidak lengkap

x

Aan het strand hoort ook gezellige muziek thuis.

@Aan Maryono. Nou ja gamelan.

De muziek op de video doet me - hoewel het ook spaans klinkt - denken aan griekse rembetika. Vraag het maar op het Griekenland forum

Toen, ik meen in 1920 of daarna na de oorlog tussen beide landen, veel Grieken die langs de Turkse kust woonden vertrokken naar Griekenland , leefden ze in de achterbuurten van Athene (Piraeus).

Ze noemden zich rembetis, te vergelijken met preman of jago’s. Waterpijpen, drugs, criminaliteit, hoertjes e.d.
De muziek die ze maakten wordt rembetika genoemd, of Griekse blues.
Ik zie veel vergelijkingen met datgene wat vroeger en nu gebeurd is in Jakarta -> bahasa gaul werd oorspronkelijk gebruikt door die preman (vrijman) niet?

Niet te vergelijken met indo’s hoor, die zijn veel te braaf.

x

Hé Bule, we gaan geen drugs gebruiken hier op het forum hoor :unibrow: ?

Indesco

Wij zitten de laatste tijd ook veel Indonesische muziek te draaien. Op dit moment vind ik Hetty Koes Endang met Hati yang luka heel mooi, maar ik kan hem nergens illegaal downloaden :zon: Indesco

Suggestie ???

Al gekeken bij You Tube ?:wink:

Heb net er naar geluisterd.

Hi Ind’o

Bedoel je zoiets ?

http://rapidlibrary.com/index.php?q=keroncong+pop+hetty+koes+endang

Mooi huh Surya,

dank je wel Boomaap. En wat denk je van ‘Bengawan Solo’ ? Mijn vriend heeft deze in wel 25 (soorten) versies.

Indesco

Vind ik heel erg, een belediging voor mijn oor :stuck_out_tongue:

De componist Gesang Martohartono, leeft nog steeds, is inmiddels 90 jaar en is wereldberoemd in Solo. De Bengawan Solo loopt op 500 meter van mijn huis, is inmiddels gekanaliseerd en zorgt voortdurend voor overstromingen. Laten we het maar over dangdut hebben, want van kroncong wordt ik ngantuk.:so:

[URL=“http://www.dumpjeplaatje.nl”]

**Fender Stratocaster Made in Sukoharjo **

Oh Boomaap, als mijn vriend dit ziet … wordt ie helemaal gek. Wat een mooie gitaar zeg … made in Sukoharjo ! Toch maar daar naartoe gaan ?

Bedankt Indesco

is het voor een gitaar niet belangrijker hoe hij klinkt als hoe hij eruit ziet?

Beiden, lieve Jenny :kus: het oog wil ook wat ! Indesco

Di Solo pengrajin gitar buuuaannyyyyaakk…tapi masalah kualitas gw saranin ke G-Custom bro, alamatnya di Jln. KH. Samanhudi No. 87, Sondakan, Laweyan, Solo. Atow kalo pgn jelas lagi masuk ke www.guffoncustom.multiply.com Soalnya aku pernah bikin Stratocaster Custom, hasilnya memuaskan…gk kalah ma pabrikan.

Er zijn verschillende kwaliteiten :
zie komentaar :
*Di baki banyaknya gitar akustik, bodinya dari triplek, harganya 75 rb langsung bungkus. Kalo udah nyampe sumatera/kalimantan/sulawesi jadi 250 ribuan. Merknya kebanyakan Yamaha

*Lumayan buat pertunjukan acara banting dan bakar gitar ala Jimmy Hendrix

*ke Baki aja mas,
gleta’ an di jalan-jalan. murah-murah, tapi orang bilang gitar sayur…

Ben bang dat het kijken kijken (niet kopen) gaat worden.

Lieve Surya, ik ken pas 2 woorden Bahasa Indonesia en dat is Teramih Kasih en daar blijft het even bij. Kun je het even voor mij vertalen alsjeblieft ? Teramih kasih Indesco

Hi Indesco,
Het was gisterochtend eindelijk mooi weer en ik moest toch op eind weg, ik dacht kom laat ik es even langs die gitaardorpies rijden. Ik vind het zelf altijd wel interessant om te weten van die Javaantjes allemaal an het doen zijn in die kampung. In veel huizen maakt men dus gitaren, vaak goedkope dingetjes, want Javanen zijn gek van “Murah”. Er zijn ook wel een paar fabrieken. Leuk om even te zien al dat geklooi zittend op de grond. Een van de producenten viel me op, die was gitaartjes aan het verpakken om naar Bandung te verzenden. Dat deden ze heel secuur en netjes. De gitaren die daar gemaakt werden zagen er fantastisch mooi uit qua kleur en zo. Gitaren van 150 - 200.000 Rp (akoestisch), ik weet natuurlijk niet hoe ze klinken. Daar hingen ook deze twee Fender Stratocasters aan de wand. Een wereldberoemd model. Ik zie de ogen van de douane al als je op Schiphol aankomt, want is natuurlijk imitasi, laat dat maar aan die Indonesiërs over.
Dit noemen ze “Fenderan” :disgust:

Sorry Yen, als je naar de vorm kijkt weet je meteen dat een gitaar met “zij” wordt aangesproken (aldus B.B.King) en weet je dat ze er goed moet uitzien, dan klinkt ze als vanzelf ook wel lekker. :smiley:

[URL=“http://www.dumpjeplaatje.nl”]