Niet zo negatief Sumbar, waarom doe je dat nu elke keer ? Vakantiegangers kijken heel anders tegen een land op dan locals of mensen die daar blijkbaar al jaren komen. Jammer hoor dat er weer zo gereageerd wordt, ik dacht dat we dit nu wel gehad hadden. Indesco
Ik ben alleszins niet negatief, jouw vriend is een Indo en zal best weten hoe het daar was. Zijn ouders zullen het hem wel hebben verteld.
Jammer dat iemand als jij denkt dat ik negatief denk. Integendeel. De volgende reis met jouw indo vriend gaat misschien naar zijn plaats van herkomst. Zal je ogen misschien openen. :tssk:
Daar ben ik al geweest, Sumbar. Of denk jij dat ik alleen maar in een 5-sterrenhotel heb gezeten ? No way, echt niet, ik heb armoe gezien maar ook hele mooie dingen en daar blijf ik ook heel positief over. Voor mij, maar ook voor anderen (heb ik al gemerkt) kom je wel negatief over en daar zitten we echt niet op te wachten. Dit hebben we een paar weken geleden ook al gehad.
Indesco
Jij denkt dat alles in Indonesië positief is? Natuurlijk is alles niet negatief en dat wil ik ook niet uitstralen. Maar de werkelijkheid is heel anders dan jij het voorstelt. Zeker niet met dat gevoel dat alles heel fijn is en dat iedereen het naar zijn zin heeft. Ik wil maar zeggen dat als je een keer in dat mooie land bent geweest bent en slechts in een heel klein gedeelte, het allemaal weet. Blijf een beetje nederig a.u.b.:chin:
Waarom moet ik nederig zijn ? Ik geef gewoon spontaan mijn advies en ik blijf positief, ook al is alles misschien niet positief in dit land. Maar je moet wel het verschil tussen daar op vakantie gaan of daar wonen blijven zien. En het valt mij ook op dat mensen die daar meer zijn geweest, uitzonderingen nagelaten, daar nogal negatief over zijn en dat vind ik jammer want personen die daar nog voor de 1e keer naartoe willen/moeten, zijn bij voorbaat al niet helemaal over Indonesie te spreken en vragen zich af of ze wel moeten gaan, vanwege de negatieve verhalen en dat vind ik jammer. Indesco
PS. Lembongan Island moet heel mooi zijn, dus ga het zien en oordeel dan zelf !
Jouw advies betreft slechts een heel klein gedeelte van het grote Indonesië dus dat bedoel ik met een beetje nederigheid, Wat betreft dit schitterende land kom je net kijken en pretendeert meteen een kenner te zijn. Dus een beetje dimmen…
smkiek dacht het niet …
Vertel eens iets interessants a.u.b. daar ziten de lezers van dit forum op te wachten. :nod:
Ga je gang zou ik zeggen … je weet het allemaal toch zo goed ? Tot nu toe is er helemaal niets zinnigs uit jouw verhalen gekomen.
Indesco
Het enige wat uit jouw mond is gekomen is: Wat heb ik een geweldige reis gehad en verder ook niets…:biggrin:. Dus ga eens wat vertellen…
Dikke kus van mij … jouw reacties zijn momenteel om te :wasted: Indesco
Wat zielig nou, heb je een schone zakdoek?
Nee, maar van jou hoef ik 'm ook niet want die zal al wel vol met sn… zitten hahahahahahaha. Fijne dag Indesco
Ja een vakantieganger als jij kijkt heel anders tegen een schone zakdoek aan.
Mijn vrouw zorgt goed voor mij, schone zakdoek, tractement en geld voor een biertje. :chin:
PS, blijf niet te lang naar het scherm staren anders moet je aan een brilletje in welke kleur dan ook.:dag:
Heb jij even geluk met zo’n lieve vrouw. Indesco
Zeker weten :nod: en die weet heel veel van Indonesië nog veel meer dan ik. Zij vindt mij altijd positief, zal wel aan haar karakter liggen.:zon02:
Onderdanig ? Maar positief kan ik jou echt niet noemen … jammer, maar wie weet, misschien verandert dit nog wel in de toekomst. Succes Indesco
effe Indesco beantwoorden .
Ik ben op dit moment bezig met persoonlijke zaken , en zolang ik niet lastig gevallen ( meebetrokken / aangesproken ) word zal ik me beperken op schrijven van reisverhalen .
…
Het is ook zo dat gewone vakantiegangers anders kijken en ervaren dan iemand di daar tijdelijk gewoond en of gewerkt heeft .
Of mensen met haat en liefde verhouding met Indonesia en de Indonesiers.
Een doorsnee toerist gaat voor 1 maandje op de kosten van de baas met vakantie , een expat , een migrant of een medelander die daar woont zal andere problemen meegemaakt hebben.
De problemen van een toerist kan je beperken tot luxeproblemen , te laat vertrekkende vliegtuig , bus of trein.
Dat de ontbijtbuffet tegenvalt , of dat de bier niet koud genoeg is.
Bij de expat , migrant zijn de problemen complexer.
Men kan het ook lezen /destileren welke problemen ze hebben met het verkrijgen van visum (Sosbud) , werkvergunning (als ze aan de eisen voldoen) , of integratie cq aanpassingsproblemen bij een gemengde relaties .
Of je sociaal geaccepteerd wordt door de omgeving , de buren en of de aangetrouwde familie van je Indonesische vrouw of partner.
Praat nog niet eens over de KKN en bureaucratie.
In mijn geval heb ik ook mijn eigen ervaringen , mijn kijk is anders dan een doorsnee Nederlandse toerist of expat , of iemand met een Indonesische partner.
Daar kan je ook tussen de regels lezen .
Niks onderdanig. Hoe kom je erbij. Misschien, en ik veronderstel dit te mogen opmaken uit jouw antwoord dat jij een soort haaibaai bent, ook uit al jouw postings blijkt dat je een soort number one wil zijn. :biggrin: Ik heb medelijden met die Indo-vriend van je…:dag:
Positief en negatief, andere woorden wil je niet kennen. Zwart en wit, grijs bestaat bij jou niet. Misschien, later met het verdwijnen van jouw geldingsdrang zal dat wel weer terechtkomen. Ik vrees dat dat nog gaat duren tot het voortduwen van een rollator…:tear:
Hoi Surya, leuk een reisverhaal, mag ik meegenieten ?
Wat ik jammer vind, en daar is dit forum toch echt voor, is dat er geen antwoorden wordt gegeven v.w.b. de toeristen; zij zitten echt niet te wachten op de verhalen van de (tijdelijke) inwoners van Indonesie, want die kijken er heel anders tegenaan en soms komt dat gewoon wat gefrustreerder over en daar zit een toerist (en zeker voor degenen die voor het eerst naar Indonesie gaan) niet op te wachten. En iedereen met ervaring over het land (en als je wilt ook de geschiedenis hiervan) wil dit delen met anderen. Indesco