Vakantiegangers kijken heel anders tegen een land dan...

Voor de 2e keer Sumbar, laat mijn vriend erbuiten, die heeft helemaal niets met dit forum te maken of met alle onzin die jij loopt te verkondigen … zou ie moe van worden (pfffffffffff) hahahahahaha. Ik wil helemaal geen number one zijn, maar alleen mijn ervaringen delen met anderen (behalve met jou) En of je mij een haaibaai vindt … zegt werkelijk alles over jou. Ik zie het leven nu eenmaal positief … en dat kunnen we over jou niet zeggen hahahahahaha :retard: Indesco

Daag :dag:

Nou… Da’s een mooi eerste discussie die je wil lezen als rookie op het forum…

Hoi Sjmeggen, wat is een rookie?

Heb je het over de eigenaar van rumah senang op Oost-Java?

Er zijn genoeg mensen die naar Indonesie willen emigreren of daar tijdelijk moeten/willen wonen en vragen hebben die (tijdelijke) inwoners van indonesie beter kunnen beantwoorden dan jij.
Wat weet jij af van de geschiedenis van Indonesie?
Ik verwacht voor al die antwoorden reacties van ervaren indonesie-gangers en niet die van personen die een los papiertje krijgen als visum.

Welk reisverhaal heeft Surya Atmadja geschreven?

Daar zitten we met smart op te wachten.:nod:

Of je mee kan genieten ?
Zeker weten , dat geldt ook voor andere leden die iets willen weten over Indonesia (in mijn geval West Java , Jakarta e.o) en andere aanverwante zaken die met Indonesia en Indonesiers mee te maken hebben.
Dat zijn zaken waarvan ik denk (even bescheiden bllijven :wink: ) dat ik iets van weet. En wat ik nog niet weet kan ik van andere(n) leren.

Als men de aantallen van off topic reacties eruithaalt , heb ik toch een paar topics geschreven die als een huis staan (oeps :redface: ) waar veel geraadpleegd of bekeken werden door de leden.
Zelfs onafgemaakte en een paar gesloten topics doordat er te veel werd afgedwaald werden ook veel bekeken.

Ik heb ergens geschreven , wat in het vat zit verzuurt niet .

** Ik denk dat er veel medereizigers zijn die ook hun verhalen (willen) schrijven , maar afgeschrikt werden door bepaalde reacties.
Dat kan je ook lezen bij de topics van Reis Mee waar mensen hun ervaringen (pos of negatief) vertellen.
Natuurlijk kunnen potentiele en ex migranten hun specifieke kennis delen aan mensen die specifieke vtagen hebben over verblijfvergunning , over trouwen , nationaliteitskwestie etc , daar moet men ook bij hun zijn .
De echte ervaringsdeskundigen , die veelkunnen vertellen.
De probleem is als ze hun ervaringen en meningen als de enige waarheid / of norm gezien moeten worden en dat anderen niet mee mogen praten.

Een voorbeeld , jij ben pas 1x geweest , maar jou ervaringen die recent zijn worden niet “erkend” door een paar leden die al X keren daar geweest zijn voor (schoon)familie bezoek , of daar X jaren gewoond te hebben.
Terwijl jou ervaring wel recent is en kan gecheckt worden en kan anderen helpen die daar nog niet geweest zijn .
Mijn "Bali-kennis " is al 3,5 jaar oud , dus voor nieuwe info ( hotel , uitgaan etc) moet ik anderen raadplegen die net maar terug zijn geweest .

Ik weet ietsiepietsie van West Java, Jakarta e.o , de geschiedenis , taal , adat(istiadat) = zeden gewoonten .
Wordt ook bijna “gediskwalificeerd” door een paar “Indologen” omdat ik in buitenland woon (Nederland) , terwijl ik al meer dan 20x met vakantie en familiebezoek geweest ben .

Peter ,
Haastig spoed zelden goed . Toch ?

De ervaringen van de andere forumleden zijn ook recent, want die gaan er elk jaar naar toe.
Surya Atmadja, waar wil je naar toe met jouw bijdrage?

Nergens :slywink:

Wil laten zien dat een recente ervaring van iemand die pas 1x geweest is ook een bijdrage kan leveren voor anderen die de informatie (nog) niet hebben.

Ben ook pas 1x geweest op Sumatra ,ik kan over bepaalde zaken vertellen zoals ik het (persoonlijk) ziet en ervaart.
De laatste kan subjectief zijn .

De rest , de hotels , soort en de prijzen , het eten , de bezochte plekken , de afstanden tussen de steden , de highlights etc zijn objectieve gegevens . Dat zijn feiten , kan gestaafd worden dmv foto’s , toegangsbewijzen etc .

O, nu begrijp ik het :kus:

Je lijkt wel die Japanners, die maken ook veel foto’s tijdens hun vakantie, en gaan dan thuis pas lekker genieten over wat ze zoal gezien hebben en op fora vertellen wat ze hebben beleefd.
Niets eigenlijk.

Waar zijn jouw foto’s? Die van indesco heb ik helemaal niet gezien.

Voldoende beantwoord ?
Heb je mijn 2 of 3 foto’s van mijn “Sumatra reis” al gezien ?
Of heb je dat vergeten.

Oh ya , ik ben ook benieuwd wat jou ervaringen zijn , en in welke hoedanigheid je gaat naar Indonesia. Als gewoon toerist , of (schoon) familiebezoek , of als potentieele Lansia-ers ( 55 plussers ?) .

Heb je ook foto’s ?
Niet dat ik jou niet geloof , ik kan mss leren hoe ik een redelijke foto’s moet maken .

:dag:

Gezien sommige nergens op slaande reacties en onzin posting zoals *‘dacht ik ook’, ‘toppie’, ‘mag ik mee…’ *zullen er wel meer leden zijn die huiveren om wat neer te zetten. :wink:

Hoi Sumbar,
Een rookie is een “groentje”…

Sorry hoor Sjmeggen, dat er soms wat gefrustreerd wordt gereageerd door o.a. degene met de letter S gevolgd door u … (degene die ook al niet weet wat een rookie is; zo dom) of B …; kunnen ze ook niets aan doen !! Ook de verhalen die ze hier neerzetten is allemaal kul en komt voort uit jaloezie/afgunst. Dus let op je woorden, want je wordt direct neergemaaid, maar laat het toch maar gewoon van je schouders afglijden en vraag maar raak. Indesco

Wat jammer nou dat er weer iemand genaamd indesco kennelijk een zeer sjacherijnige dag heeft gehad en een nieuw lid Sjmeggen even moet inlichten, zonder zelf het lef te hebben om de namen te noemen van degenen die ze niet kan uitstaan, lees terug in de geschiedenis hoe goed en hoe enorm gefrustreerd ze zelf is. Het toetsenbord is weer blijven hangen schat. Gebruik eens een goed schoonmaakmiddel. :wink:

Ik pluk mijn wijsheden er wel uit (No offense!!!).

Heb al een aantal mooie tips gevonden, waarvoor :chin:

Suzan

Dank je, ben al wat ouder vandaar…dus zeker geen rookie :nod:

Suzan is net nieuw op dit forum en de allesweter indesco (s.s.t.t.) gaat bijvoorbaat al haatdragende opmerkingen maken over medeleden. Wat een mentaliteit.:lol:.

Over welke andere forumleden heb je het hier ?
Heb je het over de gewone toerist , of de zakenman ?
Die 2 groepen kan je niet door elkaar halen , niet met elkaar vergelijken .
Dat word al duidelijk gemaakt door de titel van de topic.

Ik kan me niet voorstellen dat er veel leden zijn die als gewone toerist elke jaar naar den oosten gaat.
Een forumlid met een zaak , met een vrouw of familie heeft andere kijk op Indonesia dan een doorsnee toerist.