Stranden rondom Yogyakarta

Heb gelezen over Parangtritis, strand rondom Yogya. Zijn er dichtbij Parangtritis nog meer stranden, die tevens wat minder gevaarlijk zijn (door bijv. stroming e.d.) ?

Indesco

De meeste “stranden” aan Java’s zuidkust hebben levensgevaarlijke stromingen. Daar ligt de Indische Oceaan, groot open water dus, :teeth:
die loopt tot Afrika.

Zwemmen in badkleding (bikini/zwembak) is hoogst ongebruikelijk aan de zuidkust van Java, zo niet ongepast. Natuurlijk kun je op zijn Indonesisch met al je kleren aan te water, maar zelf vind ik dat maar niks die plakkende kleren aan mijn lijf. Vandaar dat ik me meestal beperk tot pootje baden, en dat kan op zich prima in Parangtritis.

Kijk wel uit met scherpe stukjes steen op het strand, ik heb het ooit gepresteerd om mijn voet flink aan open te halen. Domme pech natuurlijk, maar ik kon wel een paar dagen niet goed lopen.

x

Je hoeft ook niet altijd naar het strand te gaan om te zwemmen; relaxen, beetje wandelen, uitblazen van de hitte in het binnenland bijv., kan ook lekker zijn.

Ziet er goed uit Maryono, maar wat is dat laatste plaatje ? Dilarang = zeker … OPGEPAST … schuimgevaar … (of wat is het ?).

Dank je wel voor de mooie foto’s.

Indesco

PS. Het lukte mij niet om de link aan te klikken en te openen want ik was wel benieuwd hoe dat met SA is afgelopen … zal wel weer een flinke scheldpartij geweest zijn, net zoals vaak met BA :paranoid:

dilarang = verboden

Verboden!!!

1. Vis te vangen met gebruik van explosieven of electriciteit (stroom)
  2. Het koraal te vernielen of mede te nemen.

SA vs Ba, ruzie? Bejje gek, gewoon koloniale frustraties :biggrin: SA is 350 jaar overheerst geweest door mijn opa.

Zie je, had ik toch gelijk; frustraties !!! hahahahahaha

Maar wat is nu dat ‘witte’ op foto 3 ? Indesco

Jij hebt toch altijd gelijk :evil:

Volgens mij is dat witte overbelicht schuimend zeewater.

Ik ben een vrouw huh ? Die hebben nl. altijd gelijk :wink: Indesco

Hoor ik het nog van je, lieve Boomaap (slijm, slijm, slijm) hahahaha ?

Helaas, een grote fout in de Schepping, die mond van hunnie :wub:

Dat is gelul , mijn opa is niet te vergelijken met een Jan soldaat uit Nederland .
Wat een verbeelding seh .

Nu komt de AAP uit de mouw , zijn opa die een S.A 350 jaar heeft overheerst.?
Wil zijn kleinzoon ook dat doen bij de jongere generatie S.A.

Menangkap ikan menggunakan racun :wacko:

Waarom reageer je nu weer Surya ? Moet je niet doen, dan is kat op het spek binden voor de mannen die vinden dat vrouwen een grote fout in de schepping zijn.

Maar ik heb geen grote mond hoor meneer Bosaap. Ben altijd heel lief … heb alleen vaak wel gelijk in zaken hahahahahahahaha. :slywink:

Maar bedankt, dat het weer niet ging over het onderwerp ‘Stranden rondom Yogyakarta’:biggrin:

Indesco

x

Zoals je ziet, indonesiers nemen het niet zo nauw met het milieu.

Ning ati koyo diiris, dat intrigeerde me.

Ning = in
Ati = hart
koyo = kaya(k)= alsof
di-iris = gesneden

Didi Kempot heel beroemd en geliefd bij Surinamers.

Hoe vertaal je dat in goed Nederlands?
Ja, mijn voorouders kwamen ook uit Java, maar niet 350 jaar overheerst door boomapen :lol:

Daar in de buurt van Yogya heb je toch een dorp van zwarte mensen afkomstig uit Afrika of zo?

???

sorry 2x op het knopje gedrukt.

???:dope: