Nee zit ook gewoon om het MBO. SintLucas ken je misschien wel? is voor het 3e jaar uitgeroepen tot beste MBOschool van nederland. het is maar een kleine school waardoor ze veel aandacht kunnen geven aan de leerlingen die er zitten. maar heb wel zelf alles moeten regelen hoor. kreeg alleen het mailadres van het bedrijf.
Mijn bedrijf heet David Morrison Associates en zit in ocean building in colebay. jullie komen dan vrijdag aan op sint maarten. zullen we afspreken om dan met een groepje naar het bierfest te gaan? is altijd de laatste vrijdag van de maand. misschien mooie gelegenheid om de stageperiode in te luiden;)
Ik ken die school niet. Maar ik snap best waarom jullie school de beste van Nederland is!
Ik kom bij het aannemers bedrijf Liccom wat in de Sucker Garden ligt
Haha, wij komen vrijdag om 13:00 uur aan. Daar kan ik worden opgehaald door me stagebegeleider. Wat ook een mogelijkheid was dat ik door de airport services naar het appertement gebracht wordt. Zei gaan dan ook nog met je naar de supermarkt en leggen je wat dingen uit, dit kost wel 40 dollar. Dus ik weet niet wat ik doe, het lijkt mij het beste dat ik gewoon me stagebegeleider dan bel en hij me ophaalt! Hoe heb jij dat geregeld dan?
Het Bierfest is een goed begin van de eerste dag op Sint-maarten:biggrin:
Leuk hoor Hilbert! Dus jouw stage is min of meer ook door Hanze geregeld? Mijn stage ook, alleen dan door Marius Bremmer! Ik en 2 andere klasgenoten vliegen ook op de 30e die kant op…Heb er nog steeds heel veel zinin, druk aan het aftellen:vak01:
Ja, ik krijg maandag 31 een landenvoorlichting. Waren jullie met zijn 4en dan? Want Paul die had het erover dat er nog jongens van ITC uit hardenberg (vlgs mij) ook naar sint-maarten gingen, klopt dat?
Ja, daar kreeg ik vandaag ook nog een mailtje van, van die landenvoorlichting. Gaan wij dus niet meer redden, maar wij hebben al 1 voorlichting bijgewoond.
Ja wij zijn van ICT ja:D Leuk man, straks nog een bekende van het forum…
Ik krijg ongeveer $750 vergoeding per maand+evt wat bijverdienen met grote projecten:D
Daarnaast betaal ik $275 per maand aan huur. En daar komt nog de uitwonenden beurs bij:D Dus een keertje duiken of heel misschien een dagje naar miami:P moet wel lukken dacht ik zo:D
Owjah, heb mijn blog helemaal klaar!
www.stage-sintmaarten.nl
Ik zou gewoon door je stagebegeleider worden opgehaald, die boodschappen komen wel joh!
Er zitten op dit moment 2 klasgenootjes op sint maarten(1 bj hetzelfde bedrijf) we hebben 2 stageperiodes van 5 maanden en ik ga de laatste periode. hun zitten als ik aankom nog een week op sintmaarten dus hun halen mij daar op. heb ook contact met wat andere mensen dus heb nog een buffer wil het hun niet lukken om mij op te pikken. en ik reis met 2 jongens in hetzelfde vliegtuig die ook op sint maarten stage gaan lopen dus ik kom er wel uit. alleen ik kom op zondag aan en kan waarschijnlijk geen boodschappen doen. word blikjes unox of kant en klaar maaltijden van de AH meenemen in mijn koffer denk ik(A)
Nou weet je trouwens ook gelijk dat ik met Bram en zijn vrienden in hetzelfde vliegtuig zit!
ga meteen je blog even bekijken bram!
3 jongens nu:D:wereld:
Nou vind je dr van:P
Beter dan…Je blog ziet er gaaf uit!
Zelf had ik duiken en zulke activiteiten ook wel op het progamma staan, lijkt me echt super, hoe dichterbij het komt des te meer zin ik er in krijg!![]()
Doordat ik maandag pas te horen kreeg dat ik een stage adres had, moet ik nog aardig wat regelen. Zat net naar het lijstje te kijken wat jullie tot nu toe hebben geregeld. En dat naast die van mij gelegd!
- Een stage adres is geregeld
- Huisvesting moet nog bevestigd worden
- Paspoort aanvragen (maandag a.s.)
- Internationaal rijbewijs (maandag a.s.)
- Vliegtickets gisteravond geregeld
- DUO; uitwonenden beurs (maandag a.s.)
- OV-kaart vergoeding aanvragen (maandag a.s.)
- Creditcard (maandag a.s.)
- Reisverzekering (maandag a.s.)
- Digitale camera moet nog een lader halen, had de vorige in Rome laten liggen.
- Vervoer naar schiphol en naar het app. is geregeld
Dus heb nog een aardig lijstje te doen, dus ben maandag volop bezig:tongue:
Whaha…graag gedaan voor het lijstje ![]()
Succes ermee! ik heb je trouwens fff op hyves toegevoegd!
- DUO; uitwonenden beurs (maandag a.s.)
Mag je wel mee opschieten! Anders vliegt de eerste maand voorbij>>>
SHIT!
moet je een internationaal rijbewijs regelen om daar auto te kunnen rijden:O???
Helemaal niet bij stilgestaan…
Meteen maar even regelen dan!
Leuke die blog trouwens bram!
Sanne, die kun je zo bij de anwb ophalen, neem je een pasfoto en rijbewijs mee…kost €15,95
Oh oké,
Hoelang duurt het wanneer ie klaar is? moet ik weer pasfoto’s laten maken JEZUS! ik hoop dat ik hierna alles wel geregeld heb…
5 minuten wachten dus dat is wel te doen, het stelt eigenlijk ook niet zoveel voor maja… het moet gebeuren…tenzij je een chauffeur hebt;)
Oooh,
dan heb ik nog even de tijd…
Bedankt voor de info!
Bram: zin om ook mee te gaan naar het bierfest vrijdag 4 febr? Hilbert heeft ook al ingestemd…
Als ik zaterdags vrij ben altijd he:D Gezellig! Ik denk dat het m’n klasgenoten ook wel zou passen:D
Maarre zowee je bent wel lekker vooruit aan het plannen ofnie dan…eerst een cocktail drinken aan de bar en nu alweer bierfestlol2
Wat is bierfest? Een duitse gewoonte op sint maarten?
of bierfestival?
Whaha tsja je moet iets doen toch als je daar terecht komt!
Volgens mij is dat 'savonds pas dus jullie kunnen wel. volgens mij een of ander nederlands of duits feest… weet het niet precies maar het schijnt erg gezellig te zijn! is maar 1x in de maand.
Een internationaal rijbewijs heb je hier niet nodig. NL rijbewijs wordt bij verkeerscontroles en bij de overheid en banken als ID gewoon geaccepteerd.
Dat lijkt me zonde van de bagageruimte en ik zou dat niet doen. Je kan op veel plekken take-out voedsel tegen een redelijke prijs halen. Voor wat het waard is: ik ben er nog niet ziek van geworden ![]()