Sint Maarten "Paula's Country Inn"

Hallo mensen!

Ik ga samen met een klasgenoot stage lopen op sint maarten,
we hebben een kamer bij paula’s counrty inn, nu ben ik benieuwd of er mensen zijn die daar ook wel eens geweest zijn. en hoe het daar is.
moet je dingen zoals beddengoed meenemen of zijn die daar al?
iemand nog leuke of handige tips??
ik hoor het wel!!

groetjes Willemijn

Hoi Willemijn,

Ik weet niet of jij ondertussen al lekker in de zon zit daar?
Maar ikzelf ga over 3 weekjes een half jaartje stage lopen in Sint maarten.
En toevallig ook wonen bij Paula’s country inn…
Ben erg benieuwd hoe het is??! Waar ga of loop jij stage, en voor welke studie?
Bij mij weten moet je zelf je beddengoed en dergelijke meenemen? Of niet?

Ben benieuwd!

Groetjes,
Wendy

hoi wendy,

Wij zitten er nog niet, wij gaan eind januari weg.
en blijven dan ongeveer 5 maanden.
jij weet het dus eerder dan ik.
ik heb met iemand contact gehad die daar ook gezeten heeft
en volgens diegene hoef je geen beddengoed mee te nemen
het mag natuurlijk wel als je dat prettiger vindt.
Ik ga stage lopen in het ziekenhuis voor de opleiding verpleegkunde.
en jij? ik ben ook erg benieuwd hoe het daar is! maar t word vast een mooie tijd!

groetjes Willemijn.

Hai Willemijn,

Dus wie weet, zien we elkaar daar nog…
Ik doe toerisme & managment.
Nouja, geen beddengoed scheelt weer in mn koffer!
Een leuke tijd zullen we vast krijgen, maar wat wil je… zon, zee & strand!
Ik heb er wel zin in hoor, al blijft het altijd wel spannend!

Tot daar!

Groetjes, Wendy

Ja wie weet! vast wel! tot wanneer zit jij daar?
veel plezier alvast! komt al aardig dichtbij of niet?
het lijkt mij ook erg spannend! maar idd wordt een super leuke tijd!
dat moet wel daar!

groetjess!

Hallo,
Zelf ben ik van plan om binnenkort een paar maanden naar St.Maarten te gaan om daar te wonen en te werken, ik heb helaas alleen nog niets gevonden. Heeft iemand van jullie tips? Hoeveel kost bv zo’n kamer bij Paula’s Country Inn en is het wel wat?
Groetjes, Mary

hoi hoi!

iedereen zit volgens mij met dezelfde vragen… hoe bevalt het bij paula’s! nou… ik wil dat zelf ook erg graag weten want ga er over een maand of 2 hoogstwaarschijnlijk ook heen. maar we hebben nog niets vast gelegd bij paula’s. we horen namelijk verschillende verhalen. zowel positief als negatief. mensen die er al zitten, gaan natuurlijk niet alle forums af want dat is voor hen niet meer nodig. toch hoop ik dat zij hun kennis over paula’s willen delen! alvast bedankt!

groetjes Eline

Hoi allemaal,
We komen eigenlijk niet veel verder met Paula’s inn, maar ben toch wel nieuwschierig geworden en zo te horen zitten er veel nederlanders, gezellig! Hoe zijn jullie aan deze kamers gekomen en hoeveel kosten die?
Ik weet wel dat de prijzen soms de pan uit rijzen en zou best een appartement ofzo met iemand willen delen, weet iemand iets?
Groetjes, Mary

Hoi,

Er zijn bij Paula’s inn veel verschillende kamers/appartementen en dus ook veel verschillende prijzen. Er wordt veel gebruik gemaakt van sharing om zo de kosten te verlagen. Ik vertrek woensdag naar Paula’s inn en zal proberen tijdens mijn verblijf een eerlijke mening te geven. Wordt vervolgd!
Groeten van, Macella

Hoi Macella,
Woensdag vertrek je al, te gek zeg. Ga je daar stage lopen? Ik moet nog 6 weken wachten tot het zover is.
Ben heel erg benieuwd hoe het je bevalt bij Paula’s, ook omdat ik er al zoveel over heb gehoord maar nergens echt info kan krijgen. Hoe heb jij deze kamer geregeld en hoeveel moest je ervoor betalen? Dit om even een ideetje te krijgen.
Veel plezier alvast en hopelijk horen we snel wat van je vanuit SXM en wellicht tot ziens op het eiland.
Groetjes, mary

Hoi Mary,

Ja, ook ik ga stage lopen maar dan op een basisschool. De contacten zijn dan ook via de school gelopen maar je kan ook zelf bellen met Paula. Er zijn veel verschillende prijzen. Ik betaal meer omdat ik niet wil delen. Daarnaast is er volgens mij prijsverschil tussen een kamer en een appartement. Hoeveel ik precies per maand moet betalen is niet duidelijk omdat er niet niet bekend was welk appartement ik uiteindelijk ga krijgen. Laat anders even je e-mailadres achter dan kan ik je daar vandaan (mits er stroom is) mailen.

Groeten van,
Macella

Hoi Macella,
Mijn email is [EMAIL=“maryrich@zeelandnet.nl”]maryrich@zeelandnet.nl maar dat is tot 2 maart want dan vlieg ik naar St.Maarten. Ikzelf ga geen stage lopen (ben al heel wat jaartjes van school af), maar hoop op SXM een baantje te vinden wat genoeg betaald om daar van te kunnen leven. Zodra ik op het eiland ben ga ik op zoek en vandaar dat ik totdat ik iets gevonden heb toch wel zo goedkoop mogelijk moet zien te leven daar.
Ik hoop snel wat van je te horen want ik wil toch zo snel mogelijk woonruimte gaan regelen voordat ik straks onder de sterrenhemel moet slapen, hi, hi, hi.
Alvast bedankt, een prettige vlucht van de week en tot snel.
Groetjes, Mary

Hey

Ik heb net een eventuele baan aangeboden gekregen op Sint Maarten.

En nu ben ik dus hard op zoek naar woonruimte! Ik ben nog nooit op St Maarten geweest en heb dus eigenlijk geen idee waar te beginnen!:paranoid:

Nou lees ik opeens vanalles over Paula’s Country Inn, maar hoe boek je dat? Hebben zij een website?
En waar op het eiland zitten zij? Ik zou dan namelijk in Philipsburg gaan werken, heb geen geld om daar een auto te kopen dus wil eigenlijk niet al te ver van philipsburg zitten.

Hoe doen jullie dat eigenlijk? Is alles makkelijk te bereiken met de bus ofzo? Of heb je echt een auto nodig als je ergens wilt komen?

Groetjes!
Sanne

Hoi Sanne,
Wat leuk zeg van je nieuwe baan, een kans die je niet mag laten lopen. Wanneer zou je gaan?
Zelf vertrek ik 2 maart naar SXM en heb inderdaad ook informatie van Paula’s Inn gebrobeert te krijgen en op de site wordt je niets wijzer. Ik heb eieren voor m’n geld gekozen en iets anders geboekt via Droomstage hier in nederland. Zij hebben ook voor mensen zoals wij (geen stagaires dus) woonruimte in een appartementencomplex Delta genaamd. Dit is in Philipsburg en je hebt je eigen slaapkamer met eigen badkamer, wc en airco, maar je deelt de keuken en woonkamer. Ik vind dit juist heel gezellig, want ik ga alleen en dan is het ook maar saai in je uppie. Je betaald hiervoor 550 dollar incl gas/water/licht. Wil je een kamer delen met iemand dan betaal je 350 dollar per persoon. Ook moet je 350 dollar borg betalen en eenmalig 150 euro bemiddelinskosten. Het vinden van woonruimte is best moeilijk hoor. Het CrewHouse heeft ook goedkope kamers maar dat is in Colebay tel 00599-5271611 vragen naar Chita Wagenaar.
Het transport op SXM gaat allemaal via auto’s, taxi’s of die kleine busjes. Deze busjes rijden af en aan en stoppen als je je hand opsteekt, wil je euit dan roep je da naar de chauffeur, hee makkelijk en heel goedkoop. Ze komen alleen niet overal en rijden niet echt op tijd.
Groetjes, Mary

Hoi Mary,

Bedankt voor je antwoord!
Ook ik hoop begin Maart te vertrekken, maar voorlopig staat er nog niks vast aangezien het hele voorstel een beetje onverwachts kwam en ik dus nog even aan het idee moet wennen!
Ik had ook al bij droomstage gekeken maar ging er van uit dat dat inderdaad alleen voor stagiaires was en dat je bovendien ruim €300 bemiddelingskosten betaalt… die 150 valt dan nog mee. En ook ik ga alleen dus het idee van iets delen met anderen staat mij ook wel aan. Maar ligt het aan mij of is het best duur?? 550dollar voor een kamer met gedeelde keuken en woonkamer…

Groetjes,
Sanne

Hoi Sanne,
Het is inderdaad wel een hele stap als je ervoor kiest om op St.Maarten te gaan werken, ik weet natuurlijk niet wat je allemaal achterlaat en voor hoe lang het is? Maar geloof me, ik ben er in december 3 weken geweest en 2 maart vertrek ik weer voor 4 maanden en daarna hoop ik er definitief te kunnen blijven. Het is echt een heerlijk eiland en natuurlijk zijn er ook slechte berichten zoals criminaliteit, corruptie, etc, maar hier heb je echt geen last van als je het niet opzoekt.
Verder is het leven daar wel wat duurder, maar je krijgt er ook wel erg veel voor terug. De huurprijzen kunnen soms behoorlijk uit de pan rijzen en daarom valt het echt wel mee hoor in het Delta Hotel en zeker als je ziet waar het ligt, op ongeveer 100 meter van het mooiste strand :vak02:
En het is toch altijd gezelliger als je met meerdere een huis deelt?
Ik kan je nog zoveel vertellen over St.Maarten, maar dan ben ik nog uren aan het typen. Het lijkt me in ieder geval erg gezellig als je ook in een appartement van het Delta Hotel zit en geef maar een gil als je nog meer over St.Maarten wilt weten. Je kan me ook bellen op 06-23376754 als je dat wilt.
Groetjes Mary

Hoi Mary,

Bedankt weer voor je antwoord!
En ja, eigenlijk is het zeker in het begin inderdaad wel zo gezellig om een woning te delen met wat mensen.
Maar goed, ik loop weer een beetje op de zaken vooruit, want mijn baan is nog niet eens rond. Eerst maar eens zorgen dat ik iets zwart op wit heb en dan alles hier gaan afronden…
Wat ga jij eigenlijk doen op St. Maarten? Heb je al een baan of is dat vrij makkelijk te vinden als je daar bent?

Hoe meer ik ermee bezig ben hoe meer zin ik erin heb!!
Ik kom vast nog op heel veel vragen dus dan hoor je het wel:smile:

Groetjes!

Hoi Sanne,
HET IS OOK HARTSTIKKE LEUK OM NAAR ST.MAARTEN TE GAAN!!!
Ik hoop voor je dat je baan daar door gaat zodat je deze kans kunt aangrijpen.
Ik ga eerst van de Heineken Regatta genieten en als je de kans krijgt moet je echt proberen voor 7 maart op sxm te arriveren want dan begint HET evenement in de zeilsport, maar de feesten erom heen zijn eigenlijk nog meer de moeite waard. Na die week ga ik op het gemakje op zoek naar een baan voor de komende 4 maanden. Als je in de horeca iets zoekt dan is dat helemaal niet moeilijk te vinden.
Weet je wat handiger is als je nog meer vragen hebt, mail me maar op m’n eigen mailadres: [EMAIL=“maryrich@zeelandnet.nl”]maryrich@zeelandnet.nl
Groetjes en tot mails, Mary

haay
ik ga volgend jaar naar sint maarten heb jij een e-mail adres van paula’s countr inn?

Later

Beste mensen die iets willen weten over paulas country inn,

Ik ben een jaar lang geleden een half jaar op sint maarten geweest en verbleef eerst ook in paulas inn. Voor nederlandse studenten is dit makkelijk te regelen maar vergis je niet. Paulas inn heeft verschillende appartementjes/kamers, hoewel sommige wel redelijk zijn. Andere zijn ronduit slecht en je betaald je blauw! Er is erg veel last van kakkerlakken en ander ongedierte. En er breekt van alles af in en rond het gebouw. Paula laat je overal extra voor betalen (extra betalen voor de was, extra voor gebruik zwembadje en zo blijft het maar doorgaan. Je betaald hier een hoge prijs voor een slechte en kleine kamer/appartementje in een gevaarlijke buurt. Aanrader is iets anders te zoeken via de daily herald in st maarten.

Paulas country inn- NIET DOEN!