Ik ben net afgestudeerd en heb in een opwelling een ticket naar St. Maarten geboekt voor 5 weken. Ik ga 12 november weg en het plan is om daar te gaan werken, maar natuurlijk ook een beetje te genieten! Ik ben nu druk op zoek naar een betaalbare plek om te wonen, en als jullie tips hebben dan hoor ik dat graag! Het liefst kom ik in een gedeeld huis terecht, dat is toch leuker en ook goedkoper. Weet iemand of er krantjes op st maarten zijn waarin kamers worden aangeboden? Of zijn er sites waarop bv. stagiaires kamers kunnen zoeken? Wat is de leukste plek om te wonen als je 23 bent en graag in een bar of hotel een baantje wilt vinden? Jullie horen het al, ik mis nog een hoop info, en alle hulp is meer dan welkom!
Tijdens mijn stage op sint maarten heb ik in een soort studentenhuis gewoond; Paula’s Country Inn in Sint Peters. Je hebt verschillende verdiepingen in dat huis/appartementencomplex. Je kunt boven kamers huren en dan deel je met andere stagiares/jongeren de keuken, woonkamer (met tv) en balkon. In elke kamer zit een eigen badkamer. Heel gezellig. Daar heb ik ook gezeten.
Verder heeft Paula onder enkele kamers compleet met badkamer en keuken. Dan deel je alleen het balkon. Ook heeft ze nog enkele studio’s waarin je met 2 of 3 andere mensen kunt wonen. Dan heb je in die studio 2 of 3 aparte slaapkamers, een keuken en 1 of 2 badkamers. Is ook erg mooi, maar wel prijzig.
In de wijk Sint Peters bevinden zich alle openbare scholen van het eiland. Het is dan ook de beruchtste plaats op het eiland omdat het er nog al eens gevaarlijk kan zijn. Rellen op scholen met geweren en messen zijn geen uitzondering. Ook savonds als het donker is, is het niet aan te raden om alleen over straat te gaan. Maar schrik niet want het valt echt wel mee. savonds ga je met zn allen op stap of zit je lekker met zn allen op het balkon. Op straat hangen doe je niet omdat je veel leukere dingen te doen hebt. Ik heb nooit vervelende dingen meegemaakt en doe je gewoon dan doen die mensen je niets. Ga je ze uit lopen dagen dan is het natuurlijk een ander verhaal, maar zo is het hier in Nederland ook duss…
Dit is het conactadres van Paula de huisbazin; [EMAIL=“pci@sintmaarten.net”]pci@sintmaarten.net
Dit is de website: www.paulascountryinn-sxm.net Ik moet wel zeggen dat de site er mooier uit ziet dan het in werkelijkheid is!!
Ik had een 2 persoonskamer en die koste 370 dollar in de maand. De andere prijzen weet ik zo snel niet meer maar kun je altijd aan Paula vragen.
Succes, en als je nog vragen hebt laat het maar weten!!!
Ik vlieg ook 12 november naar Sint Maarten, mijn vriend is er al. Hij zit daar voor werk en ik heb een half jaar onbetaald verlof opgenomen om daar ook lekker heen te gaan.
We zullen elkaar misschien wel treffen in het vliegtuig.
Ik ga er voor de eerste keer heen, ik ben al wel een aantal keren op curacao geweest.
wat grappig dat jij op dezelfde datum vliegt! Ik vlieg wel met Us Airways, om 12.45. En jij? Waar gaan jullie wonen? Misschien leuk om elkaar eens te treffen als we daar zijn!
Ik vlieg met de KLM en ja, we kunnen inderdaad eens iets af gaan spreken als we daar zijn. Hoe laat vlieg jij, ik om 12.10 uur.
Mijn vriend en ik hebben net sinds vorige week een huisje gevonden. Ik ben ook erg benieuwd hoe het daar is, ik heb tot nu toe veel positieve reacties gehoord.