Ik ga waarschijnlijk stage lopen op Sint Maarten vanaf begin April tm begin Juli. Vroeg me af of er meer mensen hier zijn die dan ook op Sint Maarten zijn. Waar gaan jullie wonen… in de studentenhuizen of ergens anders?
Ik loop samen met een klasgenoot stage in Sint-Maarten tot 7 juni. We verblijven bij Paula’s Country Inn. Ga jij nog naar Sint-Maarten?
Ja ik ga van 2 maart tm 8 juni ook!
Bevalt het daar bij Paula’s Country Inn? Llink2 regelt voor mij een kamer in een studentenhuis maar ik had gehoord dat sommige huizen erg tegenvallen dus misschien kan ik iets zelf regelen.
Oke! Ja het bevalt opzich wel. We betalen 325 dollar per persoon, per maand (moest eigenlijk 400 dollar zijn maar hebben er wat afgekregen). En daarvoor delen we een studio met eigen badkamer en keuken. Het is wel erg klein en oud, dus verwacht geen luxe. Ook moesten we eenmalig 300 dollar cleaning fee betalen. Het ligt in de wijk South-Reward en dat is niet al te ver van Philipsburg. http://www.best-stmartin.com/detail.asp?storeID=3652&catID=4&typID=27
Oke! Ik had al gehoord dat het niet zo mooi en schoon is maar het is wel wat goedkoper dan dat ik het via Llink2 doe (dat is namelijk 550 dollar). Heb je nog tips waar ik verder kan wonen? Ben benieuwd hoe ik het ga vinden in Sint Maarten
Nee ik heb verder geen idee waar je kan gaan wonen. Dit was het enige waar wij terecht konden voor deze prijs. Je gaat Sint-Maarten vast heel leuk vinden hoor! Heerlijk weer, mooie stranden en aardige mensen! Ik zit er nu 2 weken en heb het erg naar m’n zin! Waar ga je stage lopen?
Ja ik hoop dat er veel te doen is omdat ik natuurlijk in mijn eentje ga en naast stage verder niemand ken. Ik zou eerst naar Divico gaan en daar werken 6 stagiairs maar dat zit helaas vol dus nu ga ik bij RE/MAX stage lopen. Ken je dat toevallig?
Hee, ik loop op het moment ook stage op SXM.
Heb zelf wel via Llink huisvesting geregeld,
nu is het mooi dichtbij mijn stage zodat ik kan lopen.
En daarbij kom je dan sowieso in een huis met met meerdere stagiaires (ik ben ook in mijn eentje gegaan )
>>>D
Oke leuk om te horen! Hoeveel heb je voor een vliegticket betaald? En wat moet jij allemaal delen in je appartement? Ook je slaapkamer?
Uhmm vliegticket kon ik voor 780, maar ik moest heen en terug overstappen, en op de terugweg heb ik 30 euro extra betaald om niet te hoeven overstappen
Verder kun je kiezen of je je kamer wilt delen. Ik heb zelf daar wel voor gekozen omdat het goedkoper is haha het is hier behoorlijk duur dus moest wel… Maar het is een ruime kamer. Op mijn verdieping wonen nog 2 anderen in een 1 persoons kamer en bij mij moet nog iemand erbij komen, heb de kamer nu dus nog alleen haha. Samen hebben we een behoorlijk grote badkamer en een woonkamer en keuken en balkon. En onder ons woont de huisbaas zelf, plus daarnaast nog een soort van extra huisje waar nog 2 stagiaires wonen met hun eigen ‘inboedel’ haha
Weet je al wanneer je komt dan? Spannend!
Oke! Hoeveel betaal jij nu? 450? Ik denk dat ik wel een eigen slaapkamer wil voor een beetje privacy, maar het is inderdaad heel erg duur. Ik wil graag 2 april beginnen met stage! En dan blijf ik 10 of 12 weken.
Hoelang ben jij er nu en blijf je? Bevalt alles? Veel Nederlanders;)?
Ik betaal nu 500$, en de 1pers zijn 550 tot 600$ dacht ik…
Privacy is idd wel fijn, maarja… tis gelukkig niet voor een lange tijd haha
Oh leuk, niet te lang en niet te kort dus!
Ik ben er nog niet zo lang, nog geeneens 2 weken!
Er is volgensmij wel een redelijke groep nederlandse stagiaires die naar elkaar toe trekken, maar ik ken ze nog lang niet allemaal! Het bevalt verder wel goed hoor, vooral het weer en strand natuurlijk maar het is altijd even wennen op het begin!
Ja het begin moet je een doorheen. Ik had gelezen dat je naar la bamba moet gaan als je Nederlandse stagiairs wilt ontmoeten!
Deel je je kamer met een jongen of een meisje straks?
Waar loop je stage?
Geen idee eigenlijk! Het is nog steeds niet duidelijk of er überhaupt nog iemand komt…
Dus dat wordt nog een verrassing, maar volgensmij regelen ze dat wel zo dat meisjes bij elkaar komen te liggen en jongens bij elkaar (zover dat lukt).
Ik loop stage bij een reclamebureau, nog een paar uurtjes en dan vrij hehe!
Jaa la bamba heb ik van gehoord idd, maar afgelopen weekend was de Regatta (aantal dagen groot feest) dus de dagen erna hebben we weinig gedaan haha!
Weet jij al precies wat je bij je stage moet doen dan? Echt een opdracht of gewoon een meewerkstage?
Oja moet ik niet vergeten te vermelden dat daarbij de schoonmaakkosten in zitten, er komt 2/3 keer per week een schoonmaakster die zelfs de afwas doet hehe. En ze doen ook je was voor je, dat is echt handig!
Haha wie weet kom ik wel bij je in. Reclamebureau klinkt heel er leuk! Is het dat ook? Of mag je niet zoveel?
Ik kom voor een meeloopstage maar ik hoop wel een opdracht te krijgen. Volgens mij moet ik een rapport inleveren aan het eind van mijn stage. Het is ook van 2 zussen waarvan een Nederlands.
Jaa haha wie weet! Dat zou wel toevallig zijn!
Laat maar weten als het doorgaat en je in Cole Bay komt te wonen
Uhm het is wel leuk ja! Ik mag niet klagen haha
Ohh okee, dat is nog niet helemaal duidelijk dus, achja komt vanzelf goed toch!
Ja ik zal je op de hoogte houden! Ik post hier nog wel een bericht als het helemaal zeker is ;)! Fijne avond!
Nog één vraagje… is het leven daar duur? boodschappen/uiteten/ drankjes/lunchen?
Haha is goed!
Uhm boodschappen zijn behoorlijk duur ja, soms schrik je je kapot wat bijvoorbeeld een pak optimel (11 dollar) of een stuk verpakte kaas kost (21 dollar).
Maar alcohol en benzine zijn daarentegen weer vrij goedkoop!
Het is eigenlijk vooral creatief je portemonnee gebruiken
Ik kom naar Sint maarten van 3 april tot en met 12 juni! Ik denk dat ik wel in Cole Bay wordt geplaatst want mijn stage bedrijf ligt daar redelijk dichtbij (2,5 kilometer). Ik ben nog wel aan 't kijken of ik niet een eigen huisje kan regelen wat mooier/goedkoper is. Heb jij ook facebook?