SXM maatjes gezocht

Hi allemaal,

Zoals nu in de planning zal ik vanaf september/oktober 2010 de overstap gaan maken naar SXM. Graag zou ik in contact willen komen met mensen die de overstap al hebben gemaakt of ook aan het begin staan van dit avontuur. Het lijkt me leuk om alle ins and outs door te nemen en alvast mensen te leren kennen.

Ik ben zelf nog niet eerder op SXM geweest maar heb ondertussen alles gelezen en gezien wat er over SXM te vinden is.

Ik hoor graag van jullie,

Groetjes Angelique

Hoi Angelique,

Ik ga in september ook naar sxm ik ben er wel al een aantal maal geweest maar dit is echt een grote stap. Mijn vriendin woont daar en zij kan mij helpen. Ik weet niet wat je daar wilt gaan doen maar weet wel dat het niet makkelijk is er werk te vinden.Verder is het een super eiland. Nou ik hoor van je wat je allemaal weten wilt.Overigens heb jij al een appartement gevonden?

Groetjes Ingrid:wereld:

Hallo allemaal,

Ik woon vanaf 28 juli 2009 op SXM. Ik vind het altijd leuk om allerlei vragen te beantwoorden en dingen te vertellen.

Als jullie het leuk vinden kunnen jullie contact met mij opnemen via:
[EMAIL=“linda.ros4@gmail.com”]linda.ros4@gmail.com

Intussen al woonruimte gevonden?
Ik bied mijn woning aan met eigen slaapkamer en badkamer en de rest deel je met 2 leuke huisgenotes dus de maatjes krijg je erbij!
Mail me anders naar [EMAIL=“myrthevankan@hotmail.com”]myrthevankan@hotmail.com

Hoi allemaal,

Eind december kom ik aan op St. Maarten, nadat ik met de zeiljacht uit Nederland naar de Cariben ben gevaren. Vanaf dan ben ik op zoek naar een baantje en een slaapplek. Het lijkt me leuk om mensen te treffen die op dit moment daar zijn. Wie weet kunnen we wat voor elkaar betekenen. Wellicht sowieso leuk om rond die tijd eens kennis te maken. Het is dan ten slotte kerst!

Ik ben een sportieve, nette man van 26 jaar oud. Ik heb toerisme (HBO) gestudeerd en ben nu met dit avontuur bezig!

Lijkt me leuk eens van je te horen. Als je meer over mij wilt weten, kun je mij altijd mailen vosdebram@hotmail.com.

Groeten,

Bram de Vos
Zwolle

Hallo allemaal,

Ik ga eind januari voor 5 maanden stage lopen op sintmaarten bij een architectenbureau.
Ik heb nog geen woonruimte gevonden, erg moeilijk te vinden!
Ik ga alleen en zou het leuk vinden om met andere stagiaires/jongeren een huisje te delen.
Heeft iemand een adresje in de buurt Colebay?

Ook kom ik graag in contact met nederlandse stagiaires/jongeren die in de periode van eind januari t/m begin juli 2011 op Sint Maarten verblijven.

:vak02:

Hi,

Ik zit de maand december op Sint Maarten, wie zit er dan nog meer?

Wie kan me helpen met woonruimte?

Hoor het graag.:zon02:

Hoi Sanne,

Leuk dat je ook naar Sint Maarten gaat. Ik zelf kan je nog niet helpen… Ik zit in hetzelfde schuitje. Maar wellicht is het leuk om elkaar daar te treffen en iets te drinken. Ik ga zelf dinsdag weg en zal dan niet meer makkelijk te bereiken zijn. Als ik er ben weet ik je vast op deze manier wel te vinden!

Groeten,

Bram

Hoi Bram,

Lijkt me leuk, tot wanneer zit je daar?
Waarvoor ga je er naartoe?
Zou je mij willen laten weten hoe het daar is en in wat voor huisje je terecht komt?
Fijne reis!

Groetjes,
Sanne

Hoi Sanne,

Ik ga morgen weg. Dan ga ik eerst naar Portugal. Hiervandaan zeil ik naar de Canarische eilanden en dan naar Sint Maarten! Hier hoop ik rond 20 december aan te komen.

Het doel van trip is eigenlijk het zeilen, maar als ik dan toch daar ben, wil ik er ook blijven. Dus ik probeer gewoon werk te zoeken, wat dan ook. Ik zal je op de hoogte houden van hoe het mij vergaat. En wie weet kunnen we elkaar dan wel helpen.

Groeten,

Bram

Hoi Bram,

Dan wens ik je goed weer, een fijne reis en veel plezier toe.
Ik hoor het wel van je!

Groetjes
Sanne

Dag mensen,

Ik heb zaterdag mijn sollicitatiegesprek, maar probeer me al beetje in te lezen. Ik zal dan ook vanaf begin Februari tot ergens in Juni-Juli vertoeven op het eiland. Ik laat jullie weten als ik meer weet.

Michel

Huurders: Schrijf je gratis in op www.caribhousing.com en kom direct in contact met lokale verhuurders.

Verhuurders: Schrijf je gratis in op www.caribhousing.com en vindt de ideale huurder. Of promoot gratis je woning en wordt benaderd door potentiele huurders.

www.caribhousing.com

ik woon nu inmiddels een jaar op het eiland.
Als je vragen hebt stuur maar even een pm’tje

Ik ben vanaf mei 2011 tot en met september in Sint Maarten voor mijn stage;) en zit op het zuiden van het eiland ( niet dat het zo groot is)

Zijn er nog meer?
xx

Heeey Mensen,

Dinsdag vlieg ik voor een deel van deze mensen jullie kant op, of bij jullie vandaan. Ik verblijf zoals het er nu naar uit ziet voor ene jaartie op het eiland. Ik kom te wonen aan de Wellfare Road Simpson bay.

Toevallig mensen die op die dag mee vliegen of rond die tijd er zijn?

Groeten,

Hoi Klauwer,

Ik zit nu bijna 3 maanden op Sint Maarten, Wellfare Rd is een leuke straat, dichtbij de kroegen!
Vraag maar raak!

Groetjes Sanne

Heeey Sanne,

Heel leuk dat je op mijn berichtje hebt gereageerd. Ik had niet al te hoge verwachtingen van dit forum.
Dat je open staat om vragen te beantwoorden weet ik erg te waarderen. Bedankt hiervoor. De meeste zijn al beantwoord door mijn contact persoon op Sint Maarten.

Waarvoor zit jij al drie maanden op het eilend? Hoe bevalt het jou daar? Zijn er nog bijzondere zaken die ik mee moet nemen voor daar? Woon je een beetje in de buurt van Welfare Road?

De rede voor dit forum is om in contact te komen met andere mensen die ook die kant op gaan of er al zitten. Aangezien ik er als “eenzame eenling” die kant op ga, vind ik het wel leuk om al wat contacten te hebben met mensen.

Wie weet spreken we elkaar volgende week wel jou eiland

Groetjes,

Jeffry Klauwer

Hoi Jeffry,

Ik zit inderdaad niet zo ver van Wellfare Rd vandaan, lopend is het een 20 minuutjes, maar het is een lange straat.
Maar Sint Maarten is niet zo heel groot dus je bent overal zo.
Een auto is altijd wel handig hier, want anders heb je dollarbusjes en die zijn niet al te fijn (steeds overstappen en wachten etc.)

Ik weet niet wat je allemaal al hebt geregeld maar ik zal een lijstje voor je maken:

Bij de hand (ook voor de douane):
-Passpoort
-stage/werk contract en telefoonnummers van contactpersonen in het bedrijf (voor het geval je niet door de douane komt).
-een aantal dollars, 20 ofzo(is altijd handig want met euro’s kom je hier niet ver)

Verder:
-Een transfer regelen naar je huisje toe (anders ben je echt even bezig met zoeken)
-een creditcard aanvragen (voor het geval je een reis naar een ander eiland wil boeken of een auto wilt huren)
-natuurlijk je zwembroek en badhanddoek:vak02:

Wat je niet moet doen:
-visum aanvragen tenzij je hier langer dan 6 maanden verblijft.
-een internationaal rijbewijs aanvragen bij de ANWB (die heb je hier ECHT niet nodig)

Als je je mailadres geeft dan geen ik je een lijst met do’s and don’ts voor op Sint Maarten, deze heb ik toevallig moeten maken voor in mijn stage verslag.

Groetjes Sanne

Heey Sanne.

Bedankt voor de punten die je hebt genoteerd. De dollars zijn dan inderdaad wel een handig punt. Deze ga ik morgen meteen aanschaffen.

Als je mij de do’s en don’ts even kunt opsturen dan zou dat super zijn. Mijn E-mail adres je: jeffryklauwer@hotmail.com.

Alvast bedankt en wie weet tot volgende week.

Jeffry Klauwer