Hallo mensen,
Wij kunnen via een Nederlandse werkgever een baan krijgen in St. Maarten. Via hen wordt alles geregeld dus dat is heel relaxed. Maar natuurlijk willen we eerst weten wat we daar gaan aantreffen en doen.
We willen alle lange tijd naar het buitenland en dit is voor ons een mogelijkheid. Niet voor eeuwig maar gewoon een jaar of drie ervaring opdoen en vooral genieten van het weer en de sfeer.
Nederland is druk, vol, intollerant, te gebekt, nat, koud en de huizen in de randstad zijn onbetaalbaar.
Op een mooie zondag mag je file fietsen of file wandelen. Als je maandagochtend van Amsterdam naar Utrecht wil, moet je er ander half uur voor uit trekken. We hebben hier een rare gast die wilders heet en Rita kan er ook wat van.
Nederland is vrij en alles mag. Zo erg dat groepen jongeren steden als Amsterdam, Utrecht en Rotterdam terorriseren.
Uitgaan is leuk, vooral met een pilletje en een snuif. Het is overal en vrij verkrijgbaar.
Ik ben geen moraalridder en woon in een prima dorp in de Randstad. Ik hou van de stad, de vele nationaliteiten en onze cultuur. Maar het is zo druk hier en het regent hier zoveel.
Dus op naar een zonnige plek!!
Ik heb veel reacties en verhalen van jullie gelezen. Maar ik zoek een objectief iemand. Die mij kan vertellen of je op St Maarten voor een jaar of drie fijn kunt leven. Met een goed basis salaris en de zin om er iets van te maken. Veel mensen van allerlei afkomst te ontmoeten. Zin hebbend in leuke ervaringen. Kunnen relaxen na een dag hard werken. Weekenden met zon en strand (minivakanties). Maar ook vrienden en familie missen. Ergeren aan de slow way of life. Wij willen graag van jullie weten hoe dat daar nu echt is.
Ik ken Aruba maar dat is geen St. Maarten.
Vertel het ons. Misschien ontmoeten we elkaar nog eens.
Anike