Ik ben Denice, 20 jaar en van plan om in september 2007 de stap naar Sint Maarten te nemen voor ongeveer een jaar. Dit ga ik niet alleen doen, maar met 2 goede vrienden ook 20 en 19 jaar. Is het voor ons haalbaar om op SXM een baan te vinden waarbij we een appartement/ huis kunnen huren met zijn drieën. Dit ivm het salaris van 19/20 jarige. Is het sowieso lastig om rond september een baan te vinden. Wat betreft werken zijn we alle 3 niet veeleisend, alleen moeten we van het salaris wel rond kunnen komen. Zijn erg flexibel ingesteld en willen vooral naar SXM voor de gigantische ervaring die je er op doet. Alle informatie is welkom, dus ik zou zeggen “wie wil ons helpen, zodat wij over 5 maanden ook verliefd kunnen worden op SXM”
Hallo Denice,
Mijn naam is jack jullens en samen met mijn vrouw hebben wij een prachtig appartementen gebouw op SXM, gelegen in Betty,s Estate 10 minuten van Philipsburg.
Binnenkort krijgen wij een studio (vrije opgang vanaf buiten)vrij.
Kamer/keuken, zeer compleet, aparte badkamer, voorzien van airco.
Voor 2 personen in ieder geval zeer geschikt. Voor 3 personen is het mogelijk, maar dan moet er een vouwbed bijkomen.
Vanaf september zal werken op SXM niet een probleem zijn. Juist in de wintermaanden is het hoogseizoen op SXM en zeker in de horeca is er veel werk. Intereese ? bel me op 0653942414 of mail me op [EMAIL=“j.jullens@planet.nl”]j.jullens@planet.nl
Kan je een foto mailen van het gebouw.
Met vriendelijke groet,
Jack en Carmen Jullens
Ik ga ook vanaf september 2007 naar st Maarten! Ik ga 7 maanden stage lopen bij de St Maarten Yacht Club (Heineken Regatta)! Is het al zeker dat jullie gaan? Lijkt me leuk om andere Nederlandse leeftijdgenoten daar te ontmoeten!
Hier nog een nederlander die vanaf sept./okt. te vinden is op st. maarten!
Druk aan het zoeken naar woonruimte, een appartementje lijkt me wel wat alleen een beetje saai in je eentje… Wellicht toch eerst bij Paula’s Country Inn wat regelen en dat ik daarna wel verder zie…
Ik ga trouwens stage lopen in Philipsburg, kan iemend me vertellen of dat een beetje te doen vanaf Paula’s Country Inn??
Hey mede Sint Maarten gangers!
Ik(24jr) ga begin augustus die kant op(ik moet nog boeken,nog tips?) om daar een halfjaar stage te lopen bij een architectenbureau!
Ik ben ook nog op zoek naar woonruimte maar dit kan ik laten doen door een contactpersoon via mijn opleiding. Hoe doen jullie dat?
Maar goed…wat gaan jullie allemaal op Sint Maarten doen?
Wellicht tot op het eiland!
Groeten Wytse
mijn vriendin en ik willen ook heel graag in september met onze stage op St maarten beginnen. Wij studeren Vrijetijdsmanagement/Leisuremanagement.
Hebben jullie tips voor ons want wij mailen namelijk een heleboel bedrijven maar krijgen geen reactie of een reactie dat ze geen stagiaires nodig hebben.
Hoe zijn jullie aan jullie stageplaatsen gekomen.
Heb je stage op ST maarten gelopen of ga je stage op St maarten lopen wil jij ons dan helpen om contacten te liggen en wie weet met een stage. Wij mogen in de volgende sectoren stage lopen.
[ul]
[li]de overheid: gemeente, provinciaal of nationaal; [/li][li]evenementenorganisaties: festivals, beurzen en congressen; [/li][li]de culturele sector: musea, gezelschappen, theaters, productiebedrijven; [/li][li]de recreatieve sector: bungalow- en attractieparken, campings en watersportcentra; [/li][li]media: productiebureaus, uitgeverijen, internet- en omroeporganisaties; [/li][li]inkomend toerisme: VVV-kantoren, hotels en andere toeristische producenten; [/li][li]uitgaand toerisme: touroperators, vervoersmaatschappijen, consulaten en verkeersbureaus; [/li][li]sportieve organisaties, verenigingen en accommodaties; [/li][li]overig: onderwijsinstellingen, stichtingen en ideeële organisaties.[/ul] [/li]Alvast bedankt en we hopen snel van jullie te horen!
Hallo,
Ik heb een paar maanden op Sint-Maarten gewerkt als fysiotherapeut en woonde toen aan de Salt Pond, net achter Philipsburg. Dit was al wel in 2004
Ik weet niet waar paula’s inn is maar over veel gangbare wegen rijden kleine busjes die je aanhoud en dan 1 of 2 dollar betaald. Ze hebben voor de vooruit staan waar ze heen gaan, en zetten je weer uit als je een gil geeft.
Groetjes Marleen
ps veel plezier allemaal
ik had even een vraagje, heb je voor 7 maanden stage bepaalde papieren nodig voor st Maarten? een verklaring van rechtswege bijvoorbeeld, of is dit niet noodzakelijk als je een Nederlands paspoort hebt?
Ik zou ook erg graag samen met een vriendin van me stage willen lopen op sint maarten. Weet iemand misschien een adres van een ergotherapeut daar of een revalidatiecentrum?!
Alvast bedankt.
dag mensen!
Ik ga ook samen met 3 andere meiden stage lopen op sint maarten!
wij gaan 5 maanden in het ziekenhuis aan de NL kant!
zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?? dan horen wij het graag!
wij gaan er heen van januarie tot juni 2008!
groetjes Willemijn
Hallo Willemijn,
Mijn naam is jack en samen met mijn vrouw hebben wij een appartementencomplex op st.maarten.
Wij hebben in de maanden maart t/m juni 2007 een appartement verhuurd gehad aan 2 stagiaires, die in het hospitaal, dutch site, stage hebben gelopen. Deze dames zijn vast genegen je alle informatie te geven die je nodig bent.
Ik ben zo vrij je hun e.mailadressen te geven.
[EMAIL=“Iphilippo@hotmail.com”]Iphilippo@hotmail.com [EMAIL=“aline_wielinga@hotmail.com”]aline_wielinga@hotmail.com mijn emailadres=
[EMAIL=“j.jullens@planet.nl”]j.jullens@planet.nl
groeten, Jack
let op na de naam aline _ underlament
is het heel moeilijk om als nederlander naar sint maarten te verhuizen…
mijn vriend komt van sint maarten en wil nu weer terug naar sintmaarten (nederland is niks voor hem )
en nu ga ik mee maar weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet verwachten en ben misschien ook wel bang dat het niks voor mij is…
Angst is een slechte raadgever. Wees ongelooflijk blij dat je vriend weer naar Sint Maarten wil en jij gaat met hem mee.
Kan me voorstellen dat, als je al het vertrouwde ineens op moet geven, je daar best angsten over hebt. Maar het is beslist niet moeilijk om van Nederland naar Sint Maarten te verhuizen. Integendeel.!!!
Een prachtig land met een geweldig klimaat en vele vriendelijke mensen.
Nooit geschoten is altijd mis. Pak die kans, onmogelijk dat je er spijt van gaat krijgen. Zorg dat je snel een baan krijgt, moet je zien hoe snel je een nieuw sociaal leven hebt opgebouwd.
Ook eenmaal ingeburgerd, je wil nooit meer terug naar Nederland. Hooguit eens je familie en oude vrienden opzoeken.
De Nederlandse contacten ga je onderhouden met mailen, msn, en of skype. Gratis bellen als je familie ook online is, waar ook ter wereld.
Heel veel wijsheid en succes. Ga, en maak jezelf en je vriend gelukkiger als dat je ooit geweest bent.
Jack
Hallo Bart
Ik kan je alle informatie geven die je wilt.
Mail me op [EMAIL=“j.jullens@planet.nl”]j.jullens@planet.nl.
Kan je foto,s van het appartement sturen.
Maar je kan me ook bellen op 0653942414
Groeten, Jack
Ook ik heb al een aantal malen voor langere periodes op t prachtige SXM mogen wonen en leven. Ook nu ben ik weer van plan die kant op te gaan, dit maal echter langer en niet alleen maar samen met mijn vriendin. Is er iemand die me misschien wellicht kan vertellen of je op dit moment snel en makkelijk aan werk kunt komen? En woonruimte voor 2 werkende personen?
Het liefste in de omgeving van Cole Bay of the Simpson Bay