Hallo!!
Ik zie graag in contact komen met mensen die momenteel al op Sint Maarten wonen, of die van plan zijn naar Sint Maarten te gaan.
Ik ga zelf in juli of augustus!
Groetjes Kim
Hallo!!
Ik zie graag in contact komen met mensen die momenteel al op Sint Maarten wonen, of die van plan zijn naar Sint Maarten te gaan.
Ik ga zelf in juli of augustus!
Groetjes Kim
Hoi Kim, ik overweeg om ook naar Sint Maarten te gaan! Ik ben nu aan het onderhandelen over een baan en als ik erheen ga zal dat asap zijn. Ik zal je een berichtje sturen met wat meer info over mezelf, lijkt me leuk om alvast iemand te leren kennen die er ook heen gaat!
Ik ben ook van plan om vanaf juli naar sint maarten te verhuizen
ik woon nu nog even in de zwitserse alpen
Serge
Ha Kim,
Ik woon er sinds twee weken. heb mijn baan in Nederland opgezegd en ben hier komen wonen en werken voor hopelijk langere tijd. Ken nog niet heel veel mensen want voorlopig gaat alle aandacht uit naar het werk maar heb het weekend het eiland rondgereden en dat is erg goed bevallen. So far so heel goed !!
Groetjs,
Marco
Hai Marco,
ik las dat je vanaf januari op sint maarten zit. Ik ben benieuwd hoe het je bevalt…
Ik zal binnenkort ook voor langere tijd, werken, wonen naar sint maarten gaan.
Hoor graag van je.
Grtjs
Dag allemaal,
Sinds mijn vorige posts op dit forum heb ik zekerheid gekregen over mijn verblijf op SXM, ik vertrek aanstaande maandag! Ook ik ga er voor langere tijd heen. Woonruimte zoeken doe ik daar pas, voor tips houd ik me uiteraard aanbevolen .
Beste Kim,
Wij wonen al op Sint Maarten en ik heb misschien wel een appartement voor je. We hebben 3 jaar geleden een huis gekocht in Belair (dicht bij Philipsburg) en we hebben een 1 slaapkamer appartement. Het heeft internet en warm water (hebben niet alle appartementen) en we hebben ook een zwembad.
Als je interesse hebt, laat het maar weten.
Groetjes en succes met het plannen van dit grote avontuur.
Sacha
Hallo,
Ik woon momenteel al een jaar op Sint Maarten met nog 2 andere meiden, maar ik ben op zoek naar andere woonruimte aangezien ik op een andere plaats ga werken. Graag zou ik in de regio van Cole Bay, Cay Bay, … wonen. Het liefst zou ik een huisje delen met iemand, maar als ik niemand vind is alleen wonen ook geen ramp. Zijn er toffe mensen die het zien zitten om een woning te delen? Bied er iemand op deze site ook leuke appartementen/studio 's aan voor 1 persoon? Liefst met een 2 - persoonsbed.
Alvast bedankt!
Groetjes
Hallo.
Ik hoop dat je al verder bent gekomen in je zoektocht.
Mijn zoon van 18jr met straks alleen een eindexamen papiertje op zak wil voor 1 jr op Sint Maarten gaan werken en goedkoop wonen!Enige suggesties waar te beginnen??
Ik ben maandag aangekomen, zit nu in een hotel en ben appartementen aan het bezichtigen. Als je net aankomt schijnt Tamarind Hotel (een soort jeugdherberg / long term hotel) een goede prijs/kwaliteit verhouding op te leveren.
Bedankt voor je bericht ,we hebben nog 9 mnd om nog meer dingen uiit te zoeken.
good luck en veel plezier.Maddy
Ik ga vanaf 1 september naar sint maarten!
Ga er stage lopen tot februari.
Hallo lucky mentrix,
Heb je al woonruimte georganiseerd? en zo ja hoe?
heb begrepen dat je als Nederlander geen verblijfsvergunning nodig hebt ,klopt dat?
Groeten Maddy
Heej maddy,
Mijn school wist een bedrijf die een stageloper zocht in sint maarten.
Met een man binnen dit bedrijf ben ik emails gaan schrijven van hoe en wat.
Hij vertelde mij dat hij ook woonruimte voor mij kon regelen.
Als deze woonruimte voor mij niet voldoet kan ik daarna altijd nog een andere plek zoeken.
Heb op meerdere forums gelezen dat een woonplek zoeken niet het moeilijkste is.
Mijn stage begeleider vertelde mij dat je wel moet aangeven bij het gemeentehuis dat je een paar maanden naar sint maarten gaat.
dit heb ik nog niet gedaan maar ga dit nog wel doen.
Een officiële verblijfsvergunning is voor zover ik weet niet nodig.
Dank je voor de reactie,
Begrijp dat een baantje moeilijker te vinden als betaalbare woonruimte.
We wonen in Zuid Afrika en hoeven niet naar de gemeente!
Mijn zoon zal wat harder moeten zoeken ,om zijn verblijf voor een jr te bekostigen.
groeten
Voor allen die er hopelijk iets aan hebben.
Werk kan moeilijk zijn, moet eigenlijk net ergens tegen aan lopen. Veel NLders worden uitgezonden via hun NL werk of zijn via via aan een baan gekomen. Maar onmogelijk is het zeker niet!
Als je de kans hebt ga dan eerst eens op vakantie op St. Maarten, dan kun je goed kijken wat de mogelijkheden zijn. Veel resorts en restaurants zijn altijd op zoek naar personeel, soms staat dit ook op de websites, maar veelal wordt er lokaal werk aangeboden.
Zou even niet weten waar je het beste kunt verblijven als je net aankomt. Tamarind wordt daar al jaren voor gebruikt, maar het geld gaat duidelijk niet naar renovatie e.d., inmiddels is daardoor de prijs/ kwaliteit verhouding ook niet meer wat het is geweest. Check ook de lokale kranten online onder de classifieds, je weet maar nooit.
Hoop dat jullie er iets aan hebben?