Wonen & Werken op Sint Maarten

Momenteel heeft mijn man sollicitaties lopen voor een uitzending naar Sint Maarten. Het betreft een baan bij de overheid. Als alles goed verloopt, >>> we begin volgend jaar richting SXM.

Graag zouden we in contact willen komen met mensen die ook rond dezelfde periode gaan of die onlangs op Sint Maarten zijn gaan wonen.

We zijn ook benieuwd wat de regels/wetten zijn nu na 10-10-10. Heb ik (mevrouw) een werkvergunning nodig als ik daar wil werken? Kom je makkelijk aan een baan? Hoe zit het met het vinden van een goed betaalbare huurwoning??

Het is nog niet zeker of het doorgaat, maar ik wil goed voorbereid zijn voor als het WEL doorgaat!!!
Grtjessss:chin:

Niemand???

Hoi Mushi,

Mijn vriend en ik gaan ook begin volgend jaar richting St. Maarten. Mijn vriend heeft daar een baan gevonden en ik werk momenteel als ZZP-er veel vanuit huis. Dat wil ik ook daar blijven doen. Ik ben zelf 31 jaar oud en mijn vriend 32 en we hebben nog geen kinderen.

Ik kan je nog niet veel vertellen over hoe het daar verder gaat, maar wellicht kunnen we elkaar helpen? We weten alleen nog helemaal niet wat ons te wachten staat. Is er bij jullie al wat meer bekend?

Grt. Metje
:zon02:

Hallo,

wir leben schin ein jahr auf Sint Maarten. Sind beide 36 jahre Alt und haben ein Kind. bei interesse melden.

Ik zou graag contact hebben. Heb je prive mailadres??

unsere emai ist info@sxm-vacation.com

Mijn vriend heeft een baan aangeboden gekregen op Sint Maarten en alles goed gaat verhuizen wij per jan. 2012 daarheen. Weet iemand al meer over de regels na 10-10-10??

Hallo Nascha en Mushi,

Ook ik ben bezig en heb vandaag te horen gekregen dat ik ook een baan bij de overheid mag gaan bekleden. Wanneer het vertrek gaat plaatsvinden is nog ongewis maar ik verwacht tussen 01-11 en 01-01-12 te vertrekken. Ik ben 51 en mijn vriendin 50, wij gaan zonder onze volwassen kinderen. Er is een hoop veranderd sinds 10-10-10 en ik ben wel nieuwsgierig voor welke overheidsorgaan je man gaat werken, Mushi. Ik zelf ga naar KPSM.
Groetjes Bert Kremer, sta ook op forum “Bijeenkomst Dordrecht”:wereld:

2 likes

je bent altijd ziekteverzekerd in je woonland. Tegenwoordig zit ik bij CZ - door nederlandse werkrelatie - en tevens vanwege woonplaats als grensforens in een duitse ziekenfonds. Zit de ziekenfonds op Sint Maarten net zoals in Nederland in elkaar (is er ook de CZ?) of zijn er aparte fonds? Ben van plan, na pensioenering te verhuizen en zal dan ziekenfonds zelf uit pensioen moeten betalen: Wat kost dat op sxm? Voorbaat dank.

Groetjes

Bert Thomas

Goede middag,

Momenteel heb ik ook een sollicitatie lopen bij de overheid van St Maarten. Ik ben al een aantal keren op vakantie geweest naar St Maarten en wil er nu dan ook graag gaan wonen. Ik vroeg me dan ook af hoe het jullie is vergaan? Bevalt het om daar voor een langere periode te verblijven? Hoe hebben jullie een huis gevonden? Hoe heeft de locale bevolking gereageerd op jullie verblijf?

ik hoop dat jullie mij wat meer informatie kunnen geven.

Groetjes

Mandy

Hoi Mandy,

google de volgende link: moving2sxm.com. het is een door het echtpaar Hans en Mette Arets opgericht assistentiebedrijfe voor verhuiswilligen naar Sint Maarten: Zij regelen tegen een tarief van (laatst mij bekende gegevens) 700 € per persoon de hele “rompslomp” omtrend vinden van huis en de hele “papierwinkel” rond de “lieve overheid”, zonder er een kruikar dollarbiljetten aan de dienaren der overheid voor te moeten schotelen. (Openbaar bestuur werkt er op SXM uiterst traag, het is niet europees Nederland. De toezicht op corruptie lijkt er volgens de posts op link http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=10629&page=9 wel meer zuidamerikaans. Als het je te gek wordt met de burocratie hier het recept voor republiekvruchtlikeur: 1/3de bananen, 1/3de mineraalwater, 1/3de rum (oppassen: Nederlandse rum heeft 34, caribische maar liefst 80 %), bananen vooraf door de “molen”, flinke scheut zuiker erin. 2 dagen laten staan. Kijk uit: Het is echt “sterk” “water”! Mischien gistte de suiker na een oud -en nieuw - testje met dit recept (zwakke rum) in de maag. Doe de groeten van BertThomas: Als ik de kans heb, vor vakantie langs te komen, zal ik ze (echtpaar Arets) zeker bezoeken, om een en ander :slapen: voor mijn over 8 - 14 jaar aanstaande oude dagen voor te bereiden. De wereldwijzerforum verhuizen naar Sint Maarten adviseerd de hotels Tamarind en Paulas Inn als voordelig, om er de eersde tijd door te brengen.

Groet:wereld:

Lambert Thomas

Hi All,

Ik heb zojuist de keus gemaakt om mijn carriere voort te zetten in een ander land. MIjn keus valt ook op st maarten. Wie kan me vertellen hoe moeilijk het is om daar een baan te vinden. Ik heb mijn masters degree, is het dan mischien wel makkelijker? Kan ik ook wat adviezen krijgen met betrekking tot kanalen die ik kan aanboren?

Welke sector wil je in werken?

Graag bij de overheid als het kan. Maar ik ben nog jong en stel me dus open voor any opportunity. Er valt nog veel te ontdekken.

Dan zou ik zeggen gewoon een open sollicitatie met cv opsturen naar overheid hier, ze zoeken meestal wel mensen.

Many Thanks! Is het moeilijk om huisvesting te vinden?

Hallo,

Van Nederland naar Sint-Maarten emigreren is precies geen probleem,heeft er iemand ervaring met België –> Sint-Maarten?

In januari/februari zouden we we naar Sint-Maarten op verlof komen ,mocht iemand een tof plaatsje weten om te logeren hoor ik het graag ;o)

groetjes
Grazia

Hallo,

Heeft iemand kinderen op de St. Regina zitten? Of ken je iemand die daar kinderen heeft? Ik zou graag met deze persoon in contact komen.

Alvast bedankt voor een reactie!

Guy