Gezocht: baan en woonruimte in St.Maarten

Hallo :dag:, na jarenlang uitstellen heb ik eindelijk de beslissing genomen om toch richting St.Maarten te verhuizen. Maar voordat ik hier alles achterlaat wil ik daar woonruimte hebben gevonden en het liefst natuurlijk ook een baan. Ik ben altijd in de administratie werkzaam geweest maar zou nu graag in de horeca of detailhandel willen werken. Eigenlijk pak ik nu alles aan wat me aangeboden zou worden. Dus weet je iets voor mij, dan hoor ik het heel erg graag.
Groetjes, Mary Every tel 06-23376754

hoi Mary

is het gelukt om naar St Maarten te verhuizen en werk te vinden?

groetjes
edith

Hoi Edith,
Ik ga inderdaad naar St.Maarten en vertrek op 2 maart, alles is al geregeld en het enige is nog het inpakken van m’n koffertje. Ik heb een goedkope kamer in een appartementencomplex gevonden aan het strand in Philipsburg!!! Wat m’n werk betreft heb ik diverse mogelijkheden, maar dat ga ik pas echt bekijken als ik daar daadwerkelijk ben.
Groetjes, Mary

hoi Mary,

bedankt voor je reactie. Super dat het allemaal gelukt is. Heb je al een werkvergunning? en wat voor mogelijkheden heb je? hoe heb je dat geregeld.
Ik ben net begonnen met oriënteren op de mogelijkheden, dus ik kan wel wat tips gebruiken.

groetjes
Edith

Met een vertrek naar het buitenland is er veel wat geregeld moet worden, zoals verzekeringen, vergunningen, etc. Er zijn een paar organisaties die je daar erg goed mee kunnen helpen. Ik heb bv heel erg veel gehad aan JoHo, die kunnen je veel advies geven en je kan daar goede verzekeringen afsluiten. Voor woonruimte heb ik Droomstage benaderd, Tamara Gumbs tel 06-38707959, zij regelen niet alleen stageplaatsen maar ook woonruimte. Als je geen stagaire bent kun je bij hun voor 150 euro bemiddelingskosten voor het speciale stagetarief een kamer huren in het Delta Hotel in Philipsburg op een paar meter van het strand van Great Bay. Je betaald 550 us dollar incl gas/water/licht en je hebt dan een eigen slaapkamer geheel gemeubileerd met airco en een eigen badkamer met wc. Wel deel je de keuken en woonkamer met andere bewoners, maar dit zijn over het algemeen nederlandse stagaires. Het lijkt me juist gezelliger met meerdere in een huis, want alleen is ook maar alleen. Ook kun je het Crew House in Colebay bellen tel 0059-95271611 en vragen naar Sita Wagenaar, zij verhuren ook kamers.
Ik heb geen verblijfs- of werkvergunning nodig gehad omdat ik Antilliaanse ben, maar op de site van Het Antillenhuis kun je precies zien wat je allemaal aan moet vragen.
Jeetje wat een informatie allemaal he?
Wat zijn jou plannen eigenlijk? Heb je al iets in gedachten en wanneer zou je willen vertrekken?
Groetjes, Mary

hoi Mary,

mijn situatie ligt iets moeilijker dan die van jou. Ik ben allereerst ‘gewoon’ nederlandse, dus dan wordt het al wat moeilijker om er zomaar naar toe te gaan.
Ten tweede wil ik samen met mijn vriend gaan. Hij heeft op zich wel een gewilde opleiding en werkervaring, civiele techniek.

We zijn net begonnen met oriënteren en komen er achter dat het best een heel geregel is. Maar we gaan er wel voor…het zal nog wel even duren voordat je ons tegenkomt op Sint Maarten…

succes

Edith

Hoi Edith,
Leuk dat jullie het allebei leuk zouden vinden om naar SXM te gaan, dat maakt het juist alleen maar makkelijker.
Wat betreft werk- en verblijfsvergunningen dat is zo geregeld en zeker nadat je schreef wat voor opleiding je vriend heeft. Hebben jullie al op de site gekeken van Qualitivity (Advies, ontwerp en Infra Management) hier hebben ze altijd wel vacatures en zij kunnen ook erg veel regelen als je vriend via hun kan gaan werken. Zeker de moeite van het uitzoeken waard.
Heel veel succes en als je nog vragen hebt, tot 2 maart ben ik nog in Nederland.
Groetjes, Mary

Hee Mary,

Nou dat valt nog niet mee met uitzoeken… ik zal morgen eens contact opnemen met het Antillenhuis, want ik kan nergens vinden of ik een werkvergunning kan krijgen terwijl ik nog niet zeker weet of ik werk heb op Sint Maarten… tot snel in de zon!

Hoi Edith, Ben je inmiddels vertrokkennaar Sint Maarten?
Ik heb ook plannen, maar loop ook tegen het feit aan dat ik niet echt de info kan vinden die ik zoek.