Werken Op Sint Maarten

Ik heb gesolliciteerd op een baan op Sint Maarten. Nu ben ik benieuwd wie er ook op Sint Maarten werkt of gewerkt heeft. Waar moet je op letten. Hoe kom je aan woonruimte ? Hoe gaat het met kinderbijslag, ziekenfonds en dergelijke ?

Ik weet niet hoe het daar gaat met werken
ik ben er zelf 2 keer geweest op bezoek bij mijn oom
hij is er blijven hangen na een wereldreis met een zeilboot
wat ik wel weet is dat de instanties daar zeer corrupt zijn en als je geen steekpenningen geeft je heel lang kan wachten
wat ik ook weet is dat de woonruimte daar duur is (10 jaar geleden begon het bij 550 dollar)
ook moet je rekening houden dat ze daar ieder jaar orkaan seizoen hebben ik denk dat dat in september oktober en november is
tijdens de orkaan Hugo van een aantal jaar geleden waren er officieel 5 doden maar ik heb verhalen gehoord van 30 tot 60 bodybacks
(ze hebben alleen de Nederlanders en de Nederlandse Antilliaanse geteld) maar niet de buitenlanders die voornamelijk op boten waren in de lagoon
dus als je er gaat wonen houd er dan rekening mee dat er orkanen kunnen komen en volg de raad van de eilandbewoners op.

groetjes Cody

:angry: Ik vind wel dat je een beetje positiever bericht kan vermelden
over wonen en werken op sint maarten!
hier in nederland is het ook niet alles!!!

Martin,

Indien je nog op zoek bent…ik zoek namelijk personeel op St. Maarten, plus mijn bedrijf zit in het verhuren van apartementen voor schappelijke prijzen. (USD 250 - 450). De studio’s varieren tussen 15m2 en 24m2, de apartmenten varieren tussen 30m2 en 80m2.

Marlin Yard

Nou nou Cody, ik vind ook wel dat je een beetje overdrijft hoor.

Ik woon en werk hier nu al ruim 2 jaar en ik heb nog helemaal niks van die corrupte instanties en steekpenningen gemerkt hoor. Misschien dat het bij jullie zo te werk ging…

Ik vind dat het qua papieren voor Nederlands juist heel makkelijk allemaal gaat. Zodra je gewoon werk hebt zit je goed. Ok alles gaad niet zo snel als in Nederland, maar dat noem ik gewoon op zijn carribean ‘relaxed’ niet direkt corrupt…

Ja woonruimte is duurder hier, maar als je kijkt wat je er voor terug krijgt. Voor 500 euro zat ik hutjemutje in een flatje in Nederland nu zit ik voor 650 dollar in prachtig vrijstaand huisje met een geweldig uitzicht! Je moet gewoon goed zoeken en niet overhaasten.

En ja je hebt een hurricane seizoen hier, maar dat betekent niet dat er ieder jaar eentje komt. Ik heb hem nog niet mee gemaakt en zoals ik het hier van veel mensen begrijp, als je je goed voorbereid red je het wel. De meeste huizen zijn van beton met hurricane ramen en shutters. Zorg dat je een generator hebt en dan red je het allemaal best hoor.

Sint Maarten is een prachtig eiland met superaardige mensen en altijd een relaxte sfeer. Ik ben blij dat ik hier woon en ga noooooit meer terug naar het perfekte Nederland met zijn goede politiek en supergoede ziekenfondsvoorzieningen… ahum… :stuck_out_tongue:

:slight_smile: Ja, wij willen ook heel erg graag naar sxm verhuizen , wonen en werken.
Maar hoe begin je? Woning hebben wij niet en ook geen baan.
wel hebben wij ervaring in de horeca branche en administratief werk etc .
Ik ben benieuwd, wie kan en wilt ons helpen?
Wij zijn maar met z’n tweetjes zonder kinderen , gehuwd 45 en 41 jaar oud. Dus jong stel. Zelf wel geboren op cur en aua. Dus vergunningen hoeft allemaal niet echt. JA , WIE HELPT??
tot snel.

Marlin,

ik heb je gemaild en ik heb wel interesse !

Waar vind je een vrijstaande woning vr 650 dollar? incl mooi uitzicht) Je hebt wel geluk gehad!
je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt. (Hopelijk niet St peters of omgeving ?)
Wij betalen nl 2500 dollar! voor huis met 3 slaapkamers,die we nodig hebben. Echt goedkoper dan 1850 dollar konden wij niet vinden (heb 3 huizen per dag bezocht,een hele maand lang). Ja, wel met shutters en veilige buurt,en zo beschermt tegen eventuele hurricanes. Inderdaad gewoon de adviezen opvolgen en zorgen dat je geen rondslingerende spullen rondom je huis hebt, dan voorkom je onnodige schade :slight_smile: Dus mensen die willen emigreren:laat je hierdoor niet afschrikken.

Voor woonruimte kijk in “Daily Harald”-krant; of bij makelaars als Remax in Simpson Bay, en Goldwell banckers aan de Salt pond.
Je kunt i.e.i. eerst naar St Maarten(SXM) komen en in een hostel gaan/of bij kennissen in huis bijv, en dan van daaruit naar woonruimte gaan zoeken. Note: in hoogseizoen(vanaf medio november t/m mei) zijn de prijzen meestal ook hoger!

[quote=Marlin Yard]
Martin,

apartementen voor schappelijke prijzen. (USD 250 - 450). De studio’s varieren tussen 15m2 en 24m2, de apartmenten varieren tussen 30m2 en 80m2.

heeft u 3 slaapkamer appartementen, en zo ja, wat zijn de prijzen hiervan en in welke buurt?
Hoor graag van u.

Accommodatie in Middle Region,Suckergarden of The Keys wijk is niet duur omdat men daar nogsteeds aan het ontwikkelen is.

Daan, op dit moment ben ik bezig met grootscheepse renovaties mbt de leegstaande studios. Daarom ben ik op zoek naar mensen die goed kunnen klussen om z.s.m. accommodatie vrij te geven aan diegene die zou willen huren voor een bepaald periode.

Wat versta je precies onder klussen,

Ik kan wel schilderen en schuren en dat soort dingen maar verder heb ik gewoon net mijn vwo diploma gehaald en kan ik dus niet zomaar hele huizen afbouwen.
Helpen kan ik natuurlijk wel met alles.

Beste allen,

ik ben net afgestudeerd aan de Haagse Hogeschool, Facility Management met horeca/hospatality erbij. Ik ben 21 jaar oud. Nu ga ik aankomende 29 november voor 6 maanden naar Sint Maarten toe.

Weet iemand nog een bedrijf, restaurant, resort, bar enz die mensen nodig hebben vanaf 1 december zeg maar tot volgend jaar 30 mei?

Als Reply op het klussen, ik kan wel klussen maar ook voor mij geldt, wat houdt het klussen in??

Beste Woellie en Daan,

Het kluswerk wat er ligt houdt in: verbouwingen van appartementen kamers tot het aanleggen van houten veranda’s aan de voor- en achterkant van de apartementen. Dus handige klussers zijn vanaf april 2006 welkom.

Marlin Yard

ik ben dan wel handig, en verhuis eind maart naar st maarten, maar ik heb er al een baan…wellicht wat han en spandiensten?
:wink:

ola… !! wat voor een bedrijf zou je dan hebben ik ben namelijk ook geintreseerd om samen met een vriendin voor een halfjaar die kant op te komen mail me effe als je tijd heb over wat het in zou houden ?! .

( [EMAIL=“ambrevandeberg@Hotmail.com”]ambrevandeberg@Hotmail.com )

Beste Ambre,

Surf naar www.my-bc.siteblast.com, misschien tref je een leuke vacature aan onder Recruitment.

Met vriendelijke groet,
MYBC

Hi Marlin,

Ik ben me aan het orienteren om samen met mijn vrouw op St. Maarten
te vestigen. Heb 25 jaar werkervaring in diverse branches, multimedia, kringloop, automotive, transport en logistiek. Nu ben ik op zoek naar bedrijven die iemand met ervaring kunnen gebruiken, ben een praktisch ingesteld persoon, hands-on mentaliteit, commercieel onderlegd en reageer daarom op jou oproep. Als je een verhuurmedewerker zoekt die ook het onderhoud kan doen, wil ik graag meer info.

gr. Louis

marlin,is deze oproep nog vacant?

ben een man uit nl en heb een breede technische achtergrond,oa 21 jaar een eigen bedrijf gerund in rep en rev in en verkoop van motoren en scooters en boten in en outboord.
tevens mecanick bij de marine geweest 11 jaar en tussendoor nog agent geweest.

heb een container 20 voet klaarstaan met privespullen en veel gereedschappen en 2x een burton kidcar in onderdelen die ik aldaar in elkaar wil zetten natuurlijk,deze voor verhuur of verkoop ook in de gehele caribbean.

ik verneem graag een reactie van wie dan ook.
gr evert.>>>

Beste Evert,

Projecten komen en gaan. Nu spelen er een aantal projecten waarmee ik nu bezig ben.

Prioriteit Project:
Sinds april 2013 tot op heden zijn we bezig met een project genaamd www.vickyskeys.com - een Eco Hostel gecombineerd met Bed & Breakfast faciliteiten.
Ik ben weer op zoek naar bouwvakkers die een klusvakantie willen. Er moet namelijk een kelder en een restaurant op het terrein bouwklaar/afgemaakt worden. Als je mensen kent die bouwvak/klus handig zijn, dan heb ik interesse.

Project 2: www.mycaribtrader.com –> een Caribische automotive website met grote focus op recycling.
Dit is nog in ontwikkeling, echter zal een pilot dit jaar gelanceerd worden, beginnend vanuit St. Maarten. Marketing campagne wordt nu nog aangewerkt voor St. Maarten en directe eilanden omgeving.

Ik ben te bereiken via email: marlinyard@gmail.com

Met vriendelijke groet,
Cee Marlin