woonruimte gezocht op Sint Maarten

Hallo,

Per 2 juli ga ik werken voor de Belasdtingdienst van Sint Maarten. Voor mij en mijn vrouw ben ik op zoek naar geschikte en betaalbare woonruimte. Zelf hadden we een klein huisje in gedachten met een tuintje tot 1500,00 dollar, niet te ver van de oceaan af en redelijk in de buurt van Phillipsburg. Heeft iemand suggesties voor ons, dan heel graag reactie.

gr, Frans Welleman

2 julli is nog erg ver weg. Toen wij naar SXM kwamen, zo noemen ze hier Sint Maarten, keken we het eerste op http://www.thedailyherald.com/
Het aanbod verandert wekelijks en soms dagelijks, maar daar kom je vanzelf achter en is het particuliere aanbod van SXM.

Verder zijn er genoeg intermediairs te vinden op het eiland. google maar eens op “renting” en “real estate” en “sxm”. (vooral zoeken in het engels is een tip.)
REMAX is een voorbeeld. Ik ben er niet meteen een fan van want je betaald een maand huur als fee voor hun diensten.

Voor 1500 dollar, kan je niet alles verwachten en/of je moet een beetje geluk hebben om een woning te vinden van al je wensen.
Wil je rustig wonen, dicht bij philipsburg, of juist bij het vliegveld of met uitzicht op het strand of zelfs aan het strand. Alles is mogelijk maar heeft ook verschillende prijs. Gemeubileerd of niet? etc.

Mijn algemene advies:
Op afstand beslissen over een huis is lastig, want je weet niet waar je jezelf thuis voelt. Huizen worden vaak voor lange termijn (min. 1 jaar) verhuurd. Dus als je vanaf NL, een huis moet vinden is dat erg lastig. Neem eens twee weken vakantie naar SXM kan je zelf beoordelen of het wat voor je kan zijn.

Ga anders een maandje / 2 maanden in het Tamarind hotel zitten. (juli is low season) dus de prijzen zijn dan ook iets lager! En zoek vandaar uit een permanente woning. Neem de tijd, want een jaar huren op een plek waar je helemaal niet op je plek zit is echt niet leuk! OF probeer 3 maanden te huren. zodat je daarna naar iets moois kunt.

Ik woon op Simpson Bay, onder de rook van het vliegveld in het uitgaansleven, maar wel 20 min. met de auto naar Philipsburg (maar dat is bewust, omdat je zo in ieder geval wat leven om je heen hebt. leuke restaurantjes etc.
Werken doe je dan in Philipsburg en je vakantie / ehm je vrije tijd heb je dan in een actief deel van SXM. Een keus :slight_smile:

Trouwens op het eiland heb je ook een auto nodig, alvast een extra tip! :slight_smile:

Mocht je meer hulp nodig hebben, dan stuur maar even een privé bericht. dan kunnen we mailen.

Succes met jullie verhuizing!

gr. Jerry

Hallo Jerry,

Hartelijk dank voor je reactie. Op mijn zoektocht via internet, kwam ik er ook al snel achter dat het op afstand een woning zoeken lastig is. Ook familie van mijn schoondochter op het eiland komt met huizen aan, waarover ik op afstand geen beslissing durf te nemen. We zijn de hele maand juni al op het eiland en zullen deze tijd gaan benutten met het zoeken naar geschikte woonruimte. Veel gehoord en gelezen over Simpson bay, klinkt aanlokkelijk. De hoteltip wordt lastiger, dit regelt mijn werkgever voor me, voor de duur van 6 weken, maar toch zeer bedankt en wellicht maken we daar gebruik van als de zoektocht langer gaat duren.
Fijne Paasdagen en groet,

Frans Welleman

Hallo Frans.
Ook wij gaan voor de belastingdienst 3 jaar naar sint maarten.
Maar wij komen pas op 1 november aan. Hebben je vast gezien op de voorlichtingbijeenkomst in utrecht.
Ook wij moeten op zoek naar een woning, dat valt niet mee vanuit nederland.
en gaan dan ook eerst even in een hotel van de werkgever zitten.
We zullen elkaar vast wel ontmoeten denk ik zo

Hai Ria,

Leuk een reactie van je te mogen ontvangen. 2 juli begin ik aldaar, maar ga al eind mei die kant op. Ja, het is een heel gedoe en geregel, maar wel leuk en spannend. Wanneer gaan jullie een kijkje nemen, kunnen we misschien wat afspreken. In ieder geval tot op SXM.

groetjes, Frans

Hallo Frans.
Wij gaan eind oktober richting sint maarten. Wij zijn ook op sint maarten geweest 17 jaar geleden. Toen zouden we ook voor 3 jaar vanwege de belastingdienst op sint maarten blijven. Toen kwam hurricane Luis langs en waren we binnen 3 maanden weer terug in nederland. We waren toen met 2 kleine kinderen en alles was letterlijk weggewaaid. Het was geen optie om nog langer te blijven. scholen en kantoren waren stuk en wij moesten terug.
Dus wij weten wel een beetje hoe het zit op sinst maarten. Toen woonden we op Bel Air. little bay harmonie. We huurden toen gemeubileerd. Het was een hele leuke plek. Maar in verband met het fileprobleem aldaar in de ochtend doe je over een kilometer of 10 gauw een hele tijd. We hadden het heel erg naar onze zin. en zodoende komen we het nu even afmaken. Maar ivm afstuderen van onze dochter (die meegaat) komen we pas per l nov.
Maar we komen elkaar vast wel tegen. Misschien als jullie daar al lekker ingeburgerd zijn. Kunnen jullie misschien iets voor ons betekenen.
We houden contact.
Groetjes Ria en Bart

hoi ik ben coco , ik ga van 16 november tot 15 maart naar sint maarten om stage te lopen in t ziekenhuis en ik ben ernstig op zoek naar een woning… voor met zn tweetjes. iemand iedeeen?

Hee Coco!!
Ik ga ook naar Sint Maarten om te werken vanaf ongeveer oktober! Heb jij inmiddels al iets van woonruimte gevonden? Heb je nog tips? ik ben namelijk op zoek naar een appartement en een huisgenoot.
Dankjewel alvast, groetjes

Hoi Bregje,

Ik ben ook op zoek naar een huis en een huisgenootje!
Misschien kunnen we samen zoeken naar een huisje?

Mijn email is: Rachelpieper@hotmail.com
Ik hoor graag van je!

Groetjes Rachel

Hoi Bregje, Coco en Rachel!

Vanaf 1 november tot en met februari ga ik ook stage lopen op Sint maarten! Ik ben ook nog op zoek naar een woning! Ik houd de daily herald al in de gaten, maar de meeste appartementen zijn voor twee personen. Hebben jullie nog interesse?

Als er verder nog mensen zijn met tips over het eiland, wonen, cultuur, praktische tips laat maar horen! Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Groeten, Alexandra

Hee!

Sinds begin september zit ik op Sint Maarten,
en over 3 weken verhuis ik naar een appartement die mijn bazin verhuurd.
Daar is nu nog plek voor 3 andere meiden.
Het zijn twee appartementen naast elkaar, elk voor 2 personen.
Ervoor is een groot balkon met mooi uitzicht.
De appartementen zijn nog helemaal nieuw.
De huur is 500 dollar per maand, exl electriciteit.
Maar dat is ongeveer 100 tot 120 dolar per maand, en dat deel je vervolgens met zn tweeen.

Ik loop stage hier voor 6 maanden,
in philipsburg, dat is ongeveer 5 min rijden vanaf het appartement.

Laat maar weten als iemand interesse heeft!

Hallo Frans,
Lees je bericht op dit forum, wss woon je intussen al een tijdje op SXM. Heb een vraag namens mijn dochter. Zij gaat per jan 2014, 3 dagen werken op SXM en 2 dagen op Saba. Onlangs heeft zij beiden eilanden bezocht en wil graag op Saba gaan wonen. Nu geeft de organisatie waarvoor zij gaat werken aan dat het belastingtechnisch niet mogelijk is om op SXM in dienst te zijn en op Saba te wonen. Is dat zo? Nu werkt zij (nog) in België en woont in Nederland dat is toch hetzelfde? Aangezien ik lees dat jij bij de belastingdienst op SXM werkt hoop ik dat je daar iets over weet.
Óf iemand anders die dit forum leest natuurlijk, reacties zijn welkom.
Alvast bedankt,
Groet M.Seerden

Zoek even een Sint Maartens belastingadvieskantoor op, via google vind je er al een hoop.

1 like

De berichten op dit forum dateren van 2012. Ik ben op zoek naar een kleine woning/apt op st maarten vanaf febr 2015. Wie kan mij hiermee helpen. Ik ga in Philipsburg werken en heb geen zin om in de file te staan. Het schijnt daar een groot probleem te zijn in de ochtend.

Hallo Noahh
Is het jouw gelukt om een appartement te vinden in Philipsburg?
Ik ga eind juli begin augustus naar Sint maarten en ben ook hard opzoek naar een betaalbaar appartement in de buurt van philipsburg.
Weet jij misschien iets ?
alvast bedankt !!

Heeft iemand tips om werk te vinden op SXM? Zijn er bureau`s /vacaturebanken waar je je kunt inschrijven net zoals in Nederland? Of is het gebruikelijk om bij de bedrijven langs te gaan op Sint Maarten? Zijn er kansen voor Nederlanders om middelbaar /laag geschoold werk te vinden op Sint maarten?