2 julli is nog erg ver weg. Toen wij naar SXM kwamen, zo noemen ze hier Sint Maarten, keken we het eerste op http://www.thedailyherald.com/
Het aanbod verandert wekelijks en soms dagelijks, maar daar kom je vanzelf achter en is het particuliere aanbod van SXM.
Verder zijn er genoeg intermediairs te vinden op het eiland. google maar eens op “renting” en “real estate” en “sxm”. (vooral zoeken in het engels is een tip.)
REMAX is een voorbeeld. Ik ben er niet meteen een fan van want je betaald een maand huur als fee voor hun diensten.
Voor 1500 dollar, kan je niet alles verwachten en/of je moet een beetje geluk hebben om een woning te vinden van al je wensen.
Wil je rustig wonen, dicht bij philipsburg, of juist bij het vliegveld of met uitzicht op het strand of zelfs aan het strand. Alles is mogelijk maar heeft ook verschillende prijs. Gemeubileerd of niet? etc.
Mijn algemene advies:
Op afstand beslissen over een huis is lastig, want je weet niet waar je jezelf thuis voelt. Huizen worden vaak voor lange termijn (min. 1 jaar) verhuurd. Dus als je vanaf NL, een huis moet vinden is dat erg lastig. Neem eens twee weken vakantie naar SXM kan je zelf beoordelen of het wat voor je kan zijn.
Ga anders een maandje / 2 maanden in het Tamarind hotel zitten. (juli is low season) dus de prijzen zijn dan ook iets lager! En zoek vandaar uit een permanente woning. Neem de tijd, want een jaar huren op een plek waar je helemaal niet op je plek zit is echt niet leuk! OF probeer 3 maanden te huren. zodat je daarna naar iets moois kunt.
Ik woon op Simpson Bay, onder de rook van het vliegveld in het uitgaansleven, maar wel 20 min. met de auto naar Philipsburg (maar dat is bewust, omdat je zo in ieder geval wat leven om je heen hebt. leuke restaurantjes etc.
Werken doe je dan in Philipsburg en je vakantie / ehm je vrije tijd heb je dan in een actief deel van SXM. Een keus 
Trouwens op het eiland heb je ook een auto nodig, alvast een extra tip! 
Mocht je meer hulp nodig hebben, dan stuur maar even een privé bericht. dan kunnen we mailen.
Succes met jullie verhuizing!
gr. Jerry