SXM maatjes gezocht

Hoi Sanne,

Wat doe je daar precies? Bevalt het eilandleven je?
En het levensonderhoud? Duurder of goedkoper dan je had verwacht?

Groetjes,
Malou

Hoi Malou,

Ik loop hier stage bij een architectenbureau, het eilandleven is hier super! Leuke stagiaires (vooral veel nederlanders) het strand, de bars en het weer natuurlijk!
Het levensonderhoud, ja je moet er niet TE veel van verwachten natuurlijk, er is een GROOT verschil tussen arm en rijk, de lokale mensen zijn erg vriendelijk etc.
Ik had al gehoord dat Sint Maarten wat duurder was dan in nederland met boodschappen etc. Maar het is inderdaad een stuk duurder omdat ze hier zelf niets produceren moeten ze alles importeren en dat kost een duit.
Maar je raakt er wel aan gewend, ik weet nou het verschil al niet meer, dus dat is een meevaller als ik straks terug in nederland ben.

Groetjes Sanne

Hi Sanne,

Bedankt voor je antwoord.

Ik ben wel eens op St. Maarten geweest maar dat was voor vakantie. Is toch anders maar toen is het eiland me ook goed bevallen.
Behalve stagiaires, werken er dan veel Nederlanders?

Groetjes,
Malou

Hoi Malou,

Oh, dan weet je al een beetje hoe het hier is.
Er werken inderdaad ook veel nederlanders, ook veel amerikanen etc.
Met huisjes huren enzo is best lastig, weinig te vinden op internet, maar als je op het eiland zelf bent heb je zo contact met mensen die wel kamers/huisjes weten. Je moet voor een kamer/huisje rekenen op 500/600 dollar in de maand.

Wat ga jij hier doen dan?

Groetjes Sanne

Ja die vakantie is al wel even geleden hoor, 2004 ofzo. Maar Bliss was er toen al wel. :wink: Weet nog dat ik daar mudslide dronk ofzoiets. Haha.

Nou ben eigenlijk meer een beetje info aan het verzamelen over werken op St. Maarten. Het begint weer een beetje te kriebelen om weg te gaan.

Had jij je woonruimte al wel in NL gevonden?

Groetjes,
Malou

Die woonruimte heb ik via het bedrijf waar ik stage loop, ieder jaar gaan er 2 studenten van het Sint Lucas naar Sint Maarten bij dezelfde bedrijven en dus ook in hetzelfde huisje dus dat was makkelijk.
Bliss, ja ik ben er pas 1x geweest! wij gaan altijd naar de Tantra en Soggy dollar bar. En ons favo drankje is captain morgan met cola, maar mudslide is inderdaad ook erg goed te doen!

Ik zou gaan als ik jou was… makkelijk praten want ik ben er al! Maar gewoon doen!

Ooh dus dat was iig makkelijk geregeld.

Captain Morgan ken ik niet.

Ja maar ik wil niet zonder baan daar vertrekken. Op Curacao heb ik ook daar pas een baan gezocht. Dat wil ik niet meer.

Thanks voor je reacties iig en nog heel veel plezier/succes daar.
Leuke Koninginnedag gehad trouwens?

Groetjes,
Malou

Hi Malou,

Ben je nog steeds op zoek naar een baan.
Ik werk bij een bedrijf waar we op zoek zijn naar een nederlands iemand.
En zelf ga ik ook op vakantie in de zomer en ben op zoek naar een vervangster.

Laat me even weten of je nog op zoek bent en dan stuur ik je wat info.

Djoeke

Hoi Sanne,

Ik had een vraagje. Waar verblijf jij nu momenteel? Bevalt dat een beetje en is het te betalen?

Groetjes Lenore

Hallo allemaal,

ook ik ga de overstap naar Sint-Maarten maken, vanaf juli 2011.
Zijn er mensen die tips hebben over het boeken van een ticket?
o.a welke vliegmaatschappij is het best.

Alvast bedankt!

Hoi allemaal,

dit is de laatste reactie die ik hier ga posten omdat ik begin juli weer terug naar nederland vertrek en ik dan waarschijnlijk te weinig tijd heb ivm werken en vakantie etc.

Ik woon in een gezellig, zeer net ‘studentenhuisje’ ik betaal 500 dollar in de maand met schoonmaakster erbij die ook je was doet, er zijn verschillende kamers en het maximale dat je betaald is 650 dollar.
Ik zit in een beveiligde villawijk, almond grove estate op nummer 12. Mensen die hun stage regelen via llink2 kunnen dit navragen aan hun contactpersoon.

De beste vliegmaatschappij is KLM of AirFrance… andere gaan er niet vanuit nederland heb ik begrepen dus je hebt weinig keus! Ik zou wel een open ticket pakken of een die je kunt omboeken omdat je waarschijnlijk langer wilt blijven… ikzelf heb de fout gemaakt omdat niet te doen en heb erg veel spijt.

Ik wens iedereen erg veel succes op het mooie, heerlijke en op het moment regenachtige Sint Maarten!

@Kar91: ik heb mijn ticket geboekt bij KLM. Daar was hij het goedkoopste en KLM is verder gewoon wel goed. Wat ga jij daar eigenlijk doen?
@ Sanne: bedankt voor je reactie! Heb jij het ook via Llink2 geregeld? Geniet nog lekker van je laatste dagen!

@Lenoortje,
Ik ga als apothekers assistente aan het werk in Philipsburg.
Denk inderdaad dat ik gewoon bij KLM zelf boek. Het is blijkbaar goedkoper om een paar dagen van te voren te boeken dan nu, maar dat ga ik nog even bekijken.

Het zou inderdaad best kunnen dat dat goedkoper is… Durf denk zelf het risico te lopen om zo laat pas iets te boeken en misschien niets heb uiteindelijk :wink:
Heb je al voor huisvesting gekeken of word het voor je geregeld?

Ik zou niet als last minute boeken, je hebt kans dat het vliegtuig vol zit omdat deze ook naar curacao of Bonaire vliegt met de andere helft van de passagiers.

Ik heb niets via llink2 gedaan, dat zijn in mijn ogen flinke afzetters, je kunt makkelijk alles zelf regelen, als je een stage hebt dan zullen zei ook wel weten waar er een goed huisje/kamer te regelen valt.

Succes allemaal!

Oke, bedankt voor de tip.
Als ik nu boek via KLM ben ik zo een 1200 euro kwijt. Mag ik vragen wat jullie ongeveer betaald hebben voor de vlucht?
Huisvesting word geregeld! Ik kan de eerste maand bij iemand verblijven, en vanaf augustus komt er een appartement vrij:)

Heeey…Als je weet voor welke duur je er zit, een retourtje is velemale goedkoper dan een enkeltje. Ik ben voor iets minder dan 900 hier heen gekomen met een retour ticket

Beter dat het geregeld wordt! ik ga ook voor iets minder dan 900 heen… Het ligt er denk aan wel aan wanneer je precies heen wil! Ik vlieg 9 augustus… Wanneer ga jij heen Klauwer?

Wat apart ja, het is nu low season hier… ik betaalde in high season nog geen €760…

Heey Lenoortje,

Leuk dat je deze kant op komt. Ik zit bijna 2 maanden op het eiland. Waar ga je wonen en stage lopen/werken?

Groetjes