Sint Maarten

Goedenavond allemaal,

Ik heb een baan aangeboden gekregen op sxm. Nu vroeg ik mij een aantal dingen af: is het gevaarlijk om als meisje/vrouw (23jaar) daar alleen in een appartement te zitten? Is het leven duur daar?

Ik zie graag zsm reacties tegemoed!

Vriendelijke groet,

Maryvonne

Niemand die mij iets kan vertellen?

Ha Maryvonne,

Wat voor baan heb je daar gekregen? En full time? Voor hoelang? Ik woon hier ook alleen in een goede buurt vlakbij het strand.

Ik hoorde dat er in Sint Peters een studentencomplex is genaamd Paula’s Inn. Niet zo duur en je woont met anderen samen… Het leven hier is kostbaar, een apartement kun je krijgen voor $ 1000 en dan heb je geluk. Producten worden uit het buitenland geimporteerd; dagelijkse boodschappen kunnen duur uitvallen.

Maar dat hoort erbij. het is hier goed vertoeven!
Mail me eventueel op [EMAIL=“steviefender@yahoo.com”]steviefender@yahoo.com…

Hallo Maryvonne,

zoals oceano al zegt, een gemmiddeld appartement is zo rond de $1000, maar met een beetje zoeken kun je ook wel iets goedkoper zitten. Kiijk een in de Classified van the Daily Herald.

Om alleen in een appartement te wonen is op zich niet gevaarlijk. Uiteraard moet je net zoals op andere plaatsen gewoon voorzichtig zijn, deuren op slot. Veel mensen nemen een paar honden die in de tuin het huis huis bewaken. Werkt erg goed.

Ik heb vroeger op St.Maarten gewoond, en ik ga zelf in december naar St.Maarten om mijn emigratie daarheen voor te bereiden. Ik heb zelf al heel veel hier voorbereid. Dus als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust.

Success

Aryan

Hoi beiden,

bedankt voor jullie reactie.
Ik zou per 1 december gaan voor 3 maanden proef en daarna een jaar al;s fysio redelijk fulltime per week. Appartement zou door de baas betaald worden (nadat het al van mijn salaris afgehaald was…)
Het vage is dat ik dacht dat de keuze op mij gevallen was, maar nu blijkt het toch niet zo te zijn…vaag…

Het hele verhaal gaat dus helaaaaas niet door!

Maryvonne

Hallo Maryvonne,

Dat is heel jammer. :retard:

Ik weet dat het heel moeilijk is om op afstand een baan of stageplaats te regelen. Dat is ook precies de reden waarom ik in december naar St.Maarten ga. Ik heb reeds een lijst van bedrijven waar ik mijn kennis en ervaring kan toepassen. Op volgorde van mijn voorkeur zal ik bij die bedrijven langs gaan om een afspraak te maken voor een job interview. Op deze wijze laat je zien dat je lef hebt, en serieus, want je komt helemaal vanuit NL om daar te gaan solliciteren.

Uiteraard zal ik in die maand ook wel eens op het strand liggen, maar mijn focus zal liggen op het solliciteren.

En als er een bedrijf is die mij een contract aanbied, dan gaan we het process van werkvergunning in. Dat kan wel 2 maanden duren voordat je een werkvergunning krijgt.

Uiteraard regel ik zelf een appartement, ik hou als vuistregel $800 tot $1000
voor huur van een een kamer appartement.

Ik kan je alleen maar adviseren om het gewoon opnieuw te proberen.
Wie weet wat je krijgt. Ik weet dat er veel studenten uit NL zijn die op St.Maarten stage lopen.

Succes!

groetjes,
Aryan

Hoi Aryan,

Ik ben geen student meer…

Oeps, sorry als ik die indruk heb gewekt :redface:
Wat ik bedoelde te zeggen is dat er veel studenten zijn die zelf het een en ander hebben geregeld. dus er moet wat mogelijk zijn, ook voor niet-studenten.

Ik weet dat gewone massage geen fysio is, maar misschien kan onderstaande site helpen…
http://www.mrstm.com/healthbeauty.php
http://www.sonesta.com/stmaarten/page.asp?PageID=24339
http://www.spastmaarten.com/

't is maar een ideetje :idea:

Groetjes,
Aryan

Bedankt, maar masseren is niet echt mijn toekomstideaal, haha!