Sint Maarten "Paula's Country Inn"

Absoluut mee eens! Zelf heb ik er een half jaar gezeten. Alle punten die Tinus noemt kloppen…
Mocht je Sint Maarten op je planning hebben staan, zoek verder dan Paula’s country Inn.

ik ga in januari voor drie maanden naar Sint Maarten.
Ik lees al die verhalen hier, maar ze zijn al zo oud!:frowning:

Ik ben nu ook bezig met het zoeken naar een huisvesting en ben gelukkig hier te weten gekomen dat ik niet voo Paula moet gaan. Maar kan zelf op internet ook niet vinden wat wel?!

Ik hoop dat iemand wat tips heeft, want wil van die drie maanden die ik daar zit wel iets onvergetelijks maken!!

Groetjes!

Hoi Sandra,

Ook ik heb dat probleem: ga ook in januari voor een maand of 4 en wil erg graag goede woonruimte voor die tijd. Heb je inmiddels al wat?

Groetjes,
Suzanne

hallo mensen!

Ik heb van januari tot en met juni bij paula´s gewoond… ondanks het ongedierte en de prijs die je betaald heb ik een super mooie tijd gehad… ik ben ook bij andere woonruimtes geweest die waren misschien iets netter maar minstens net zo duur… echt iets goedkoops, wat ook nog mooi en schoon is kun je haast niet vinden. ik zelf heb niet veel problemen gehad met paula maar huisgenootjs van mij toen der tijd wel… t is een hele rare… soms had ze de bij naam rat… dat zegt al genoeg! maar goed… ondanks dat allemaal heb ik echt een onvergetelijke tijd gehad en heb ik er verder ook niet aan gedacht om ergens anders te gaan wonen…
conclusie: je kan best bij paula’s gaan wonen… alle andere woonruimte die er is op sxm is net zo duur… of net zo smerig, als je zelf met zn allen de keuken een beetje schoonhoud en je kamer netjes is er niks aan de hand… kakkerlakken heb je overal in sint maarten… en muisjes kom je ook wel is in nederland tegen :stuck_out_tongue:
succes met zoeken allemaal!

groetjes willemijn

Ook ik ga in Januari een maand naar st maarten en zoek nog een plek, hebben sandra en suzie al wat gevonden??

gr,

tijs

Ik zit nu op Sint Maarten en heb heel erg mazzel met mijn woonruimte. Ik woon namelijk bij vrienden in een appartement, dus dat kost mij niet zo heel veel. Helaas is dit niet geschikt voor andere mensen, want ze gebruiken dit appartement normaal voor stagiaires van hun eigen bedrijf.

Een vriend van mij woont bij Paula’s Country Inn. Het zit in St. Peters. Als je Google Earth hebt (of een ander programma), dit zijn de coördinaten van de locatie: Latitude 18° 3’13.13"N Longitude 63° 3’45.22"W. Misschien heb je daar wat aan :slight_smile:
Het is nog geen vijf minuten lopen naar de grote weg, waar de busjes stoppen. Zo’n busje brengt je voor 1,5 dollar naar Philipsburg. Ze komen wel heel onregelmatig en rond half 10 rijden de laatste busjes.

Hij huurt zelf een eigen “appartementje” als je het zo kunt noemen. Hij heeft een kamer, ik denk ongeveer 18m2? Daarin zit een heel simpel keukentje (mini wasbak, 2 pitjes, mini koelkast en oven/magnetron), een tv met kabel, een kast, een bureau, een bed en nachtkastje, een tafel met twee stoelen. Daarnaast zit zijn eigen mini badkamer met toilet, wastafel en douche. Hij betaalt hiervoor 660 dollar per maand. Of er internet is weet ik eigenlijk niet. Hij hoeft dus niets te delen, maar het is wel allemaal vrij klein.
Buiten zijn voordeur zijn genoeg plekken om te chillen, allemaal tuinmeubilair en een zwembadje. Op dit moment zijn er heel weinig mensen, dus hij ziet eigenlijk niemand buiten zitten. Ook hij heeft last van kakkerlakken en ongedierte. Maar dat is hier op zich vrij gebruikelijk. Gewoon goed sprayen en hopen dat ze niet terugkomen :wink:

@ Tijs: Heb inmiddels wel wat gevonden ja, ga wonen in Point Blanche, geregeld via Wereldstage.com . Wonen veel Nederlandse studenten (begreep ik) en is redelijk betaalbaar (ong. 525 dollar per maand).

Succes ermee!

Suzanne

hoi,
ik lees alleen maar leuke verhalen over st maarten en ik heb dus ook veel zin om zelf te gaan. Ga van april t/m juni.
Heeft er ook iemand een mailadres van delta hotel, zodat je dit buiten droomstage oid om kan regelen.

Groeten bart

Grappig, heb vorig jaar ook op SXM gezeten, van Sep 07-Feb 08.
Wendy, jij bent toch dat meisje met die blonde krulletjes? en Willemijn klinkt ook nog wel bekend. Ik ben Jurjen en samen met Stefan hebben wij aardig wat (dronken) ritjes over het eiland gemaakt… in de superdeluxe suzuki Vitara.

Anyway, Paula’s Country Inn is idd niet je-van-het. Niet erg netjes en het klopt dat je voor veel dingen moet bijbetalen. Ook met de kamer moet je geluk hebben met waar je geplaatst wordt. Er zit erg veel verschil tussen de kamers, sommige zijn wel Oké maar anderen juist weer erg klein en vies. Tip: ga niet alleen op een kamer! Dit kost je veel meer, en 1-persoonskamers zijn errug pauper. Beter deel je een kamer met iemand anders, heb je wel wat minder privacy, maar veel gezelliger en betere voorzieningen.

Tenminste zo heb ik het ervaren. Gelukkig hadden ik en mijn roommate erg veel geluk met de kamer (de mooiste en grootste die er was). Paula kan zo nu en dan een beetje grumpy zijn, maar dat hangt ook erg veel af van je eigen instelling. Nog een tip: wees lief voor “millie” de schoonmaker, dan doet ze graag je afwas :stuck_out_tongue:

Voor de mensen die nog gaan: Veel plezier!