heb er 36a van gemaakt! dichtbij de in/uitgang.
Kan dat ook nog? Oke leuwk:P Zal straks is even kijken:D
Ja, heb nog nooit gevlogen haha…
Ja, volgens mij kan dat alleen als je reserveringsbevestiging al binnen is. maar dat duurt een paar dagen dacht ik. kun je inloggen bij: manage mijn boeking.
Dat word nog een hele opgaven dan voor je.
Ik vind het ook spannend hoor, nog nooit zo lang gevlogen en ken schiphol helemaal niet… Maar alles wijst zich vanzelf denk ik zo. En dan heb jij nog iemand bij je, ik niet.
Zow…we hebben onze tickets geboekt, ook meteen een stoel gekozen,kon idd bij manage mijn boeking, zelf al gevonden. Stoel 38b en 38c.
Nou, maar dan komen we elkaar wel tegen op Schiphol, dacht ik zo. Trouwens Schiphol is helemaal niet moeilijk,alles staat heel duidelijk aangegeven enzo…maar daar kom je zeker wel uit…
MAar trouwens,ik weet niet hoever kaatsheuvel is, maar wij komen uit Hardenberg en dat is toch wel 2 uur rijden naar schiphol. Dus wij mogen wel om 5 uur snachts hier weg…lekker vroeg of niet dan:S
bron: KLM.nl
http://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare_for_travel/travel_planning/travel_clinic/visaform.htm
Passport required.
- Passport and/or passport replacing documents must be valid
throughout the period of intended stay.
Visa required, except for Nationals of the Netherlands who are
either born in the Netherlands Antilles or Aruba for unlimited
stay.
Visa required, except for Nationals of the Netherlands who are
born outside the Netherlands Antilles or Aruba, for a stay not
exceeding 6 months (extension of up to a max. of 6 months can
be applied for upon arrival).
Dus jullie vertrekken ook de 30e?
Wij rijden ongeveer een uur om naar Amsterdam te komen, je moet minimaal een uur van te voren je bagage afgeven, dus ik hoef niet al te vroeg op. Zitten jullie 2 rijen achter me;)
Ik ben niet erg goed in engels, dus kom er niet helemaal uit wat hierboven staat maar ik weet wel dat je geen visum nodig hebt.
wilde er een aanvragen maar dat was niet nodig volgens de ANWB.
Klopt! Er staat dat je een visum nodig bent als je langer dan 6 maand blijft!
En sinds net weet ik ook dat we met zn 3en gaan. Dus het geregel omtrent een kamer kan weer opnieuw beginnen…
Oh!
Kun je denk je wel bij dezelfde weer terecht?
zaten jullie nou ook in colebay of niet?
wanneer beginnen jullie met stage/werk? ik de 7e pas, dus heb nog een weekje vakantie als we er zijn.
Eigenlijk best leuk om nu al contact te hebben met mensen die daar straks ook zitten. zelfde vliegtuig ook nog!
Ik heb ook contact met een jongen die er nu zit, werkt bij zon strandbarretje, heb met hem afgesproken daar mijn eerste cocktail te komen drinken.
Nee, wij gaa meteen de 1e aan de slag, dus hebben we nog anderhalve dag om een beetje te orienteren en spul rustig uit te zoeken. Ik heb gewoon al zin om daar lekker te gaan werken, aangezien hier op school helemaal niks gebeurt. Eventueel aan het eind van de rit, retourticket staat geboekt op 19 mei, kan ik de tikkert:P gewoon nog een weekje omboeken als ik nog zin heb…Ja kvind het ook leuk, volgens mij zijn wij het meest actief op dit hele forum:P…
Ja lijkt er wel op!
Ik vertrek 3 juli pas terug naar nederland.
Kan ook echt niet wachten tot het zover is, alleen komt het steeds dichterbij en das ook wel akelig!
waar ga je ergens werken?
en zit je nou in colebay met je huisje?
Ja we zitten nog steeds in Colebay ja, fff afwachten hoe we dat nu gaan oplossen…
Ik ga werken bij Antek; http://anteksxm.com/
En studiegenoot bij PwC en andere bij het lokale ziekenhuis!
Oke, dus je volgt een opleiding voor ict ofzo?
Ik ga bij een architect stage lopen.
Maar het gaat natuurlijk niet om de stage, kan hier in nederland ook toch!
Ja, ik die opleiding ICT beheerder ja, samen met de andere 2 die ook meegaan.
Net nog fff langs de abn amro geweest, creditcard aangevraagd, is ook altijd wel handig! Nu bezig om een blogje op te zetten…
Oke,
Ik heb een blog op waarbenjij.nu leuke site!
Ja had ik gister ook gedaan, maarja kun je maar max aantal foto’s doen, dus ik ga er gewoon zelf eentje hosten, beetje reclame erop dumpen, verdien ik er ook nog wat aan:D Ben hem nu aan het uploaden
Hallo allemaal,
Op 4 februari vlieg ik naar St-Maarten voor een stage van 5 maanden. Dit doe ik (Hilbert) samen met een klas genoot Alwin. Wij zijn beiden 20 jaar, en doen bouwkunde op mts, en voor dat we ons diplomo hebben wilden we een internationale stage doen. Sint Maarten lijkt ons daar uitermate geschikt voor!:zon02: Het komende half jaar ik zelf stage bij een aannemersbedrijf. Alwin loopt stage bij een betonbouw bedrijf.
Verder hebben wij bijna alles geregeld, alleen het is nog wachten op de bevestiging van het te huren appartement. Weet iemand ook of je verder nog een visum nodig bent, en of je je daar moet inschrijven?
Heb gisteren het ticket geboekt, en krijg er steeds meer zin aan:biggrin:
Wij zouden zeker in contact willen komen met andere stagiaires die in dezelfde periode een super tijd willen hebben op St-Maarten.
Groetjes Hilbert
Hoi Hilbert!
Ik vertrek 30 januari voor 5 maanden naar Sint Maarten, voor mij is alles al geregeld.
Je hebt geen visum nodig als je niet langer dan 6 maanden op Sint Maarten verblijft. wel een paspoort. op het vliegveld op sint maarten moet je een lijst invullen waarvoor en hoelang je op sint maarten verblijft. hier kun je dus invullen dat je stage gaat lopen voor een periode van 5 maanden. ik zou wel een kopie van je contract van het bedrijf bij de hand houden om aan te kunnen tonen dat je echt stage gaat lopen. ook zou ik telefoonnummers/adressen van je bedrijf bij de hand houden voor het geval je niet door de douane komt.
Waar zit jullie appartement ergens?
Groetjes Sanne
Sanne,
Bedankt voor je reactie, ik zal de papieren en gegevens in orde maken zodat ik geen problemen heb bij de douane.
In november was ik begonnen met het informeren naar een buitenlandse stage. Toen kwam ik bij bureaubuitenlandsestages van de Hanze hogeschool terrecht. Paul Balt heeft mij daar verder mee geholpen, en afgelopen maandag heb ik akkoord gekregen op me stage, dus het is heel snel gegaan. Hij regelt voor ons de huisvesting, en meer weet ik er eigenlijk ook niet over. Ik weet alleen dat het vrij goedkoop was, 1 compleet app voor 2 personen ($275,-p.p.) klinkt goed toch? Heb jij ook een goed aanbod gekregen voor een appartement?
31 januari heb ik nog een landenvoorlichting. Heb jij dat al gehad dan?
Groetjes Hilbert
Bij ons op school zijn we in het 2e schooljaar al begonnen met voorlichting over buitenlandse stage (zit nu in het 3e schooljaar) je kon aangeven of je graag naar het buitenland wilde en ik heb meteen vanaf eerste moment ja gezegd. 24 van de 60 zijn daadwerkelijk ook aangenomen in het buitenland. onze school heeft vaste adressen over de hele wereld en je kon dus aangeven waar je ongeveer naartoe wilde. voor mij was dat sint maarten. het bedrijf waar ik heb gesolliciteerd in november heeft na een week al laten weten dat ik mocht komen. het bedrijf huurt altijd een vaste kamer voor hun stagiaire en dat word tevens ook vergoed door mijn bedrijf met nog een kleine vergoeding ernaast van 200 dollar in de maand. almond grove estate heet dat huisje in Cole Bay. Ik zit trouwens bij een architectenbureau.
Dan zijn jullie er vroeg bij, ik moest zelf met het idee komen en de stappen ondernemen. Maar misschien heeft dit ook te maken dat ik een MBO opleiding volg. Jij doet HBO dan?
Leuk om te horen dat je bij een architectenbureau zit, wellicht kunnen we elkaar onder stage nog eens tegen komen:slywink: Welk architectenbureau kom je stage te lopen?
Het is wel beter dat je stagebedrijf de huisvesting regelt, die willen toch het beste voor hun stagiaires! Ik krijg $450,- dus dan kom je op ongeveer het zelfde bedrag uit.