Stage augustus

Hoi allemaal,

Ik ga in augustus voor 3 maanden naar Sint Maarten toe! :smiley:
Zijn er mensen die dan daar ook zitten? Of dan ook die kant op gaan?
Zelf heb ik ontdekt dat een plek om te slapen best lastig te vinden is… Misschien dat jullie meer geluk hebben??

Groetjes Lenore

Hee

ik ga ook in augustus naar sint maarten toe. 23 augustus vertrek ik.

ik ga daar 5 maanden stage lopen.

Verblijfplaats regel ik via het kantoor waar ik stage ga lopen. ik wacht nog op een bevestiging, maar dat schiet nog niet echt op.

groetjes

Hey Rubik,

Jeetje wat een geluk dat het allemaal voor je geregeld word! :wink:
Wat ga je daar precies doen?

Groetjes Lenore

ik ga van september t/m januari stage lopen op een accountantskantoor. Wat ga jij daar voor stage doen?

Ik ga stage lopen op een basisschool! Ben alleen nog steeds aan het klooien met onderdak :wink:
Maar ik zal wat vinden! :wink:

Hée,

Ik ga ook stage lopen op Sint Maarten en ga ook aankomend Augustus. tot en met Januari.

Waar verblijven jullie ergens op het eiland?
En hebben jullie alles al geregeld?

Hoop iets van jullie te horen!

Groetjes mieke

Hey Mieke,

Wat leuk zeg dat je ook gaat!
Een verblijfplaats heb ik nog niet helemaal geregeld… Maar ben er volop mee bezig! Moet zeggen dat het erg lastig is om het allemaal te regelen, weinig emails, trage reactie ed…
Waar ga je stage lopen? Wil het jou een beetje lukken met regelen?

groetjes Lenore

Hee Mieke,

Mijn verblijf is nog niet helemaal geregeld, maar als het goed is verblijf ik in het Sun Tan Villes in Point Blanche.

Langzaamaan kom ik steeds een stukje verder met de voorbereidingen:

• Vliegticket is geboekt.
  • Studiefinanciering is (voor zover mogelijk) geregeld.
  • Creditcard aangevraagd bij de bank.
  • Stagecontract is getekend.
  • Op school is alles al geregeld.
  • en wat ik nu nog even vergeet op te noemen…

ik moet nog wel kijken voor een reisverzekering, paspoort aanvragen, koffers regelen (die hebben wij niet), nakijken of je nou wel of geen visum nodig hebt en bedenken of ik alles nou echt geregeld heb.

en dan op 23 augustus is het eindelijk zover en vlieg ik naar Sint Maarten >>>

Wat voor stage ga jij lopen? en hoe staat het bij jou met de voorbereidingen?

Groetjes

Oke, ik ga stage lopen bij 5f kitchens and more. Een keuken ontwerp bedrijf! Ben heel erg benieuwd, en heb er erg veel zin in:D
Ik ben eigenlijk pas sinds vandaag zeker van de stage, dus heb nu mijn contract pas binnen en vanaf vandaag dus ook alles aan het regelen.

En waar ga jij stage lopen?

Huisje wordt via mijn stage geregeld dus dat is wel heel erg fijn!

Sun Tan Villes in Point Blanche ligt volgensmij nog wel een eind van mij vandaan.
Ik verblijf vlak bij: Union Road, Colebay.

Dan ben je al een heel stuk verder dan ik met het regelen… vliegtickets hoe hebben jullie dat gedaan? hebben jullie gewoon via KLM geboekt of hebben jullie betere ideeen?

volgensmij heb je geen visum nodig ik heb met een aantal mensen gesproken die er nu zitten of al weer terug zijn en die hebben dat niet gedaan tenzij dat je er langer bent dan 6 maanden.

Ik vlieg ook rond 23 augustus ergens. Vantevoren nog even het eiland een beetje verkennen. en 29 aug. eerste stage dag.

Groetjes

Hey Mieke
Ik ga stage lopen op een basisschool Volgens mij zit die op de St. Peters road.
Vliegtickets heb ik geregeld bij KLM. Daar hadden ze toendertijd de goedkoopste Ook bij Air France hadden ze een van de goedkoopste vluchten.
Ik heb ook geen visum geregeld En heb gehoord dat je die eigenlijk helemaal niet nodig hebt!
Hopelijk lukt het om snel om een ticket te boeken!
Groetjes Lenore

Ik ga stage lopen op een accountantskantoor.

Fijn dat je stage de huisvesting regelt. dat scheelt een hoop:)

Als ik het zo even zie op google maps ligt het ongeveer 10 km van elkaar vandaan.

Vliegtickets heb ik via KLM geboekt. ik heb wel gekeken of het ergens goedkoper was, maar dit was het beste wat ik kon vinden. Bij KLM geldt wel: hoe eerder je boekt, hoe goedkoper.

Nee, ik dacht dat een visum ook niet nodig was. Maar wil het voor de zekerheid toch nog maar even nakijken.

Ik vertrek inderdaad ook eerder om het eiland te kunnen verkennen. mijn stage begint 5 september.

Groetjes

Hallo,

als je langer dan 3 maand op sxm verblijft heb je officieel een visum/verblijfsvergunning nodig. Veel stagiares hier hebben dat niet omdat er weinig tot nooi t naar wordt gekeken zolang je maar een retourticket hebt.
MAAR!!!
Wordt je gepakt dan belandt je in de cel, het is en blijft eigen risico.

ook kun je bv. tussen door naar saba ofzo gaan dan ben je alweer van het eiland afgeweest. zorg voor stempel is bewijs en dan begint de 3 maand telling weer overnieuw.

PS het is en blijft eigen risico het is voor jezelf of je dat risico wil nemen want de politie is hier een stuk harder dan in nederland.

hoop hiermee genoeg informatie te hebben gegeven.

groetjes,
yessicasxm

Ik wil hier even graag op reageren. Ik ben hier naartoe gekomen met een Nederlands Paspoort en ik mag hier maximaal 6 maanden blijven. Langer dan 6 maanden heb je inderdaad een verblijfsvergunning nodig.

Verder voor de mensen die nog huisversting nodig hebben, je kunt de volgende mensen proberen:
www.llink2.com ( hier zijn ze momenteel voor mij bezig voor een kamer )
www.droomstage.com