Ik Studeer momenteel HBO toerisme en recreatie 2e jaar hoge school…
Zijn er nog meer mensen die volgend jaar op St Maarten stage gaan lopen?
lijkt me tof om hier mensen te leren kennen die daar ook naar toe gaan…reacties mogen altijd…
ik wel zit er van 12 april tot 26 oktober
He hoi!
Ik ga samen met een studiegenootje 3,5 maand stage lopen op Sint Maarten. Ik ben er vanaf 22 februari.
Weet iemand of je dan ook een visum moet regelen? Ik krijg niet betaald voor mijn stage.
Ik heb afgelopen jaar van januari t/m april stage gelopen op st maarten bij de Nature Foundation. Super tijd overigens!! Alleen maar genieten daar met die zon, zee en strand…Heerlijk! Maar ik heb daar dus 4 maanden gezeten en volgens het Antillenhuis hier in Nederland moet je als je langer dan 3 maanden blijft een visum hebben… Onzin… Ik hoor van iedereen andere verhalen maar het blijkt zo te zijn dat een visum eigenlijk wel verplicht is als je langer dan 3 maanden blijft. Echter controleerd niemand bij binnenkomst of dergelijken op het eiland hierop. De meeste mensen weten dan ook helemaal niet dat het nodig is en bijna niemand heeft een visum of er zelfs nog nooit over gehoord. Ik heb het zo gedaan; ik heb alle papieren die ik nodig had om daar een visum aan te vragen meegenomen voor het geval dat…
Ik raad je aan om geen visum aan te vragen ten eerste omdat het langer dan een half jaar kan duren voordat je je visum krijgt, het kost bergen geld, op sint maarten wordt daar niet op gecontroleerd. Tevens is het zo dat je langer dan 3 maanden aan een stuk op het eiland moet zijn geweest. Ik ben bijvoorbeeld een dagje naar Saba geweest, bij terugkomst op sint maarten begint het tellen van die 3 maanden dan weer van voor af aan.
Voor degene die naar Great Bay Hotel gaat ==> Zeer goede keus!!!
Mensen die voor toerisme nog een stageplaats zoeken op sint maarten; Divi Little Bay Beach Hotel is een echte aanraden! Super mooi, het is een soort center parcs alleen dan op zn tropisch, met appartementjes en hotelkamers echt heel mooi gelegen met verschillende zwembaden en een super groot strand. Het ligt aan een ideale baai, Little Bay, waar je super kunt snorkelen!
Ik ben sjors van der leest 20 jaar en kom ook stage lopen op sint maarten van 7 maart tot 22 juni. Ik ga stage lopen bij kitchens alacarte en overnacht bij paula’s inn. Zijn er nog meer mensen die er in deze periode naar toe gaan???
Over die verblijsvergunning zijn veel verschillende verhalen. Officieel moet je er wel een hebben als je langer dan 3 maanden blijft, maar zoals eerder gezegd, ze controleren bij binnenkomst en vertrek niet, maarrrrr…als je gepakt wordt door de politie wordt je wel de cel ingegooid en heb je echt wel een probleem. Toen ik op SXM zat is dat dus gebeurd met een Australische toerist en die is toen zelfs mishandeld omdat ie volgens de politie niet meewerkte. Achteraf bleek dat ze toch de juiste papieren hadden (ze waren met zn 2en) en de politie heeft niet eens zn excuses aangeboden. (Dit alles stond ook in de Daily Herald).
Ikzelf heb geen vergunning aangevraagd omdat t te lang ging duren, nl een half jaar en in die periode moet je in je land van herkomst verblijven.
Geen controles gehad of problemen zonder vergunning en alle mensen die ik daar heb leren kennen zaten er ook zonder vergunning
Ik ben van plan om stage te gaan lopen op St Maarten van begin september tot februari. En ik ben hopeloos opzoek naar huisvesting, ik heb gemerkt dat wereldstage niet meer huisvesting regeld omdat ze over hun oude plek daarvoor niet meer tevreden zijn. Zijn er nog mensen die wel weten waar ik moet kijken? En zijn er verder anderen die in deze periode hier zitten, ik vind het heel leuk om meerdere mensen alvast te leren kennen!!!
ik zit op dit moment in st martin het franse gedeelte ben er pas een week ofzo waarvan meer op het water dan op t eiland maar helemaal toppie hier wel erg duur het franse gedeelte maar hoor dat dat in het nederlandse gedeelte wel meevalt. visum?? ik travel nu iets meer da n2 jaar rond in de antillen curacao, bonaire en nu st martin en zorg gewoon dat je een stempel krjigt van en ander eiland na 3 maanden dan heb je weer drie maanden te gaan. ander vraagje beetje te betalen appartementjes in het franse gedeelte iemand daarvan op de hoogte want ik zoek me een ongeluk maar nog weinig geluk redelijke prijs is onder de 700eu voor een studio excl.