Ik Studeer momenteel HBO toerisme en recreatie 2e jaar hoge school…
Zijn er nog meer mensen die volgend jaar op St Maarten stage gaan lopen?
lijkt me tof om hier mensen te leren kennen die daar ook naar toe gaan…reacties mogen altijd…
ik wel zit er van 12 april tot 26 oktober
He hoi!
Ik ga samen met een studiegenootje 3,5 maand stage lopen op Sint Maarten. Ik ben er vanaf 22 februari.
Weet iemand of je dan ook een visum moet regelen? Ik krijg niet betaald voor mijn stage.
Ik heb afgelopen jaar van januari t/m april stage gelopen op st maarten bij de Nature Foundation. Super tijd overigens!! Alleen maar genieten daar met die zon, zee en strand…Heerlijk! Maar ik heb daar dus 4 maanden gezeten en volgens het Antillenhuis hier in Nederland moet je als je langer dan 3 maanden blijft een visum hebben… Onzin… Ik hoor van iedereen andere verhalen maar het blijkt zo te zijn dat een visum eigenlijk wel verplicht is als je langer dan 3 maanden blijft. Echter controleerd niemand bij binnenkomst of dergelijken op het eiland hierop. De meeste mensen weten dan ook helemaal niet dat het nodig is en bijna niemand heeft een visum of er zelfs nog nooit over gehoord. Ik heb het zo gedaan; ik heb alle papieren die ik nodig had om daar een visum aan te vragen meegenomen voor het geval dat…
Ik raad je aan om geen visum aan te vragen ten eerste omdat het langer dan een half jaar kan duren voordat je je visum krijgt, het kost bergen geld, op sint maarten wordt daar niet op gecontroleerd. Tevens is het zo dat je langer dan 3 maanden aan een stuk op het eiland moet zijn geweest. Ik ben bijvoorbeeld een dagje naar Saba geweest, bij terugkomst op sint maarten begint het tellen van die 3 maanden dan weer van voor af aan.
Voor degene die naar Great Bay Hotel gaat ==> Zeer goede keus!!!