Oeps, rustig maar zkr.
Ik schreeuw helemaal niet, geef slechts een mening, maar dat kan dus niet. Ik val je niet persoonlijk aan, probeer slechts iets uit te leggen en zeg niet dat het aan jou ligt, ik begrijp de berichten wel goed en heb geen dr. voor mijn naam…
Jij valt iemand persoonlijk aan, dat doe je nu weer. Wat heeft ze jouw misdaan, relax man!!
De ene vindt haar posten veel en niet leuk, de ander vindt, dat ze vreselijk haar best doet iets te maken van “haar” land…
Voor mij is deze discussie ten einde, dit vind ik een hele vreemde manier van doen, mensen moeten het met elkaar oneens kunnen zijn, zonder dat ze elkaar uitmaken voor schreeuwers, dan gaat het echt nergens over!
Ik hoopte je een andere kijk van de zaak te laten inzien, maar dat wil je niet, prima, dan is het voor mij klaar.
Anacondor, jij geeft een respectvolle reactie, dank daarvoor.
‘Zo zie je maar weer’ - waarom hang je de beterweter uit?
Ik kan niet meer op je ingaan want jij kan ook niet tegen kritiek. Blijkbaar ook niet gericht op je forunmvriendjes. Je vat alles altijd persoonlijk op. Of hebt een erg slechte beoordelingsvermogen…
Het zijn juist dit soort forumleden die de andere goed bijdragende leden wegjagen.
Trouwens het is veel makkelijker om nutteloos te posten en andere onzin. Trouwens het kost niks. Wat hebben ze te verliezen? Maar de goede users gaan weg omdat zij geen inspanning willen blijven leveren.
En vreemd genoeg ik ben al heel rustig. Weer die (slechte) beoordeling van jou. Maar dat blijf ik vast niet als ik steeds aangevallen word.
En ik noemde je geen schreeuwer. Ik zei dat je schreeuwde. Toch groot verschil. Zoals duidelijk is (voor mij dan) valt er niet meer tegen jou kritiek te geven.
Inderdaad!! Laten wij er een normale discussie van maken met als centrale vraag (wat Anacondar al aangaf): ‘wat vinden we van de kwaliteit van (de berichten op) WW vandaag de dag?’.
En ik zou het persoonlijk heel erg op prijs stellen als er niet meer zo op de persoon wordt gespeeld.
Na alle posten gelezen te hebben, wil ik graag reageren.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar bruikbare informatie. Hiermee bedoel ik, dat ik blij ben dat mensen serieus hun best doen om te antwoorden op vragen. Ik wil zelf graag bijdragen met informatie over plekken waar ik geweest ben om anderen op weg te helpen. Maar daarmee is niet gezegd, dat iedereen wat aan mijn tips heeft…
Omdat we hier op het forum allemaal zo verschillend zijn, hebben we ook heel verschillende manieren van reizen, budgetten, interesses en manieren waarop we dit doorgeven aan anderen. Goeie schrijfstijl - niet zo goed te begrijpen schrijfstijl, Bloemrijke taal met fantastische spelling - moeilijk te begrijpen constructies met veel taalfouten.
Vind ik dat erg? Nou nee, niet echt, als ik het inhoudelijk maar zo’n beetje snap en de info interessant voor me is. Vind ik het leuk om alles te lezen. Nou nee, dus ook niet echt. Sommige dingen sla ik over omdat ik er de zin niet van begrijp.
Houdt dat in dan dat we helemaal geen kritiek mogen uiten op de waarde van een post of de schrijffouten van een ander? Vooral wanneer die fouten met dusdanige repetitie en van zulke ernsrtige aard - dwz onleesbaar - steeds voorkomen?
Dat we alleen positieve, desnoods rooskleurige opmerkingen mogen neerzetten?
In dat geval wil ik niet meedoen aan dit forum - ik ben niet iemand om de waarheid te verdoezelen.
Jij zegt dus dat we de slechte kwaliteit gewoon moeten negeren. Maar ook wanneer die poster dusdanig bezig is om een hele forum te overspoelen met threads waarvan de kwaliteit uitermate twijfelachtig is? Ook wanneer die threads dusdanig veel worden geschreven dat het gedrag de reacties en threads van goed bijdragende leden verdringt?
Aan wie ligt de verantwoordelijkheid voor een slechte post - de schrijver of de lezer?
Ik denk, dat ik het liefst niemand voor het hoofd stoot. Vooral omdat ik nog helemaal niet zo lang lid ben en misschien zelf wel eens iets plaats, wat niet zo opgevat wordt als het bedoeld was. Ik woon al 23 jaar in het buitenland en schrijf behalve op een paar fora, nooit in het Nederlands, dus ben waarschijnlijk een van die foutenmakers…
Er zijn mensen die helemaal afhankelijk van dit forum zijn en er bijna een dagtaak aan hebben om te reageren. Ze doen dat met de beste bedoelingen en ik denk dat er mensen zijn die het ook prettig vinden om het te lezen. Maar ik ben daar niet een van. Wat mij betreft zouden er een heleboel topics nooit geschreven hoeven worden. Maar wie ben ik?
Ik vind dit erg tegenstrijdig over komen, wat mag nu wel/niet. Het eerste stuk lees ik al dat je altijd maar mag doen wat je wilt, want de gebruikers maken het forum, maar je eindigt toch met er zijn regels.
Ik ben zelf ook moderator geweest van een forum en ik weet dat het heel erg ingewikkeld kan zijn en dat mensen snel gepikeerd reageren als een moderator iets aanpast/verwijderd.
Wij hadden ook te maken met een super enthousiast (en intelligent!) iemand die de taal (in dit geval Engels) niet machtig was waardoor er vaak verwarringen en irritaties ontstonden rond haar posts. We hebben toen met het moderator team contact met haar gezocht en haar begeleid. Het was echt een schat en ze bedoelde het zo goed, maar het zorgde voor veel onrust, door in direct contact aan haar uit te leggen waarom iets wel/niet kon, ging het veel beter. Ook liet ze uiteindelijk soms haar posts aan ons lezen en ze ging echt met sprongen vooruit (en nam het van ons aan als ze iets beter niet kon posten). Uiteindelijk zijn we allemaal echt bevriend met haar geraakt.
Wat ik hiermee probeer duidelijk te maken is dat het echt niet om de persoon gaat en ook echt niet om haar enthousiasme! Maar op dit moment sneeuwt alles een beetje onder en dat is gewoon erg jammer. Zoals meerdere mensen hier al aangegeven hebben ontmoedigt het anderen om nog te reageren. Ik kan met niet voorstellen dat dat haar bedoeling is!
Ik weet niet of dat laatste zo is (vast niet), maar feit is in ieder geval dat jouw conclusie wel juist is: veel anderen wordt de lol ontnomen, dat blijkt wel uit dit topic. Een van de redenen daarvan lijkt het extra-ordinair maternalistisch en veroordelend gedrag (zij bepaalt wat mag en niet, en niemand anders, en anders ga je maar weg), zo leid ik uit de reacties in dit topic af.
Dan heb je me helaas niet begrepen, mijn excuses daarvoor.
Je kunt toch wel vrijheid hebben om iets te schrijven, terwijl er regels zijn waar je je aan dient te houden?
Nee hoor, je mag wat mij betreft over alles opmerkingen maken. Opbouwende kritiek is iets anders dan alleen positieve, rooskleurige opmerkingen maken. Het is maar hoe je het formuleert. En als je dan een aanbeveling hebt over hoe het anders kan, dan is het helemaal goed.
Dus als je je ergert aan de posts met veel schrijffouten dan kun je dat best melden met de aanbeveling om de posts voordat ze ‘life’ gaan door iemand anders te laten nakijken op taal- /spelfouten.
Ik noem maar een voorbeeld.
Mijn opmerking over ’ op de persoon spelen’ had vooral betrekking op de posts waarin mensen nogal heftig op elkaar reageren. Dat is niet nodig, en komt de discussie niet ten goede.
Ik wil nog een voorbeeld geven van toen het forum in mijn ogen nog wel goed liep: check eens de Stamtafel op pagina 11. Of een andere pagina van begin 2011. Bomvol leuke en nuttige topics, met dito reacties. Van veel verschillende leden.
Dát is naar mijn mening hoe het moet. En dan kan je nu niet aan komen zetten met de mededeling “dan lees je de Stamtafel toch gewoon niet” (de forumbeheerster houdt zich vreemd genoeg stil - maar ook haar houding duidt nu net het probleem m.i.). Ik wíl het wel lezen, want het kán leuk en nuttig zijn. Maar dat is het nu al maanden niet meer. Tot zover dit voorbeeld mijnerzijds…
Nou, gewoon als voorbeeld, ik schrijf/spreek achterlijk Roemeens. Eigenlijk, ik kan het niet eens.
Maar zelfs als ik de taal begon te studeren, en ik maandenlang vooruitgang had gemaakt, dan nog zou ik mij niet laten zien op Roemeense forums - behalve op een taalforum misschien om fatsoenlijk de taal onder de knie te krijgen. Dat doe ik uit beleefdheid voor de Roemenen - niet omdat ik bang ben voor hun reactie of omdat ze geen aardig volk zijn maar eerder omdat ik mij zou schamen voor mijn eigen onkunde.
Ik ga toch niet een belabberde, niet samenhangende stuk spam neerzetten alsof het uit google translate komt of zo.
Okay, Anacondor, ik begin te begrijpen wat je bedoelt. 200 onderwerpen starten is een beetje veel van het goeie in ruim 2 maanden tijd. Vooral als blijkt, dat er maar weinig mensen op reageren…
Ik geloof niet dat het helemaal eerlijk is om je nu op één persoon te richten, waar is dat goed voor? Je kan best kritiek geven, je hoeft het niet voor je te houden, toch ik zie dit niet als “opbouwende kritiek”, maar meer als een aanval. Misschien zie ik dit helemaal verkeerd, het is makkelijk een verkeerde opvatting te krijgen wanneer het alleen op het net is.
Natuurlijk is het niet teveel gevraagd om op een Nederlandstalig forum correct Nederlands te schrijven, hier ben ik het helemaal mee eens. Ook nutteloze topics komen niet ten goede aan een serieus forum en wanneer er weinig reacties komen is het inderdaad niet nodig om telkens weer een nieuw onderwerp te starten waar wederom geen reacties op komen. Dit kan inderdaad komen doordat men het niet begrijpt vanwege de taal of omdat er simpelweg geen interesse is in dergelijke onderwerpen.
Nou het kan toch niet een aanval zijn als het erg netjes is uitgedrukt? En persoonlijk is het zeker niet gericht als er nergens een naam wordt genoemd? Maar mocht het zo zijn, mijn excuses. Dat was niet de bedoeling. Wel hebben de meeste critici hier het over eenzelfde persoon. Die is het schoolvoorbeeld van dit onderwerp, maar zeker niet de enige. Daarom praten wij in algemene termen.
Ik ben alleen de slechte kwaliteit zat en het feit dat het forum achteruit gaat en de moderatie staat toe te kijken. Maar ik zal tot het einde zo netjes mogelijk proberen te blijven in mijn kritiek.