Ik denk: ’ er heeft nu al weer 5 minuten lang niemand gereageerd op dit topic, dus ik zal nu maar eens in actie komen’ J.
Ik wil toch nog iets algemeens kwijt hier.
Ik heb bovenstaande discussie gevolgd. Soms met verbazing, soms hoofdschuddend, soms verbijsterd, maar soms ook opmerkingen met applaus begroet. Ik begrijp uit het bovenstaande tevens dat sommige mensen beledigingen en dreigementen hebben geuit en dat deze - terecht - zijn verwijderd. Dat mensen kennelijk de behoefte hebben om beledigingen en dreigementen te uiten is natuurlijk uitermate kwalijk. Dat hoort niet bij een volwassen discussie. Daarnaast lijkt het soms alsof er plotseling ‘oude vetes’ worden uitgevochten. Nog los van de vraag of dit nou echt nodig is, kun je dergelijke ‘ frustraties’ ook wel op een andere manier oplossen.
Dan nu over WW zelf.
Door alle negatieve uitlatingen hierboven zouden we bijna de goede dingen die WW brengt uit het oog verliezen. De landenfora zijn erg goed. Ik ben zelf o.a. actief (geweest) op het forum van IJsland, Israel en Japan. Ik heb hier voor mijn eigen reizen vele goede tips aan kunnen ontlenen en ook andere leden kunnen helpen met hun vragen. Een ander hoogtepunt is de jaarlijkse reisquis die het afgelopen jaar voor vele hoofdbrekens heeft gezorgd. Daarnaast is recentelijk de Azie-dag georganiseerd (met gratis entree!!). En zo kun je nog vele zaken opnoemen. Dat je kosten moet maken, om WW draaiende te houden en nog steeds goedkope/gratis activiteiten voor de leden te organiseren, is natuurlijk logisch. Dat je daarvoor commercieel gerichte acties moet uitvoeren is eveneens een logisch gevolg. Begrip van de leden is daarbij gepast. De redactie zal het zeker niet in hun hoofd halen om de leden vol te proppen met reclame, want zij weten ook wel dat zij daarmee de leden wegjagen. Al met al mag dus gezegd worden dat de redactie een compliment verdient voor alle moeite die zij er in steken.
Daar staat tegenover dat als leden vinden dat sommige dingen beter kunnen op WW of een klacht hebben o.i.d., dan moet dat ook gezegd kunnen worden. Mits natuurlijk op een fatsoenlijke manier gebracht. De redactie mag dan wel hierop anders reageren dan zij in sommige (ik herhaal: ‘sommige’) posts hierboven doen. Nogmaals, ik begrijp dat als je veel moeite doet en tijd steekt in WW, en je krijgt dan kritiek (die mogelijk niet erg genuanceerd is), dan kan dat soms best moeilijk zijn. Het is dan verleidelijk om persoonlijke frustraties in de posts te uiten. Het is echter de kunst om boven de kritiek te staan en om deze op een professionele manier te beantwoorden.
Maar ik wil niet eindigen in mineur. Zoals gezegd, compliment aan de redactie voor het vele werk!
Naar aanleiding van de reactie van “hjo” wil ik toch nog graag even duidelijk maken dat ik het werk van de redactie en moderatoren ten zeerste apprecieer zolang deze mensen objectief oordelen (hetgeen absoluut gebeurt in het merendeel van de gevallen).
De vraag spitst zich echter niet toe op het enthousiasme en de inzet van de medewerkers, maar wel op de kwaliteit van het forum. Kortom: Ligt de nadruk op dit forum te zeer op andere zaken (zoals kwantiteit) dan op kwaliteitsbewaking en informatieverstrekking? Indien ja, hoe kan dat dan verbeterd worden?
Laat die tweede vraag een verwijzing zijn naar hetgeen we reeds van bij het begin opperen: we willen niet alleen kritiek uitten, maar ook naar oplossingen zoeken.
@ Sopirla: Ik maak er liefst niet te veel woorden aan vuil, maar nogmaals: ik vind je reacties echt ondermaats. We proberen hier op een constructieve manier een discussie te voeren en jij probeert alles in het belachelijke te trekken.
Laat helder zijn dat ik - en volgens mij niemand in de bijna 100 posts van deze draad - jou niet in het bijzonder noem. Zoals hiervoor door de moderator is aangestipt: enkele leden voelen zich te snel beledigd en aangesproken.
Je blijft herhalen in deze draad hoezeer je bezig bent met de door jou opgestelde peilingen, daarmee schiet je echter de essentie van deze door Anacondor gestarte discussie voorbij.
Wellicht typeert dit juist - zowel in kwaliteit als kwantiteit - waarover in deze draad kritisch gesproken wordt.
Ik ben blij met de vele steunbetuigingen privé en hier op het forum, dank daarvoor. Gelukkig voel ik me daardoor iets minder een roepende in de woestijn.
Ook ik vind het stamcafé prima en een gezellige hoek van WW, los van de wat serieuzere landenfora. Maar dat betekent nog niet dat het stamcafé vol mag komen te staan met volstrekt onleesbare spam, die zijn weerga ook qua hoeveelheid niet kent. Ik nodig iedereen uit om eens goed te bekijken wat ik bedoel.
En nu zijn het alleen nog maar herhalingen , waar gaat het over weten jullie het nog ? Gewoon ophouden, en Georgessiam ik vind jouw bijdragen interessant niet mee stoppen ajb!!
Een spelfout of schrijffout maken we allemaal weleens!!Wie niet in staat is een fout te maken is tot niets in staat.
Men kan ook spijkers op laag water zoeken, en op iedere slak een zak zout leggen.
Het lijkt verdorrie wel een klaag(muur) topic en er zijn mensen bij die hun ziel en zaligheid in dit forum stoppen wordt dat gemakshalve maar even vergeten
Welja Sopi , iedereen heeft zijn/haar grieven kunnen uiten , over en sluiten.
100% mee eens TS. Kijk, ik had ook dezelfde strijd gevoerd maandje of twee geleden. Er is vooral een bepaalde forumuser die veelvuldig topics opent (waarschijnlijk meer zo dan enig andere user) wat op zich weliswaar niets fout is, maar die persoon is ook nog ‘trots’ op de eigen buitenlandse cultuur, afkomst, en taal. Hoe dat strookt met een abominabele beheersing van de Nederlandse taal, dat weet ik niet.
Volgens mij moet je tenminste proberen goed NL te gebruiken en niet egoistisch gaan lopen doen dat je buitenlander bent en anders bent. Het valt toch op als je steeds blijft typen zonder jezelf te willen verbeteren.
Toen kreeg ik de snedige opmerking van moderator JurjenB dat dit geen taalforum is, en dat alles mag gewoon. Sindsdien heeft die user steeds meer van die topics gepost. Toeval?
Ik heb me sindsdien vrijwillig verbannen, ik bleef van dit forum een tijdje weg. Ik heb geen zin om topics te lezen die zo slecht zijn geschreven dat ik ze nauwelijks kan begrijpen.
En let wel, ik heb het niet over kleine, veelvoorkomende, en gewone taalfouten. Trouwens die maken we allemaal. Maar als je de taal weinig kan en jezelf ook niet wilt verbeteren, valt dat op. Je moet minstens begrijpbaar overkomen, en dat is vaak met deze user niet zo. Je moet teminste constructieve kritiek kunnen geven vind ik.
Nou, sorry hoor, dit vind ik zo vreselijk overdreven. Als jij er niets van begrijpt, zou je misschien iets meer tijd moeten nemen om het te begrijpen. Dat er taalfouten gemaakt worden, is nu eenmaal zo. Maar met name door de van oorsprong Nederlanders, die heel slordig met hun taal omgaan…
Deze dame beheerst het Nederlands niet 100%, want ze is er niet mee opgegroeid. Nederlands is een erg lastige en moeilijke taal is, er zitten veel onlogische vervoegingen in, die niet uit te leggen zijn, maar die moet je gewoon weten! Ga er maar eens aanstaan.
Misschien zou je haar een reactie kunnen geven en uit kunnen leggen wat ze beter had kunnen schrijven, om het in beter Nederlands te schrijven, dan help je haar, in plaats van dat ze nu aangevallen wordt.
Het is makkelijk om te oordelen.
Bovendien doet zij heel erg haar best om dit forum levendig te houden en te maken, wat een energie en tijd ze er in stopt, is lovenswaardig en dat er berichten zijn waar niet iedereen op zit te wachten, mooi, dan lees je het niet. In de krant lees je toch niet alles…
Wat is een zinloos topic? Ik weet het niet, dit hele topic heeft niets met reizen te maken, dus zou ook al zinloos kunnen zijn.
De gebruikers maken het forum en die bepalen met elkaar hoe het eruit komt te zien.
Verder vind ik dat iedereen zelf moet bepalen wat hij of zij van die forum maakt. De gebruikers selecteren zichzelf. Er zijn regels en daar dient men zich aan te houden.
Voor iedereen een fijn weekend!:dag:
Sandra (vanuit een vreselijk mistig en ongezellig Hongarije…)
Misschien is het punt van ZKR600 anders dan je denkt. Ik begrijp het aldus dat ZKR600 probeert duidelijk te maken dat hij van een specifiek lid héél veel post in héél veel verschillende fora ziet, maar dat hij telkens die posts niet kan plaatsen of niet kan begrijpen en de toegevoegde waarde ervan zelden inziet. Niet zozeer omdat er wellicht een taalfout in te lezen is, maar omdat iedere samenhang in die berichten ontbreekt.
Je zou eens moeten kijken op Overzicht online netwerk van Wereldwijzer Reizigers Netwerk - Wereldwijzer Reiscafé - Wereldwijzer Reizigers Netwerk om vast te stellen dat nagenoeg íeder topic (op alle pagina’s) is afgesloten (en veelal ook is begonnen) met een post van hetzelfde lid.
Datzelfde geldt voor Overzicht online netwerk van Wereldwijzer Reizigers Netwerk - Wereldwijzer Reiscafé - Wereldwijzer Reizigers Netwerk.
En dat in deze thread op dagelijkse basis meerdere malen wordt gemeld - zonder dat iemand daarom verzoekt - dat de spelregels niet bekend zijn:
Wie weet dat ZKR600 bedoelt dat dit op deze wijze niet meer uitnodigt om zelf ook nog te reageren?
Begrijp ik het zo goed dat dit je punt is, ZKR600? Als dat zo is, dan vind ik dat je daarmee een antwoord hebt gegeven op de vraag in dit topic. Het zal niemand verbazen dat ik de discussie op zichzelf in ieder geval zinvol vindt, zoals iedere discussie - mits op respectabele wijze gevoerd - zinvol is.
Kortom, je lijkt te schreeuwen om op die manier jezelf gelijk te geven. Of om het schreeuwen zelf.
We moeten niet bepaalde users vrijstellen van alle kritiek of matsen omdat wij hen leuk vinden. We moeten iedereen onderwerpen aan hetzelfde subjectief oordeel. Vriendje of vijand.
En dat bedoel ik ook enigzins. Iedereen moet streven hun postkwaliteit te verbeteren. Om op die manier de forumkwaliteit te verbeteren. Aan de threads te lezen die je aanhaalt valt duidelijk op te merken dat deze user helemaal lak heeft aan de leesplezier van andeten, en typt gewoon wat ze zelf wil. Omdat het kan.
In navolging van Stancy mag ik wel de statistieken weergeven: **100 posts **(exclusief de verwijderde)en 2336 views sinds de start van het topic op 30-11-11, 14:25 uur (dus in zo’n 50 uur tijd).
Zo zie je maar dat WW wel weer heel levendig en intensief kán worden! Ik hoop op een voortgezette vruchtbare discussie.