Spelfouten en zinloze topics op WW

Beste Wendy, lees a.j.b. mijn berichten in deze thread er nog eens op na: ik spreek niemand persoonlijk op taalfouten aan, ook Georges niet. Georges en Sopirla voelden zich zelf geroepen om te reageren. Spreek mij a.j.b. als forumbeheerder niet aan op dingen die ik niet heb geschreven, zoals persoonlijke verwijten.

De taalfouten zijn ook niet zozeer het punt; nogmaals, neem a.j.b. de moeite mijn posts te lezen: ik vind dat de kwaliteit van WW achteruit holt, en onderdeel daarvan is dat veel berichten in mijn ogen onleesbaar zijn, onder meer (doch niet uitsluitend) door onnodig veel taalfouten. Dit is mijn mening; jij mag de jouwe hebben, maar dat is nog geen reden om berichten zomaar te verwijderen.

En wat is er mis met een discussie over de kwaliteit (in brede zin) van het forum? Dit kan wellicht toch leiden tot verbetering ervan? Is dat kwalijk? Gelet op de hoeveelheid reacties - in positieve en negatieve zin - is het een levendige discussie. Het zou jammer zijn als in deze discussie ook weer verder wordt geknipt omdat de redactie de discussie zinloos vindt. Dat zou immers betekenen dat de redactie en niet de leden bepalen wat hier gepost kan worden (en gepost kan blijven).

Het zij gezegd: ik pleit voor een kwalitatief hoogwaardig Nederlandstalig reizigersforum, en ik dacht in mijn 7 actieve jaren op WW dat WW dit forum is. Laten we dat dan op zijn minst zo houden.

2 likes

In eerste instantie wordt er heel lullig neergezet regend?
Overigens heb ik daarna de fout gecorrigeerd in het forum.
Ik zie het nut er niet van in om dat bericht dan nog te laten staan.
Jij spreekt over berichten,terwijl ik alleen dat verwijdert heb.

Je geeft aan dat niet zozeer de taalfouten het probleem zijn,maar hiermee is het wel allemaal begonnen.
Als je daadwerkelijk vindt dat Wereldwijzer achteruit gaat,en dat dat voor jou een probleem is had je het anders aan kunnen pakken denk ik.

Waarom heb je dan niet een bericht naar de redactie gestuurd?
Of gewoon een peiling aangemaakt met wat vinden jullie dat beter kan op Wereldwijzer?
Dan hadden we zeker te weten een hele andere discussie gehad.

Groetjes

Ik geef Wendy de forumbeheerder van het wwz reiscafe 100% gelijk dat ze jou posting van slechts één woord heeft verwijderd.
Je vond het zelf jou eigen woorden, flauwtjes dat je deze posting had geplaatst.
Ik dacht de rust zal weer terug komen maar neen,je begint weeral over je verwijderde posting te schrijven,met als resultaat dat heel de peiling naar de kl*ten was.
Nu ik neem het je erg kwalijk dat je me onrechtstreeks in je post op de helpdesk forum aangevallen hebt met de woorden kinderachtige peiling ,ik ben heel serieus met mijn hobby bezig.(mensen helpen op alle gebied hier op wwz)

Beste Wendy,

Het zij herhaald: lees a.j.b. mijn berichten nog eens goed. Ik vind het erg jammer dat jij als forumbeheerder mijn berichtgeving “heel lullig” noemt. Ík heb in deze thread niemand persoonlijk aangevallen en zal dat ook niet doen. Lees maar: er staat wat er staat.

We mogen allemaal van mening verschillen, dat kan juist heel dienstig zijn. Maar ik vind dat dit wel over en weer respectvol moet gebeuren en dat e.e.a. gebaseerd moet worden op feiten en niet op zaken die ik niet geschreven heb (maar anderen er ten onrechte van maken).

“Flauwtjes” was zeker niet het door mij gekozen woord. Waarvan akte. En ik ben je niet persoonlijk aangevallen, althans heb dat niet zo bedoeld; hoe vaak moet ik dat hier nog herhalen?

Nu graag weer volledig ontopic: wat vinden anderen van de kwaliteit van (berichtgeving op) WW hedentendage?

[verwijderd door mod]

Je kunt je emailberichten ook uitzetten, dat moet jij als forumbeheerder toch wel?

En dit arrogantegedrag is misschien wel wat Jenny bedoelde (op reactiepagina 1) met “Bepaalde mensen kunnen hier alles maken (omdat ze toevallig in de redactie zitten of moderator zijn)”

Ik moet me nogmaals aansluiten bij de reacties van Martinbrons en Anacondor.
Het is spijtig dat Georgessiam zich aangesproken voelt. Laat dat echter niet de essentie van deze discussie overschaduwen, dewelke Anacondor hier reeds meermaals benadrukt heeft.

@ Sopirla: in dit land is er nog steeds het recht op vrije meningsuiting naar mijn mening. Dus als Anacondor een probleem wil aankaarten is dat toch zijn volste recht?

Ik heb alles gelezen inclusief alle verwijderde berichten.
Dus ik weet precies waar het over gaat en wat er allemaal gezegd is.

Overigens kom je steeds op hetzelfde terug,maar antwoordt op mijn vragen zie ik niet?

Waarom heb je dan niet een bericht naar de redactie gestuurd?
Of gewoon een peiling aangemaakt met wat vinden jullie dat beter kan op Wereldwijzer?
Dan hadden we zeker te weten een hele andere discussie gehad.

Maar ik ga me hier niet meer mee bezig houden iig.

Waarom moet er een andere discussie zijn?
We discussiëren hier toch op een volwassen manier?
Ik zie de meerwaarde niet in van een peiling? En al zeker niet van een bericht naar de redactie: iedereen heeft toch het recht om te weten wat er leeft op het forum?

Na mijn eerste reactie ben ik mee blijven lezen en ik val echt van verbazing van mijn stoel! Er wordt heel algemeen gezegd dat men vind dat de kwaliteit achteruit gaat (zelf zit ik nog niet lang genoeg om daarover te oordelen, heb alleen aangegeven wat ik op dit moment vervelend vind). Niemand wordt persoonlijk aangesproken.
Twee mensen voelen zich wel aangesproken en beginnen met allerlei onaardige en persoonlijke aanvallen. “de rotte appels moeten weg”, “had verwacht dat die kleuters nu wel op bed zouden liggen”. De sfeer in deze discussie is niet slecht door Anacondor hoor, integendeel zelfs!

Wendy, deze opmerking is niet naar jouw persoonlijk, want jij staat buiten hetgeen ik nu schrijf.

Wat heeft het voor een zin om de redactie te mailen? Ik heb in het verleden verschillende mails gestuurd, zowel rechtstreeks als via verschillende moderatoren. Een van deze moderatoren heeft inmiddels zijn functie neergelegd vanwege de redactie, twee anderen (ze weten wel wie ik bedoel) zijn WEL de discussie aangegaan, maar zonder resultaat.

Mailen naar de redactie? Persoonlijk heb ik daar geen vertrouwen in.

Dit is mijn laatste bericht in deze draad. Als gezegd, bepaalde mensen zullen hun fouten toch niet toegeven vrees ik, dus ik zal geen oude koeien uit de sloot halen in dit draadje.

Nu wat betreft berichtgeving op het Thailandforum,denk dat de meeste mensen heel possitief staan.
Had ook daar een paar weken geleden een peiling gemaakt met als titel “Ben jij tevreden over de antwoorden op je vragen hier op het Thailandforum?”

Nu het enige negatieve was van deze peilings enquete ,dat er af en toe naast de kwestie wordt geschreven.
Denk dat dit in andere landenforums ook het geval is(off topic)dus qua niveau zit het bij ons op het Thailandforum wel snor.

Om terug te komen op de kern van de zaak (waarvoor deze draad per slot van rekening in het leven is geroepen): Wat vinden andere forumleden van de kwaliteit van het forum? Vinden jullie dat deze prima is of dat deze er op achteruit gegaan is? We zouden ook graag jullie mening horen.

Hierbij nogmaals mijn bescheiden mening.
Hoewel ik nog niet lang lid ben op dit forum, kan ik enkel constateren dat er de laatste maanden heel wat nutteloze posts zijn bijgekomen en dat de kwaliteit van reacties en posts niet te nauw genomen wordt. Ik herhaal nogmaals dat ik hiermee geenszins iemand persoonlijk tracht aan te vallen.