Spelfouten en zinloze topics op WW

High five, Martin. Ik vind het prima om het af en toe met elkaar oneens te zijn, net als het fijn is om het met elkaar eens te zijn. Soms kun je van elkaar leren. Teasen moet kunnen.

Jouw samenvatting is correct: de kwaliteit van het forum zou behouden/gered moeten worden. Ik weet dat jij een echte reiziger bent (net als ik) en echte reizigers lopen vaak tegen problemen aan en hebben hier (veel) vragen over en kunnen anderen hier op constructieve wijze mee helpen. Daarom ben ik oprecht blij met een reizigersforum, maar helaas vind ik hier steeds minder waar ik naar op zoek ben.

1 like

Nu ik heb bijna niemand horen klagen van mijn peilingen op wwz,het komt altijd uit dezelfde hoek.
Op het Thailandforum corrigeer ik regelmatig postings in stilte,en sta ik de mensen met raad en daad bij.
Vergissen is mensenlijk,wie niets doet kan geen fouten maken.
Nu begin ik al echt schrik te krijgen om geen spellingsfouten te maken.

1 like

Uiteraard mag je je erin mengen, daarvoor dient een forum. Ieders mening moet gehoord worden, zolang deze op een redelijk manier tot uiting gebracht wordt.

Zoals andrea03 al eerder aangaf: aan de meeste topics zie je niet dat er eigenlijk geen inhoud instaat (behalve dan een link, wat dan weer niet conform is met de plaatsingsregels).

Met je laatste opmerking ben ik het niet helemaal eens. Ikzelf ben een van die “Zuiderburen” en we praten allemaal de Nederlandse taal. Dus hoe meer iedereen zich aan de regels van die taal houdt (met enige voorzichtigheid in mijn stelling ten aanzien van mensen die het Nederlands niet als moedertaal meegekregen hebben), des te meer verstaanbaar het is voor iedereen.

Toch heb je er eentje gemaakt in deze laatste posting…lol2

Is dit JOUW forum? Nee! (En ook niet het mijne.) De “redactie” (ik neem je aanhalingstekens maar even over) KIEST er samen met de forumbeheerders voor om een dergelijk beleid te voeren. En aangezien dat een bewuste keus is, durf ik die keus gerust een doel te noemen. Misschien zelfs het primaire doel voor sommigen, maar zo hard durf ik het niet te stellen.

Het gaat niet om mensen die informatie verschaffen zoals jij en ik. Er hangen salarissen van een handjevol mensen van af, dat heeft hogere prioriteit.

Dat vind jij. Maar jij bent de baas niet.

We zitten op een lijn. Maar ook ik ben de baas niet.

Verder kun je het moderatoren, allemaal enthousiaste vrijwilligers, niet kwalijk nemen als zij niet modereren zoals jij zou willen. Ze doen allemaal op hun manier heel erg hun best (denk ik). Maar ik denk dat je van goede huize moet komen en hele duidelijke instructies moet geven om alle leden en moderatoren op een lijn te krijgen. Geen idee wie daar verantwoordelijk voor is/zou moeten zijn/die verantwoordelijkheid neemt. (Uiteindelijk is de eigenaar natuurlijk verantwoordelijk voor de content, maar gezien de omvang van het forum zou die moeten delegeren.)

1 like

Gelukkig is fouten maken menselijk. :biggrin:

Om ook even mijn mening te geven;
Wanneer iemand een topic kinderachtig vindt is het een kleine moeite om er niet op te klikken en er geen aandacht aan te besteden. Persoonlijk vind ik het behoorlijk onnodig om alleen op het topic te reageren met daarin niets meer dan een correctie. Natuurlijk zou iedereen zijn post even kunnen controleren vooraleer het gepost wordt, maar het kan zijn dat je over een bepaalde fout heen kijkt. Nederlands is overigens ook niet mijn moedertaal, wel mijn ‘vadertaal’. :wink:

Georges, trek je er niet teveel van aan. Zoals je zelf al aangeeft, sta je de mensen op het Thailand-forum altijd met raad en daad bij. En deze mensen waarderen je hulp en inbreng en dat is het belangrijkste !

[verwijderd door mod]

Vrijheid van meningsuiting is een basisgegeven van democratie… verschil in mening is daar een logisch gevolg van !

Ik ga ervan uit dat de meeste actieve leden op WWZ er zijn omdat ze allen houden van reizen, reislectuur, fotografie, cultuur, natuur, een vraag hebben, info delen en andere aanverwante dingen… ; allemaal items die de bestaansreden zijn van een reisforum: that’s it ! en al de rest kan leuk zijn maar interesseert de échte zoeker en reiziger niet.

De échte reiziger die is op zoek naar actuele, concrete en praktische info en heeft meestal een specifieke vraag en hoe een Forum aan zijn bestaansmiddelen komt is niet zijn probleem.

Wie maakt er al eens geen taalfout, maar je kan het niet ontkennen dat er op het Forum meer dan typefouten alleen zijn ! Zelfs diegenen die deelnemen aan het groot nederlands dictee maken fouten… De fierheid tov je moedertaal gebiedt toch een bepaalde zelfdiscipline voor een zo correct mogelijk taalgebruik ! Een Forum dat zichzelf respecteert kan niet anders dan dit beamen.

De aard van deze reactie komt in de buurt van de moddergooierij waar je hierboven zelf tegen pleit.

Als ik de mening verwoord van diverse informatiezoekende reizigers - zie de diverse medeposters in deze threat - suggereer ik daarmee niet hetgeen jij hierboven met uitroeptekens en capitals neerzet.
En wat een fanatisme over de salarissen van betrokkenen. Je zou bijna denken…I don’t go there.

Ik heb het nu wel even gezien in deze threat. Ik ga op het Lonely Planet forum zoeken of er bruikbare informatie beschikbaar is over de Afrikaanse landen waar ik tot maart 2012 verblijf.

Hoi allemaal,

Erg jammer wat er nu allemaal gebeurd in de stamtafel!
Iets wat begon met 1 typfout is nu uitgelopen tot 1 grote discussie welliswaar in het forum!
Is dit nu echt nodig?
Nu wordt er gediscusseerd over allerlei andere zaken en zitten we elkaar alleen maar op te fokken!
Erg onvolwassen is mijn mening.

Ieder mens maakt fouten en is niet perfect!
En iedereen ziet weleens een fout over het hoofd.
Maar we weten met zijn allen dondersgoed wat die persoon bedoeld.
Ik verwijder die post,en vervolgens wordt er een hele ophef over gemaakt en gediscusseerd.

Anacondor:Wat is het doel geweest om er zo op te reageren?
Als dit je echt dwars zit waarom heb je georges dan geen pm gestuurd?
Ik ben van mening dat je dit op een andere manier had kunnen overbrengen.
En om dit soort onzinnige discussies te verkomen heb ik die post verwijderd!
Maar helaas dit mocht niet baten.

Eigenlijk hoop ik en verwacht ik dat dit geneuzel nu stopt.

Groetjes,
Wendy