Spelfouten en zinloze topics op WW

Nou nou… Ik denk dat je beter kunt vragen of het in overweging genomen kan worden, dan dat je het op deze manier stelt.

In grote lijnen ben ik het met jullie eens, maar als we een punt gaan maken over bijvoorbeeld een sporadische schrijffout m.b.t. dt’s, dan gaan we m.i. een beetje te ver. Dat is n.l. nog altijd heel iets anders dan wartaal en/of gebrabbel. Als de leden hun best doen om een meer dan begrijpelijk stukje tekst kunnen plaatsen, en daarmee andere bezoekers helpen, dan ben ik al best tevreden. Ik heb liever een antwoord met correcte informatie en een schrijffout, dan andersom. Het gaat er mij nog altijd om dat ik een goed antwoord op mijn reis gerelateerde vraag krijg, want dat is m.i. nog altijd het hoofddoel van deze site.

Enkele bovengenoemde suggesties zijn een beetje overdreven en gaan naar mijn mening in de richting van de mug en dat dier met die slurf… :wink:

Ik persoonlijk heb meer problemen met het z.g.n. “off-topic” gaan in serieuze topics en het met links volstorten van forumdelen. Dat vind ik erger dan een sporadisch schrijffoutje.

@Robert
Ik denk dat er hier niemand is die een punt gaat maken van een sporadische schrijffout. Maar het is een goed idee om je tekst door te lezen voordat je hem post. Dat kan iedereen doen door eerst een voorbeeld te bekijken. En tuurlijk is de inhoud het belangrijkste

@Georges
Ik weet dat jij Thailand-expert ben. Ik lees nl. ook wel eens wat van je op een andere site…

Ik snap je goede bedoelingen, maar hier bagatelliseer je toch echt het punt. Het gaat niet om sporadische schrijffouten, maar om leden die zonder uitzondering berichten plaatsen bomvol taal- en stijlfouten en/of met ronduit onbegrijpelijke inhoud. Dus niet één foutje, niet twee, niet …, maar héél veel en altijd. Lees de recente berichten in dit topic er nog maar eens op na. Ik hoopte dat dit punt nu toch een keer duidelijk was gemaakt. Iedereen heeft uiteraard het recht om het hiermee oneens te zijn, maar ik zou het fijn vinden als we het wel telkens over hetzelfde kunnen hebben en dat dus niet steeds gereageerd wordt op een punt dat niet wordt gemaakt. Dat een sporadische typo/taalfout geen probleem is, daar zijn we het allemaal wel over eens.

En overigens - maar dat terzijde - mag van de smilies en andere bewegende gif’s wat mij betreft terughoudend gebruik worden gemaakt en het zou mijn sterke voorkeur hebben die niet toe te staan in de persoonlijke handtekening.

En ook allemaal ‘posting’ is geen Nederlands woord, waarvan er zeker ook geen meervoudsvorm ‘postings’ is. Het is ‘post’. Dit is vriendelijk bedoeld. Laten we alvast beginnen.

Nou je hebt het volgens mij toch niet goed gelezen want ik herhaal voor de tiende keer, we gaan de kleine fouten niet achterna maar de grote die met enige regelmaat terugkomen en waaraan de begrijpbaarheid stuk gaat.

Aan de reacties van de mods te zien misschien zijn zij niet de aangewezen personen hiervoor om grote taalfouten te herkennen. Desnoods vinden wij de geschikte personen hiervoor.

Als je een taal gebruikt moet je dat juist gebruiken of dat tenminste proberen. Als iemand weinig Nederlands kan, bestaan er ook Engelstalige fora en ook Duitstalige. Maar ik vrees dat ook zij bepaalde taaleisen zullen stellen.

Nou met alle respect, op mijn mobiele versie zie ik niet alles wat jullie op jouw scherm zien. Ik vind jouw reactie nogal aannemelijk overkomen. Alsof ik probeer een soort vete met de moderatie te zoeken. Het lijkt me eerder andersom, gericht op wij taal- en spamcritici.

Ik heb de recente berichten heus enkele malen gelezen, maar zie toch echt enkele verwijzingen naar genoemde “kleine” schrijffouten. Ik bedoelde hiermee overigens niet jouw berichten.

Zoals geschreven zit ik qua onbegrijpelijke berichten echt op dezelfde lijn als jij.

Ik weet dat ik hiermee ongewild de knuppel in het hoenderhok gooi, maar ik vind je dwingende toon alweer niet echt prettig. Ook hier kun je beter vragen of het in overweging genomen kan worden.

Allen in dit topic streven naar een goede en wellicht aangename discussie, dus laten we op een “normale” manier met mekaar blijven omgaan.

Ik snap echt niet waar je het over hebt. Ik typ gewoon Nederlands. Jij probeert insinuaties/ruzie te zoeken waar het niet bestaat. Je accusseert mij van dingen die zelfs mij niet opvallen wanner ik ze typ. Daarnaast kan je nooit '‘toon’ herkennen in een een internetpost, dat kan je niet ‘horen’ aan een persoonsstem zoals IRL.

Dus laat mij ajb in mijn waarde. Ik bedoel niks kwaads tegen wie ook, en mocht dat zo overkomen, bij voorbaat mijn excuses.

Wij proberen gewoon een taaldiscussie te voeren waar er duidelijke regels voor bestaan. Niet de andere partij steeds zwartmaken of accuseren.

Dank alvast, :slight_smile:

Gr

Ik dwing niemand ergens toe. Ik schrijf alleen maar suggesties hoe wij dit forum beter kunnen aanpakken. Als je het niet eens mee bent, laat dat dan weten.

En niet van iedereen kan alle dingen verwacht worden. Dat snap ik, daarom delen wij in de lasten.

Lijkt me dat sommige personen overgevoelige complexen kunnen hebben. Je moet daarom nooit iets persoonlijk opvatten hier. Zo is het niet bedoeld. Zeker niet van mijn kant.

Dit is het laatste wat ik hierover nog schrijf, want ik wil niet dat er ruzie van komt.

Het eerste stuk was aan Anacondor gericht en mijn laatste alinea was algemeen bedoeld.

Waar ik het over heb zijn dit soort uitspraken ->

Het zal vast niet zo bepalend bedoeld zijn, maar het leest niet echt vriendelijk… :slight_smile:

Jij mag ook relaxen hoor. Ik probeer niet jouw macht of dat van enige mod te ondermijnen. Het is trouwens NIET mijn forum.

Daarom stond ‘ik vind’ aan het begin - want dat is gewoon mijn mening. Het ligt voor de hand dat de mod zelf bepaalt wat er mee gebeurt. Dat begrijpt iedereen neem ik aan of dat moet iig wel.

Dat tweede was een suggestie maar - dat is trouwens het doel van dit topic.

En ik vind het ongepast dat ik mij steeds moet verantwoorden voor wat anders normaal taalgebruik is en waarover best diverse mogelijke opvattingen kunnen bestaan. Dit moet niet de richting opgaan van zwartmakerij.

Maar ik laat het ook hierbij.

@ zkr600: ik begrijp je goede bedoelingen, maar je moet niet overdrijven in je reacties. “Roberts” probeert naar een oplossing te zoeken hoe de suggesties het best geïmplementeerd kunnen worden. Hij zit op dezelfde lijn op zowat alle punten, dus hem moet je alleszins niet aanvallen. Uitspraken zoals ‘laat me ajb in mijn waarde’ zijn dan ook niet aan de orde.

Ik twijfel er niet aan dat de redactie, moderatoren en forumbeheerders in de komende dagen/weken rond de tafel zullen zitten om de kwaliteit van het forum te waarborgen en waar nodig te verbeteren. Ik ben er ook zeker van dat er zeer capabele mensen tussen zitten die het forum heus wel op taalfouten kunnen controleren (en daarmee bedoel ik het controleren op meerdere zware fouten in één post en haast onleesbare berichten). Indien deze taak moeilijk te combineren valt met de huidige taken (die ik absoluut niet onderschat), zal er wel een oproep gedaan worden. Het is niet aan ons om de geschikte personen aan te duiden, die bevoegdheid ligt nog steeds bij de forumleiding.

‘laat mij aub in mijn waarde’ noem je een aanval? In dat geval er kan niet echt met jou geredeneerd worden vrees ik.

En dat hij het op alle punten eens is, dat is prima, maar het erom dat hij mij van iets persoonlijk accusseerde dat niet de bedoeling was en waarover meerdere opvattingen kunnen bestaan. Ik vind dat we eens moeten ophouden elkaar van vuile dingen te accuseren.

Wie valt wie aan?

Hetzelfde geldt voor jou - laat mij ajb in mijn waarde. Als je ruzie wilt, krijgen we ruzie.

Ik heb nooit gezegd dat de uitspraak “laat mij ajb in mijn waarde” een aanval was, absoluut niet. Het is eerder een verdediging op een aanval die er nooit geweest is. Je moet niet steeds denken dat iedereen jou aanvalt. Ik en eveneens roberts zijn het eens met de punten (waarover al lang een consensus is bereikt), dus waarom zouden we jou aanvallen?

Ruzie is absoluut het laatste wat ik wil. Maar als jij in je waarde wil gelaten worden, laat dan andere mensen ook in hun waarde en ga niet steeds in de aanval.

Geduld is een mooie deugd, dus geef de medewerkers ajb de tijd om de suggesties te bekijken en waar het kan te implementeren. Om die reden kon Roberts je dwingende toon maar weinig appreciëren, wat ik kan begrijpen.

Dit soort posts jouwerzijds dragen bepaald niet bij aan de inhoud van de discussie. Sterker nog, het ondermijnt het punt dat we gisteren net op constructieve wijze aan de kaak hebben willen stellen.

Aviator en Roberts hebben m.i. groot gelijk.

Het lijkt alsof je je snel aangevallen voelt en dat je het gevoel hebt dat je hier een heilige strijd aan het voeren bent. Beide zijn niet nodig. En ik denk dat als wij met z’n allen ons punt goed aan het voetlicht brengen het juist niet constructief is als uit je opstelling blijkt dat je je snel op je teentjes getrapt voelt of als je zelf - al dan niet gewild - met gestrekt been discusieert. Ik snap ook niet waar je heen wilt.

Overigens heb je in je posts van de afgelopen dagen vrij veelvuldig geklaagd over enkele typo’s/taalfouten van anderen, terwijl ook jij je berichten rustig nog eens zou kunnen nalezen voordat je deze post (ook al schrijf je vanaf je mobiele telefoon).

Laten we nu gewoon op normale toon de discussie voortzetten en ontopic (en inhoudelijk) blijven. Het punt dat wij hebben willen maken is inmiddels wel gemaakt. Nu is de vraag (aan de moderators) of er iets mee gedaan wordt. En ik blijf het maar herhalen: de vraag is ook of de forumbeheerders die enkele dagen geleden in dit topic flink los gingen nog op hun schreden terugkeren en of zij wel de aangewezen personen zijn voor hun taak.

@Anacondor Nu snap ik waarom sommige users zich in het begin genoodzaakt voelden jou de meest onaardige dingen te noemen. Jouw stuk is uiterst ongepast op dit forum en daarom moest ik rapporteren. Ik ga niet op de inhoud in.

Gr

Het is geen aanval om mijzelf steeds te moeten verdedigen tegen persoonlijke aantijgingen. Die nergens op gebaseerd zijn. Ik vind zelf dat je een overdrijver bent en iedereen aanvalt die het niet met je eens is

van nu af leg ik geen verantwoording meer af tegen enige accusatie. Wat vind je daarvan?

Is het niet verstandig om op te houden met deze ‘‘discussie’’? Het lijkt nergens meer heen te gaan, naar mijn mening…

Groetjes, ReisFannetje

Wellicht is dat inderdaad verstandig. Het punt is goed aan de orde gekomen en we moeten afwachten of de redactie de discussie in grote lijnen als zinvol heeft ervaren en er iets mee doet. Dat laatste geldt overigens ook voor de leden zelf.

Overigens lijkt het mij nog wel zinvol indien andere leden een constructieve bijdrage leveren.

@anacondor met heilige strijd denk ik dat je eerder refereert aan je eigen grootheidswaanzin. Dit moet je niet zien als aanval want het is feit. En daarnaast beheers je zelf niet de NLse taal anders had je mijn fouten toen aan mij gemeld zoals een man en liet weten hoe het beter kon.
Kortom je bent een hypocriet die een andere standaard hanteert voor forumleden en aparte voor jezelf. Dat liet je gisteren ook zien met je ondankbaarheid om vervolgens dank zelf te willen.