wat zegt u precies hiermee?
Ik ben heel tevreden met de uitkomst van deze discussie. Het heeft werkelijk zin om er op door te gaan, totdat er een oplossing gevonden is. En ik wil iedereen die eraan bijgedragen heeft dan ook hartelijk danken.
Nou moet daar natuurlijk wel een kanttekening bij geplaatst worden. Voor degenen die de teksten geproduceerd hebben, die de aanleiding van dit topic vormden, is deze discussie waarschijnlijk een heel traumatische geschiedenis.
Er had al veel eerder ingegrepen moeten worden door de moderators. Dan was het moddergooien van het begin nooit nodig geweest.
Ik weet niet of jullie het opgemerkt hebben, maar er is de afgelopen 24 uur geen enkel onzinnig bericht meer gepost…
Het is toch eigenlijk ook bizar, dat de mensen die het meest produceren de meeste sterren hebben. Alweer zo’n kwantiteitsmeter, die echter voor nieuw leden wel de indruk schept, dat men hier met ervaren reizigers te maken heeft.
Dat statistieken niet zoveel zeggen. Wel wat, maar niet alles. En daarmee moet je die altijd relativeren of ze heel precies uitleggen en toelichten. Dat in het kader van de suggesties.
Jij ook zeer bedankt ![]()
Ja ik ben het eens. Een persoonlijk bedankje is toch veel zinvoller en van harte gevoeld dan een klikje op een knop. ![]()
Nunu, ik ben het met je eens wat betreft de zin van de discussie en het feit dat er recent geen onzinnig bericht meer is gepost. Maar als je zuiver bekijkt waaraan dat ligt, dan durf ik toch wel te beweren dat een paar dagen geleden het de “tegenstanders” van deze discussie en de inhoud ervan waren die de - zacht uitgedrukt - wat minder zinnige berichten hebben geplaatst. En die vrij hard op de man speelden. Ik ben zelf behoorlijk aangepakt op dingen die ik niet had geschreven en expliciet ook niet had bedoeld, terwijl ik keer op keer heb moeten herhalen of men daarom mijn posts goed wilde nalezen en wel eerlijk wilde zijn in de discussie. Ook dat was behoorlijk frustrerend. Pas vandaag kan ik echt tot de conclusie komen dat de discussie tot een zinvol resultaat lijkt te leiden. Ik vind het wel heel jammer dat het in het begin zo met moddergooien gepaard is gegaan, en al helemaal dat die modder onder meer uit de hoek van enkele forumbeheerders kwam.
Nu ga je te ver. Eerst vragen om een bedankje, die vervolgens middels de knop ontvangen en dan solliciteren naar een persoonlijke schouderklop :hihi:? Ons gewone forumleden past nederigheid.
Anacondor ik ben het helemaal met je eens! We bedoelen dezelfde moddergooiers.
Nederigheid… Tja ik heb met deze disscussie net m’n tweede ster verdiend, maar het zit er voorlopig niet in dat ik in rang stijg. Alleen omdat ik griep heb heb ik zoveel tijd :unibrow:
Die griep is aan je berichten niet te merken, ik vind dat je bepaald niet ijlt…
p.s. alvast in reactie op de post van Nunu hierna: nee, wij zijn nu ook het forum aan het vervuilen op dit late uur…
Je weet wel van die pillen enz. Maar ik ben verder een heel gelukkig mens, want ik heb vandaag m’n eerste Nederlandse les gehad en dat kan ik goed merken. Toen ik m’n zoontje naar bed bracht sprak ik Nederlands tegen hem ![]()
Mogen we dit topic eigenlijk wel zo vervuilen?
Nu ga ik te ver? Wat is er mis met dank vragen om mijn bijdrage? Ik wil toch niet hoeven herhalen dat dit resultaat nooit was gehaald zonder mijn inzet. Toen jij wegging (en wegbleef) was er nog geen consensus. En dat krijg je niet zomaar. Ik heb urenlang hier zitten typen. Dankbetoon is toch nooit teveel gevraagd hiervoor?
Nu schijn je de richting op te gaan van ondankbaarheid - terwijl jij zelf zojuist dank verwachtte van de moderatie. Dat vind ik vreemd en hypocriet.
zkr600 (leuke naam trouwens), je bent helemaal geweldig en nee, zonder jou was het helemaal nooit iets geworden. Dan hadden we iedere dag duizenden onzinnige topics moeten lezen en dan waren we zóóóó geïrriteerd geraakt. Jij hebt dus eigenlijk ons leven hier op WW gered! :kus::kus::kus::kus::kus:
Dank je schat :kus: ik vind jouw bijdrage ook enorm positief ![]()
Nou Nunu,ikzelf heb veel maar dan ook veel ervaring van één bepaald land,namelijk Thailand.
Daarom dat ik ook moderator ben op dit landenforum.lol2
De meeste van mijn postings staan in het Thailandforum(80%)met andere woorden,de mensen weten ondertussen wel dat ik geen “meeloper” ben op het wwz.
Vanmorgend kreeg ik nog van iemand een bedankje,omdat ze mijn raad hebben opgevolgd(ze hebben dit aan den lijve ondervonden)
Daar doe ik het voor ,de mensen helpen op alle gebied,het geeft mij voldoening.
groet:georges.:chin:
Geachte,
Als je goed had gekeken dan zag je onder de rubriek stamtafel in rode tekst de naam van de forumbeheerder wendyd.
Vond je opmerkingen een beetje bot overkomen.
Ik weet dat de forumbeheerder Wendy het goed voor heeft met de wereldwijzer reiscafe.
gegroet:georgessiam
Ik reageer alleen via PM; dus, als je vragen heb, alleen via PM
Ook ik constateer dat de discussie op het laatst een stuk beter is geworden. Dat geldt ook voor de toon van de discussie. Complimenten en dank aan allen die hieraan hebben bijgedragen.
Als toegift mijnerzijds: speciaal voor de mensen die moeite hebben met d of dt, het volgende ‘trucje’.
Als je twijfelt of het ‘Ik word lid van WW’ of ‘Ik wordt lid van WW’ is, denk dan even na wat je zou doen als je een zin (in dit voorbeeld in de tegenwoordige tijd) maakt met het woord ‘lopen’:
Bij het woord ‘lopen’ weet je wel dat het ‘ik loop naar huis’ is en niet ‘ik loopt naar huis’. En dan weet je ook dat in de zin ‘Ik word lid van WW’, ‘word’ met een d geschreven moet worden en niet met een ‘t’ erachter, want dat doe je met ‘lopen’ ook niet.
Dit geldt dus ook voor:
- zij wordt lid van WW (zij loopt naar huis);
- word jij lid van WW ? (loop jij naar huis?), zonder ‘t’ dus;
- zij werd lid van WW (zij liep naar huis), zonder ‘t’ dus;
- wordt zij lid van WW? (loopt zij naar huis?)
- word lid van WW!!! (loop naar huis), wederom zonder ‘t’, omdat dit gebiedende wijs is.
Succes allemaal met de ontwikkeling van jullie taalvirtuositeit!!![]()
Beste mensen,
Zou iemand mij misschien beknopt kunnen vertellen waar deze discussie over gaat? Ik probeer het te volgen, maar het lukt me niet echt.
Groetjes, ReisFannetje
Hi ReisFannetje,
Ik ben dit topic gestart omdat ik vind dat de kwaliteit van WW de afgelopen maanden naar mijn mening achteruit is gehold. Dat lijkt aan 3 dingen te liggen:
-
onleesbaarheid berichten: soms onbegrijpelijk, soms bomvol taalfouten, soms een combinatie. Het verzoek is of leden op zijn minst hun best willen doen hun bericht nog een keer goed door te lezen en op spelling te checken voordat deze gepost wordt;
-
kwantiteit en kwaliteit topics/berichten: bepaalde leden starten ontzettend veel topics, terwijl die topics vrij zinloos zijn en ook niemand anders dan het betreffende lid reageert. Daarnaast worden soms berichten geplaatst die kant noch wal raken en met de beste bedoelingen niet te herleiden zijn tot het onderwerp. Verder lijkt het erop dat bepaalde leden zich graag maternalistisch/paternalistisch gedragen, als een soort hoeder van de leden/reizigers, terwijl dat voor veel anderen irritatie opwekt;
-
slecht(e) moderatie/forumbeheer: niet alle forumbeheerders (maar veel ook wel!) lijken in staat het voorgaande in goede banen te leiden. Ook zijn er teveel forumbeheerders die zelf grote moeite hebben een leesbaar/begrijpelijk bericht te plaatsen. Komt er gefundeerde kritiek, dan worden berichten zonder slag of stoot verwijderd, terwijl het betreffende lid daarvan niet op de hoogte wordt gesteld, en evenmin van de reden van de censuur.
Kort en goed: ik vond en vind het jammer dat WW niet echt meer een reizigersforum lijkt te zijn, maar meer een vakantiekletsforum/chatbox. De activiteit in de landenfora is ook ontzettend veel lager dan in het flauwekulgedeelte. Nederlandstalige reizigers moeten daarom wijken naar buitenlandse reizigerssites voor degelijke informatie. Om te kijken of dit tij gekeerd zou kunnen worden, is de discussie hier aangezwengeld. Dit stuitte aanvankelijk op ontzettend veel verzet en persoonlijke verwijten, maar ik geloof dat het gros inmiddels wel wat is bijgedraaid en de meerderheid nu achter het gemaakte punt staat.
Wat jammer blijft is dat de forumbeheerders die in deze discussie expliciet zijn aangesproken (en die de discussie in de kiem probeerden te smoren en ondermaatse verwijten maakten), nu helemaal niet meer van zich laten horen. Ook dat mag WW - i.e. de redactie - zich aanrekenen waar het gaat om de kwaliteit van het forum.
Zo iets duidelijker :zon02:?