[SOCIAL CHAT] Het is warm!

Sí “kakkerlakje”… dat heeft er idd aardig ingehakt, meer dan ik had verwacht. Geef me een beetje tijd om mijn verdriet te verwerken,dale? :crybaby:

Vind het een beetje eng worden allemaal, deze degradatie heeft heel, heel veel gevolgen. Het is een drama, iedere dag zijn er nog rellen etc.

Gezelligheid kent geen tijd lol2

“Stand by your man” Gallina, Tammy Wynette zong het al…oftewel, fan van een club ben je voor het leven. River zal heus niet erg lang in de National B rondvertoeven, dat geloof ik niet… alhoewel het wel een zwaar toernooi is met heel veel binnenlands gereis.
Ik was de afgelopen dagen in Buenos Aires en heb eigenlijk niets gemerkt van enige ongeregeldheden, wordt een beetje overtrokken volgens mij (ik bedoel nu, afgelopen zondag was een ander verhaal, voorspelbaar ook)…

Flipsen/Jack, hoe staat het nu met de as in Bariloche?

Ik heb vanaf de andere kant, in Puerto Montt, de wolk nog uitgebreid kunnen bestuderen vorige maand.

In Bariloche ligt gelukkig sneeuw, dan zie je dat zand niet zo :slight_smile: Maar het valt hier dus wel mee nu, ook al rookt die vulkaan nog steeds. Grootste probleem is dat het vliegveld nog steeds gesloten is, al 2 maanden dus! En dat midden in het superhoogseizoen is slecht nieuws voor de lokale middenstand. Ik verwacht dan ook dat er veel bedrijven hier over de kop zullen gaan de komende periode.

In Villa la Angostura is het een heel ander verhaal, daar is het nog steeds spookachtig. Vooral de bomen geven een droevig plaatje, takken die allemaal naar beneden hangen, nog steeds vol as/zand. Er is daar een enorme hoeveelheid zand neergekomen, zeker 30cm, op veel plaatsen meer. Hoe ze dat willen gaan opruimen weet ik nog even niet…

Maar, als de lente hier straks weer tevoorschijn komt zal alles er veel zonniger uitzien. Het gras zal weer boven de zandlaag uitkomen waardoor gewoon de bodem is zijn geheel een paar centimeter is opgehoogd :slight_smile:

Zo sociaal is het er helaas niet meer, het lijkt hier wel op Christina.

Heb je nog een update over de toestand in Bariloche? (zeker met het oog op het toeristenseizoen momenteel.)

Voor wat indrukken rond Bariloche en Villa la Angustura, kun je alvast een kijkje nemen op onze site www.bjusterbaarlik.nl Nog niet alles staat er op van onze reis in nov., maar de foto’s van dag 18 t/m 21 geven je een goede indruk van hoe het 2 maanden terug was.
p.s.
Foto’s zijn geen hoogstandjes, maar voor een alg. beeld zitten de wat slechtere foto’s er ook tussen.

1 like

Leuke site, mooi overzicht! Ik zal het doorsturen naar wat kennissen die twijfelen over een reis naar Argentinië.

1 like

We hebben een individuele reis van 4 weken door Arg. gedaan. Hoe we het hebben geregeld en ervaren staat in het reisverslag. De ruwe versie hiervan is inmiddels ook geplaatst.

Ik ben de winter wel weer zat. Ik heb wel weer eens behoefte aan een Tucumantemperatuurtje (pas op wat je wenst…). Hoe bevalt het warme weer?

Het is hier al dagen koud (16-18) en heeft 3 dagen geregend :mad:

Had je maar niet in Bariloche moeten gaan wonen. >>>

Mij zul je echter ook wel weer niet in Misiones of Gran Chaco aantreffen, ik hou wel eens van wat rotweer op zijn tijd.

Reis af naar Córdoba, ideaal klimaat, echt waar. In de sierras dan, de stad is al snel een oven. Maar hier in de sierras, is het in het voorjaar, de zomer én het najaar altijd lekker weer. In de zomer regent het geregeld, dat is maar goed ook anders veranderd het gebied in een woestijn. De zon maakt namelijk overuren, ook en vooral in de winter. Vanaf maart/april tot oktober regent het niet meer en is het alleen maar zon dat de klok slaat. In de winter kan het wel flink koud zijn, maar ik heb het nog niet kouder dan -5 graden meegemaakt, ´s nachts en op 700 meter hoogte.

Zoek de verschillen, “geslaagd!” op zijn Nederlands: Een vlag met boekentas.

En “geslaagd!” op zijn Argentijns: Eieren, bloem en meer rotzooi lol2

Pobrecita mia :wink:

1 like

Whahahahhaaha! Waarvoor heeft ze examen gedaan dan?

(deeltijd HBO-studie) Public Relations :slight_smile:

O wat leuk zeg, feliciteer haar maar van mij.
Komt goed van pas in haar werk toch?

Ze werkt al lang in die richting, dus daardoor was ze ook niet echt gemotiveerd om die laatste examens te doen. Maar nu is ze dan eindelijk klaar :cheer:

Als jij nog 'ns een lokaal gezien nuttig examen haalt (deeltijd studie ‘‘de perfecte bife’’) dan moet je gewoon het beste van twee werelden combineren.

Laten we weer eens sociaal chatten :slight_smile: Niet om te klagen dat het te warm is, zoals in de topictitel staat vermeld. Integendeel… we zitten sinds eergisteren zonder gas (de hoofdleiding die naar Bariloche, Villa la Angostura en Dina Huapi leidt hebben ze kapotgetrokken). En je weet hoe goed huizen hier zijn geisoleerd (not…). Dus buiten is het momenteel 3 graden, binnen misschien 2 graden warmer :slight_smile: De leiding is inmiddels wel gerepareerd, maar nu moeten ze ALLE huizen en gebouwen, STUK VOOR STUK handmatig opnieuw aansluiten ivm lucht in de leidingen ofzo. Ik heb al even snel uitgerekend dat wij (24 km buiten het centrum) waarschijnlijk over 7-10 dagen weer kunnen stoken…

Koud dus! En geen warm water om te douchen is ook niet echt prettig. Er is hier een run op waterkokers, gelukkig hebben wij die al dus dat scheelt. We hebben ook een salamander-kacheltje in de woonkamer, maar die brandt bijna nooit en de schoorsteen is nooit geveegd, dus echt lekker is dat niet met die rook binnen :slight_smile: Daarnaast is al het hout dat we buiten hebben hartstikke vochtig, dus ook dat schiet niet op. Wat een feest weer, misschien toch maar re-migreren??