[SOCIAL CHAT] Het is warm!

Gewoon omdat ik even wilde klagen over de warmte in Bariloche (31 graden), bedacht ik me dat er helemaal geen ´chat´ topic is in het Argentinie-forum. Bij deze, let´s chat! Over van alles en nog wat, gewoon een kletstopic dus. Have fun!

Ja Flipsen, goed idee.
Maar hou even op met klagen over het weer ok? Dat is niet aardig tov de mensen hier in de kou…;-(
Wat ik je eigenlijk wilde vragen, hoe is het nou afgelopen met dat lieve kleine schattige varkentje? :wink:

Niet alleen een goed idee, maar bij een levendig chat-topic schieten de bezoekersaantallen van de site ook omhoog natuurlijk :unibrow:

Morgen wordt het hier 34 en overmorgen 35 graden, maar ok ik zal er niet over klagen verder… :vak02: En het lieve schattige varkentje is in mijn lieve schattige buikje beland :cheer:

Nee, jij mag zeker niet klagen over het weer!!! Al is BA op het moment (vandaag zou het ietsje beter worden) te warm.
Maar altijd beter dan hier.

En even wat anders. Julio Poch is vrijgelaten op borgtocht.
Wat vinden jullie daarvan? Heeft hij het wel of niet gedaan?
Voor mij is het opscheppen en als grapje bedoeld hierover praten al rede genoeg om iemand te straffen.

En er is ook een dicussie gaande over het wel of niet toelaten van papa Zorreguieta bij de kroning (wanneer dat gebeurd weet niemand nog) van Wim-Lex. Dat voelt voor mij hetzelfde als een nazi uit het Hitler regiem toelaten.
Met alle respect voor Maxima overigens, die kan er niks aan doen en had/heeft het er erg moelijk mee

Volgens mij weet niemand hier wie Julio Poch is >>>

En of pa Z bij de kroning aanwezig moet zijn of niet? Tja, heel eerlijk gezegd heb ik daar niet eens een mening over, het houdt me niet echt bezig. Ben sowieso niet zo politiek bevlogen gelukkig :slight_smile: Heb een zeer goede reden om iedereen die ook maar iets met dat tijdperk te maken heeft gehad hartgrondig te haten, maar of hij dan niet aanwezig moet zijn? Ach…

Jongens, geef de mate eens door!

Vandaag een puike trekking gemaakt in de buurt van Cuchi Corral, lekker afgekoeld onder een waterval en heerlijk gezwommen… wel veel schrammen opgelopen door de dichte bosschage, veel struiken met doorns hier in Córdoba…

@ Jack: je moet natuurlijk niet zeuren, bij ons is het altijd 30 tot 40 graden, gewoon fijne temperaturen en af en toe echt even te warm. Een paar weken geleden had ik klanten van ons in Bariloche die mij al wilden aanklagen omdat het er 1 graad boven nul was in de zomer. Blij dat ik daar niet woon… alhoewel, wel erg mooi rond het Nahuel Huapi meer.

Over Poch (stonden hier wel stukjes over in de Clarín) en Zorreguieta wil ik het ook niet hebben… interessanter vind ik wie de verkiezingen in 2011 gaat winnen, hierover kunnen we nog wel een aparte topic opstarten.

Maak er een goed 2011 van allemaal,

Saludos,
Jan

:cheer: Gelukkig nieuwjaar Holanda! :cheer:

Wij moeten nog 4 uur wachten… Maar kunnen wel lekker buiten in de tuin zitten met een paar kilo vlees op de parilla :beef:

Feliz año nuevo!!!

En ik zag wéér zo’n zielig varkentje… was dat de andere helft?

Nog goede voornemens iemand?

De foto van de asado van oudejaarsavond komt nog wel, geen varkentje dit keer :slight_smile: Maar we hebben het gisteren nog even dunnetjes overgedaan. De moeder van een vriend van ons woont in the middle of nowhere (tussen Bariloche en Villa la Angostura) in een houten hutje en had nog wel en lammetje en een kip over:

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/hs045.snc6/167534_10150365114360386_553800385_16428087_2753763_n.jpg

hehe dat ziet er lekker uit!
al heb ik wel eens een taai stuk gekregen bah!
welk stuk is nou het lekkerste volgens jou, van dat beest (schaap? ) op die foto?

De costillas (ribbetjes) vind ik om je vinger bij op te eten, maar er zitten ook genoeg stukken vlees aan dat niet al te vettig is. En een lammetje taai krijgen, dat is knap. Zal wel een oud schaap geweest zijn :tssk:

Ziet er goed uit Jack dat lam, vooral “a la cruz”, dat is een langzame en fijne manier van bereiden. In Comodoro heb ik ooit zo´n lam veroberd dat gewoon binnenshuis was bereidt in de “quincho”. Wij aten met Oudjaarsavond “matambre a la pizza”, niet te versmaden. Met de nodige “vino tinto” er bij hebben we het tot de late uurtjes volgehouden op dat stuk koe.

Hoewel het niet zo fijn is als het nou net jouw bankfiliaal en jouw kluisje betreft, is dit verhaal toch wel grappig: http://www.lanacion.com.ar/nota.asp?nota_id=1338676

:cheer: ER MOET MEER GEKLETST WORDEN :cheer:

bla,bla,bla, nu weer ff tijd, was net mn kind een goede reis wensen hehe, maar dat zal wel lukken

het is hier nog steeds koud, ik ga zo 2 dikke truien aandoen.

Jij kou lijen en kind gaat lekker feest vieren in Punta? Of moet er ook gewerkt worden?

Jajaja er moet ook gewerkt worden hoor, maar ja, geef mij zo’n baan. :vak02:

En jij heb jij nog plannen om naar het kikkerlandje te komen?

Beetje lastig plannen momenteel ivm persoonlijke omstandigheden in Holanda, maar we gaan er voorlopig vanuit dat we met koninginnedag in Amsterdam zijn :cheer:

Het is inderdaad warm, maar daarom hoef je de leuke dingen toch niet te laten? Ik ben trouwens vandaag met mijn vrouw geland in BA en we gaan vandaag nog een beetje proberen het tijdsverschil eraf te slapen. Morgen gaan we lekker leuke dingen doen, en misschien wel een auto kopen.

Tips zijn natuurlijk welkom, maar ik weet niet hoeveel ik ga Internetten. :slight_smile:

Als jij of je vrouw niet de Argentijnse nationaliteit hebben gaat een auto kopen, voor zover ik weet, niet lukken… Veel plezier in BA :dag: