Hoi allemaal,
Op 12 november vertrekken we voor 3.5 week naar Argentinië (en eerlijk gezegd, de tijd tot dan kan niet snel genoeg voorbij zijn).
Quasi alles wat betreft het transport ter plaatse en verblijf is gereserveerd, behalve het gedeelte rond Bariloche. We landen op 24 november in Baroliche, doen hier 1 overnachting, en hebben dan tijd tot 27/11 om een programma ter plaatse uit te stippelen. Op de 27e 's avonds moeten we terug in Bariloche zijn, want de 28e reizen we verder naar Iguazu.
Zoals jullie kunnen zien is de tijd die we in Argentijns Zwitserland hebben nogal beperkt.
Ik heb hieromtrent een vraag, nl wat zouden we zeker moeten bezocht hebben!
We zijn 2 personen die graag wandelen, dus een wandeling zou er zeker moeten tussenzitten om iets te kunnen bezoeken. Overnachting voor 2 dagen moeten we ook nog vinden, maar ik vermoed dat dat op dat ogenblik geen probleem zal zijn.
Misschien ook nog extra vermelden is dat het niet te hectisch moet zijn: we willen uiteindelijk ook kunnen genieten van de omgeving zonder al te veel stress of jacht (hebben we onder het jaar al meer dan genoeg)!
Hopelijk kan iemand ons advies geven?
Hola Davy,
Ja, de échte Bariloche-kenner is Flipsen natuurlijk, hij woont er per slot van rekening. Ik ben er inde loop der jaren ook een paar keer geweest, wat ik toendertijd erg mooi vond was de omgeving van Villa La Angostura & Villa Traful. Ook richting San Martín de los Andes is erg fraai. Dit kun je makkelijk in twee dagen doen, het zijn geen grote afstanden. Je huurt een auto in Bariloche en slaapt twee nachten in Villa La Angostura of SM de los Andes. Voor wandelingen lijkt mij het gebied rond het Lago Traful geschikt, Flipsen weet daar vast meer van.
groet uit Córdoba en maak er een mooie reis van in Argentina!
Jan
Ik denk dat Davy daarom ook de reis bij Tipica Reizen heeft geboekt :vak02:
Dus als jullie in Bariloche aankomen haal ik jullie persoonlijk op en zal alles over de omgeving vertellen en waar jullie de andere nachten eventueel kunnen doorbrengen. Eén van de ideeën is, mits het weer goed genoeg is, een trekking te maken naar één van de refugio´s in de bergen hier. Prima in 2 dagen te doen en voor wandelliefhebbers een must. En uiteraard zouden jullie kunnen overnachten in Villa la Angostura en San Martin de los Andes.
En de chocolaatjes zijn er zooooooooooo lekker!
Thnx jack, ze waren te snel op!