4 weken Argentinie

Hi,

Van eind november tot eind december ga ik 4 weken naar Argentinie. Tot nu toe heb ik alleen de 1e 2 nachten in BA geboekt. Ik wil
niet teveel aan een vast schema zitten, maar heb wel een globale planning van de plaatsen waar ik heen wil.
Ik ben voornemens om, gezien de afstanden, vooral in het noorden van Argentinie te blijven. Dus Iguazu, Salta, BA, Mendoza, en misschien
toch stiekem een ‘klein’ uitstapje richting het zuiden naar Bariloche.

Daar Iquazu, Salta en Mendoza al zeker kunnen zijn van een bezoek van mij is dat bij Bariloche
niet het geval. Is het de reis er naar toe wel waard als ik me beperk tot een paar daagjes alleen Bariloche en omgeving of kan ik me dan beter richten op meer zien van het noorden?

Zijn er nog meer aanraders in het noorden behalve degene die ik boven het genoemd?

Voor vervoer zal ik veelal gebruik maken van bussen en op locatie evt. gebruik te maken van een huurauto.

Alvast bedankt.

Je hebt ruim de tijd, dus dan is Bariloche best een goed plan. Je kan er met de nachtbus komen vanuit Buenos Aires, maar dat is wel 20 uur :slight_smile: Vliegen is uiteraard een optie. Wat wellicht een idee is, als je toch iets van Patagonië mee wil pakken, is om ook naar Puerto Madryn te gaan. Je kan nog walvissen zien tot begin/half december en dat is uiteraard zéér de moeite waard. Je kan ze bijna letterlijk aanraken! Daarnaast zijn de pinguins bij Punta Tombo ook leuk om te bezoeken. Puerto Madryn is “iets” dichterbij met de nachtbus. Daarna kan je dan met de nachtbus óf met de Tren Patagonico (vanaf San Antonio Oeste, 3 uurtjes met de bus vanaf Madryn) naar Bariloche.

In Bariloche is een huurauto zeker een aanrader, maar daarnaast kan je ook alle kanten op qua uitstappen/excursies. Uiteraard kan je er mooie wandelingen maken naar refugio´s (sommige zijn dagwandelingen, bij andere kan je overnachten in de refugio), je kan er erg goed raften op de Rio Manso, je kan er geweldig paardrijden, fietsen huran om het Circuito Chico te fietsen (het rondje vanaf de fietsenverhuur is zo´n 35km, veel bergje op/bergje af), je kan er kitesurfen, kanoën en uiteraard ook véééél chocolade eten :slight_smile: Er zijn meer dan genoeg hostels, hotels en cabañas en in december (als je er vóór kerst bent) zou je nog wel op de bonnefooi kunnen. Als je met de Tren Patagonico wil moet je die wel (ruim) van tevoren boeken en deze rijdt alleen op vrijdag van de kust naar Bariloche. Vanaf Bariloche neem je dan weer de luxe nachtbus naar Mendoza.

De overige plaatsen die je noemt zijn zonder uitzondering aan te bevelen. In Mendoza kan je ook een auto huren of gebruik maken van reguliere excursies (bodegas, Puente del Inca, Villa Vicencio) en ook hier kan je erg goed raften bij Portrerillos. In en om Salta is een huurauto zéér aan te raden en als je niet echt haast hebt, blijf hier dan minstens een week maar liever nog langer! Vanuit Salta raad ik wel aan om te vliegen naar Iguazú (www.aerolineas.com heeft rechtstreekse vluchten), omdat er geen directe bussen zijn en de afstand is groot en niet interessant met de bus). Iguazú is een leuk stadje, relaxte sfeer maar behalve de watervallen is er niet zoveel te doen dus hou hier 2 of 3 dagen voor de watervallen (Braziliaanse kant halve dag, Argentijnse kant minstens 1 dag). Vanuit Iguazú pak je dan weer een nachtbus naar Buenos Aires.

Hola Irrem,

…Lijkt mij ook dat je genoeg tijd voor het Noorden, dus een uitstapje Bariloche is zeker de moeite waard, zijn er onlangs zelf geweest heel erg mooi… De uitzichten, de meren, de wandelingen, met de boot naar het eiland Blest…het was top!!

Laat mij Salta en haar omgeving nog een beetje uitleggen…
Salta zelf is een gezellig mooie koloniale stad,waar je met gemak een volle dag kunt vertoeven. De omgeving is hier ook zo de moeite waard, wat je zelf al zegt …een auto huren … heeft ook mijn voorkeur. Hoewel als mensen dit niet zien zitten er talrijke agencias in Salta zitten die ook dagexcursies aanbieden, met een groep of prive…
Bv is het “rondje” Salta - Cachi - Cafayate- Salta erg mooi om te doen met de auto, de natuur onderweg is erg divers met onderweg leuke “Andes dorpjes”, dit “rondje” kost je normaal 3 dagen (1 nacht Cachi en 1 nacht Cafayate) of als je de tijd hebt een nachtje extra in Cafayate als je ook winetastings wilt gaan doen. Cafayate staat bekend om de witte druif Torontes… met bodegas,bodegas en bodegas…
Ten Noorden van Salta (in de provincie Jujuy) kunt je ook gemakkelijk 3 dagen verblijven met pitoreske dorpjes als Purmamarca, Tilcara en Humahuaca… De natuur is hier weer heel anders …heel kleurijk met de berg 7 kleuren (elke mineraal heeft zijn eigen kleur) waar je ook om heen kunt wandelen en natuurlijk de Salinas Grandes (de zoutvlaktes) de weg er naar toe is spectaculair!!
Daarnaast heeft de bovengenoemde dorpjes leuke marktjes om er rond te struinen…
En om niet alleen in de auto te zitten kun je hier bv ook mooi wandelen en schitterend paardrijden vanaf 3 uur tot een hele dag prive met een Gaucho…

Hoop dat jullie hier wat aan hebben veel plezier met de voorbereiding!!

Saludos en Genietse!!

Alex y Rijkje
B&B Casa Hernandez
www.lacasahernandez.com.ar
San Lorenzo (Salta)

Bedankt voor de reacties, ik krijg er alleen maar meer zin in zo!!

Ik ga jullie zeker op de hoogte houden hoe de reis is verlopen :thumbsup: