Bariloche en omgeving

Over een maand of twee ben ik (te kort) in argentinie, ivm werk.
Ik en mijn partner willen graag een dag of 5 de omgeving van bariloche verkennen (vliegtickets daarheen zijn geboekt).

Moet je in februari huurauto en hotels in de omgeving van barioloche/san martin van te voren boeken of kan dat ook ter plekke?
En wat zijn de absolute must see/do dingen daar in de omgeving?

Alvast bedankt!

Een huurauto is handig om vooraf te reserveren, onderdak is denk ik niet nodig. Het toerisme heeft een flinke knauw gekregen hier ivm de vulkaan Puyehue dus er zal wel plaats zijn in de meeste onderkomens. Maar als je zekerheid wil hebben kan je natuurlijk ook vooruit reserveren.

Must do´s in Bariloche zijn het Circuito Chico, het Circuito Grande/Zeven Meren route, een boottocht naar Puerto Blest en Lago Frias en/of een boottocht naar Isla Victoria en het Bosque de Arrayanes. Verder is er een eenvoudig maar leuk chocolademuseum en zijn er zeer vele sportieve mogelijkheden (wandelen, fietsen, paardrijden, kayakken, abseilen etc.).

Wij zijn eind januari oa in Bariloche en wij zouden daar graag de zeven meren route doen. Deze doe je dan toch best zelf met een huurauto of niet? Kan je die huurauto daar ter plaatse huren of leg ik dit best op voorhand vast?

Bedankt!

Gudrun

De 7 meren route (of Circuite Grande) doe je inderdaad met een huurauto, wel zo leuk. En in januari is het eigenlijk wel verstandig om op voorhand de autohuur vast te leggen, het is dan ook druk met Argentijnen die vakantie hebben. De huurprijzen liggen bij alle maatschappijen ongeveer gelijk, dus qua kosten maakt dat niet zoveel uit.