Auto huren in Argentinie

Hallo,

Is het makkelijk om in Argentinië een auto te huren? Of kan dit beter vanuit Nederland geregeld worden?

Wij denken erover om vanuit Bariloche een auto te huren en dan langs de grenzen van Argentinië en Chili naar beneden te rijden en weer omhoog. Om vervolgens de auto weer in Bariloche af te leveren. Alleen hebben we als nadeel dat we nog niet precies weten wanneer we in Bariloche zullen zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand tips voor ons?

Alvast bedankt.

Hola,

Ik zou lokaal een auto huren. De rit die je wilt maken vraagt echter om minimaal een 4x4, zeer goede voorbereiding. De route van Bariloche naar El Calafate is mooi maar ook voor échte avonturiers. Persoonlijk zou ik het je afraden, je rijdt dagenlang in niemansland over onverharde wegen, geen mobiel signaal, als je pech krijgt dan…ander nadeel is dat je niet in Chili omhoog kunt rijden van Torres del Paine naar Puerto Montt. Dus je moet dezelfde route weer terug nemen, via Argentinie (ruta 40). Mijn advies: huur in Bariloche een auto en doe hiermee ook het Chileense deel rond Pucón/Puerto Montt. Zak dan af met bus of vliegtuig naar El Calafate vanaf Bariloche en huur daar weer een auto. Retourneer de auto altijd waar je hem hebt gehuurd, dus maak een rondje.

Groet,

Jan

Hallo Jan,

Bedankt voor je reactie.

Ik dacht dat de afstand van Bariloche naar El Calafate wel mee viel, maar daar heb ik mij blijkbaar dus in vergist. Als we met de bus naar El Calafate gaan en daar een auto willen huren. Wat zijn dan leuke plekken om te bezoeken? Zijn daar leuke routes om zelf te rijden bv? En hoe lang zou je aanraden om daar te blijven? En hebben we daar ook een 4x4 nodig om een normale auto?

Sorry, zijn een hoop vragen. Hopelijk kan je me verder helpen :wink:

Nogmaals dank!

Gebruik www.ruta0.com om afstanden in te kunnen schatten. Bariloche - El Calafate is 1500 km onverhard! Over asfalt is het 1900 km (via de kust).

In El Calafate een auto huren en dan minimaal naar El Chaltén, één of 2 dagen naar NP Monte Leon aan de Atlantische kust, door naar Torres del Paine/Puerto Natales etc. (wel een permit vragen aan de verhuurder voor binnenrijden Chili). Eventueel kun je ook met een dagbus van El Calafate naar Puerto Natales en daar lokaal een Chileense auto huren.

Suerte, maak er een mooie trip van. Als je nog wat nuttige reistips wilt stuur me maar een mail,

groet,

Jan

Hallo Jan,

Het zelf rijden heb ik inderdaad behoorlijk overschat. Ik krijg langzaamaan een steeds beter beeld van hoe we de reis ongeveer willen gaan maken. Al blijf ik nog steeds meer een hoop vragen zitten. Misschien kan jij me een advies geven over of we genoeg tijd hebben om alles te bezoeken en of dat we te veel willen doen in een te korte tijd. En wat de meest logische route zou kunnen zijn.

In totaal hebben mijn vriendin en ik ongeveer 6 weken te besteden in Argentinië en Chili. In Argentinië starten we vanaf Buenos Aires. Hieronder staat wat we o.a. heel graag zouden willen zien en doen in een soort van (logische?) route.

We willen in ieder geval een aantal routes lopen waaronder de W-route in Torres del Paine. En zouden graag een paar relax dagen hebben rondom de wijnboerderijen in Argentinië of Chili. Welk land zou jij hierin aanraden?

Buenos Aires > Puerto Madryn > Peninsula Valdes > Bariloche > Lake District > El Chalten > El Calafate > Torres Del Paine > Santiago/Mendoza > Atacama woestijn > Salta > Quebrada de Humahuaca

Vanuit Argentinië zullen we verder reizen naar o.a. Bolivia en zullen daar als eerste Salar de Uyuni bezoeken.

Hoeveel tijd denk je dat we nodig hebben in de Lake District en Rondom El Calafate/El Chalten/Torres del Paine?

Alvast Bedankt.

Groetjes Almar

Prima route Almar. Qua wijnhuizen ken ik voornamelijk Argentinië goed; Mendoza, San Juan en Salta hebben vele estancias waar je kunt verblijven bij een wijnhuis (“bodega”). Mijn favoriet is de Valle de Uco, 100 km ten zuiden van Mendoza.

Voor El Calafate / TdP en Chaltén zou ik ongeveer 10-12 dagen uittrekken. Lake District van Bariloche en Chili zo´n 10 dagen.

Groet,

Jan