Argentinie trip, feedback gevraagd

Wij komen na eerst Buenos Aires en Iguazu te hebben aangedaan aan in Ushuaia en moeten 26 dagen later in Santiago zijn om weer verder te vliegen. We zijn natuurlijk erg benieuwd naar alle do’s en don’ts en opmerkingen over onderstaande planning!

Alvast dank

9 (ma) 12-1 Ushuaia
10 (di) 13-1 Ushuaia
11 (wo) 14-1 Ushuaia
12 (do) 15-1 Punta Arenas
13 (vr) 16-1 Punta Arenas
14 (za) 17-1 Punta Arenas
15 (zo) 18-1 Torres del Paine
16 (ma) 19-1 Torres del Paine
17 (di) 20-1 Torres del Paine
18 (wo) 21-1 Torres del Paine
19 (do) 22-1 El Calafate
20 (vr) 23-1 El Calafate
21 (za) 24-1 El Calafate
22 (zo) 25-1 El Calafate
23 (ma) 26-1 El Calafate (+1)
24 (di) 27-1 El Chalten
25 (wo) 28-1 El Chalten
26 (do) 29-1 El Chalten
27 (vr) 30-1 Bariloche
28 (za) 31-1 Bariloche
29 (zo) 1-2 Bariloche
30 (ma) 2-2 Bariloche (+1)
31 (di) 3-2 Santiago de Chile
32 (wo) 4-2 Santiago de Chile
33 (do) 5-2 Santiago de Chile
34 (vr) 6-2 Santiago de Chile

Hola Roland,

Goed programma, maar ik vind je planning rond El Calafate erg lang (meesten doen 3 nachten) en ook in Santiago de Chile zou ik mijzelf niet 4 dagen kunnen vermaken. Eerder zou ik wat dagen afsnoepen van El Calafate en Santiago de Chile en dan langer rondrijden in de regio Bariloche: auto huren en La Angostura, San Martín de los Andes doen en dan oversteken naar Pucon, Osorno en terug naar Bariloche. Schitterende self-drive!

groet,

Jan

Zie nu ook nog je drie dagen in Punta Arenas…lijkt me ook lang…kortom, misschien ook te gebruiken voor self-drive rond Bariloche?

Groet,
Jan

Hi Jan,

Dank voor je behulpzaamheid, maakt onze vakantie vast een stuk mooier.

We hebben nu 1 dag afgehaald van El Calafate, 1 dag van Punta Arenas en 2 dagen van Santiago. We hebben nu ongeveer een weekje uitgetrokken voor het gebied rondom Bariloche.

• We hebben deze aanpassingen nu gedaan, en de week in Bariloche ingepland. Zie je hier nog verbeterpuntjes in?
  • Aangezien we in Bariloche een auto huren en daar dan ook moeten terugbrengen; is doorreizen naar Puerto Montt dan verstandig? Volgens mij kan moet je dan helemaal weer terugrijden, aangezien je niet over het meer kan. Of heb je daar een veerboot of iets dergelijks?
  • Zou je ons nog een tip kunnen geven wat de meest handige manier is om van Bariloche naar Santiago te komen? Vliegtickets lijken erg duur te zijn (500-600 euro)

Alvast dank weer!

4-1 Buenos Aires
5-1 Buenos Aires
6-1 Buenos Aires
7-1 Buenos Aires
8-1 Iguazu
9-1 Iguazu
10-1 Iguazu
11-1 Iguazu
12-1 Ushuaia
13-1 Ushuaia
14-1 Ushuaia
15-1 Punta Arenas
16-1 Punta Arenas
17-1 Torres del Paine
18-1 Torres del Paine
19-1 Torres del Paine
20-1 Torres del Paine
21-1 El Calafate
22-1 El Calafate
23-1 El Calafate
24-1 El Calafate
25-1 El Chalten
26-1 El Chalten
27-1 El Chalten
28-1 Bariloche
29-1 Bariloche
30-1 Bariloche
31-1 Villa la Angostura
1-2 San Martin de los Andes
2-2 Pucon
3-2 Osorno
4-2 Bariloche/Puerto Montt
5-2 Santiago de Chile
6-2 Santiago de Chile

Je auto achterlaten in Puerto Montt (wel dropoff kosten, maar niet superhoog gelukkig) is zeker een optie en dan met LAN of met SKY naar Santiago vliegen. Je kan er ook voor kiezen om rondom Bariloche te blijven (dus niet doorsteken naar Chili), dan de nachtbus naar Mendoza voor nog 2 of 3 dagen en dan met de bus de Andes door naar Santiago.

Ik zou kiezen voor de optie die Flipsen suggereert, in Puerto Montt de auto achterlaten die je in Bariloche hebt gehuurd en doorvliegen naar Santiago de Chile vanaf Puerto Montt. Nachtbus van Bariloche naar Mendoza duurt alleen al 18 uur en dan moet je ook nog met de bus door naar Santiago…

Maak er een mooie reis van en misschien is het leuk om je reiservaring na afloop te delen via dit forum?

Groet,
Jan

Heb net even contact gehad met de autoverhuur maatschappijen in Bariloche en zij geven aan dat je de auto niet kan terugbrengen in Chili (douane-regel).

Dan moeten we dus OF weer terug rijden OF een auto huren tot de grens met argentinie-bus tot over de grens- en in Chili weer een auto huren.

Hoe denken jullie daarover?

Zoek een andere verhuurder :wink: Zelf heb ik het onlangs nog gedaan, maar ik ben dan ook bevriend met mijn vaste verhuurder in Bariloche. Maar in principe is het geen probleem. Je zou het echter ook anders kunnen doen: alleen in de omgeving van Bariloche blijven (dus niet de grens over) en dan met de Cruce Andino naar Puerto Montt reizen, geweldige bus-boot-bus-boot-bus-boot-bus trip (geen grapje): http://www.cruceandino.com/en

Ik heb Alamo en Avis geprobeerd, heb jij een naam van die verhuurder? Doe ik daar een poging.

1