Bij ons in Córdoba is het al heel lang warm (en dat is het altijd in de zomer). Grootste probleem hier is toch echt de droogte aan het worden. Vorig jaar al in januari een kurkdroog Lago San Roque (toeristische trekpleister nummer 1) en ook nu is het water hier weer op rantsoen. Normaal is het nu regenseizoen, maar er gebeurt nada. Als dat zo blijft weet ik niet waar wij de rest van het jaar drinkwater vandaan moeten gaan halen. Het probleem wordt vergroot omdat er steeds meer gebouwd wordt, zonder planning, meer country´s (omheinde woonwijken), golfbanen (die water zuipen als een gek want het hele jaar door moet alles groen zijn), steeds meer woningbouw, oftewel onbehouden groei zonder planning…
Hoe is de situatie in Bariloche met water? Volgens mij is dat daar geen issue, Jack, of wel?
Je bedoelt Bariloche, midden in het merengebied? :vak02: Geen probleem dus. Maar van Cordoba wist ik inderdaad dat het er daar niet beter op wordt. En dat golfbanen daar hun negatieve steentje aan bijdragen is jammer, want het is een leuk spelletje. Zeker als je het, zoals sinds kort op de course van het Llaollao-hotel in Bariloche, ´s nachts kunt doen! Dinsdag ga ik een (lichtgevend) balletje slaan daar :cheer:
De nominatieronde voor de reisawards op Wereldwijzer is weer begonnen. Als we allemaal Argentinie nomineren in het topic voor de Favoriete Bestemming gaan we proberen het stokje over te nemen van Peru. En in het Favoriete reisorganisatie topic heb ik ook nog wel een leuke suggestie :cheer:
Vanmiddag had ik eindelijk een uurtje vrij om een siesta te houden, lig ik net, hoor ik één van de honden piepen. Pincho, en die piept nooit, dus toch maar even kijken. Ik doe de deur open en Pincho rent naar binnen. Tenminste, zo ver als zijn touw dat toelaat (anders ontsnapt hij steeds). Dat doet ie echt nooit, dus ik maak zijn touw los en hij gaat gelijk liggen, trillend als een rietje, hijgen, kwijlen, echt bizar zo gestresst als hij was. Het onweerde een klein beetje, dus ik dacht dat het daar aan lag. Maar zijn angst en stress duurde best lang, ik kijk even naar buiten en zie puur toevallig zijn waterbak, waarin het water leek te trillen. Maar er was geen wind… Nu lees ik net dat er in Concepción (Chili) een flinke aardbeving was! Heel bizar om te zien hoe Pincho daarop reageerde. Ik zag het water wel bewegen (a la Jurrasic Park), maar voelde verder niets. Hij wel Is nu eindelijk wat rustiger geworden gelukkig.
Goed, verder niets interessants te melden, maar het Social Chat topic bloedt een beetje dood geloof ik, dus het was sowieso tijd voor een ´kick´ :chin:
Hier in Pucon voelden we hem wel zeker (6.8 op de schaal van richter, trouwens), niet sterk genoeg om te zeggen “Ja, jongens, het huis uit!”, honden hebben we niet en de kat zei niet eens miauw.:slapen: Maar we moesten toch wel even denken aan de aarbeving van 27 februari vorig jaar (8.8 op de schaal van richter), toen dachten we dat de wereld verging en heel veel spullen naar beneden kwam… (Sinsdien sluiten de deuren van het huis niet zo goed meer…)
En ook aan deze kant van de Cordillera is de zomer even voorbij :frown::storm: maar vanaf zondag komt het mooie weer terug :cheer:…
Hey grietzen, ik kan me voorstellen dat je bij zo´n beving toch weer terugdenkt aan vorig jaar. Trouwens, iedere keer als ik een post van jou zie bedenk ik me dat ik wel weer eens naar Pucon wil. Vorig jaar heb ik er alleen een nachtje geslapen (we waren nét te laat bij de grens naar Argentinie, dus moesten een nachtje blijven). Erg leuk stadje, zeker voor Chileense begrippen
En iets totaal anders, wat ik eerlijk gezegd vergeten ben hier te melden: Morgen is de langste zwemrace ter wereld in open water: de 88km van Hernandarias naar Paraná. En dit jaar doet er weer een Hollander mee: Daan Glorie (met een beetje sponsoring van Tipica Reizen). Info kan je hier vinden: http://zwemfan.wordpress.com/ en op www.daanglorie.nl
O was dat het, ik zag al zoiets op de startpagina van FB.
Jee dat is een eind 88 km! Hoe lang doen ze daar gem.dan over? En zijn er dan pauzes of zo?
Maar iig, suc6 Daan!
Wordt een uurtje of 9 a 10 zwemmen en er zijn geen pauzes, het is een wedstrijd lol2 Maar goed, hij liever dan ik natuurlijk. En onderweg oppassen voor piranhas die er schijnen te zitten :wub:
Ja hier is een mooie gelegenheid (social chat) om Jan en Jack te feliciteren…
Ok… net geen “winnaars” geworden… maar van al het bestaande aanbod wat er is, beide wel genomineerd voor “Beste reisorganisatie 2011” Top…!!
Daan heeft het gehaald, 88km zwemmen in Rio Parana, hij liever dan ik Meer info op zijn pagina www.daanglorie.nl of op de ´zwemblog´ waar hij stukjes heeft geschreven: Daan Glorie 7de op GRAND PRIX 88km | Zwemfan
Iedereen ingedut in het laagseizoen? De Social Chat loopt nog niet zo goed als ik had gehoopt… Of zit iedereen naar de tv te kijken over de ramp in Japan?
Hier is het ook opeens gedaan met de zomer sinds gisteren En aardbevingen kennen ze hier wat minder gelukkig, maar ik heb dan weer wel het Centro Atomico Bariloche in mijn achtertuin :paranoid: