Sanur aanrader??

De zon komt op, de zon gaat onder,
langzaam telt de boer zijn kloten… :zon02:

(Vrij naar Cees Buddingh)

Dank u Surya Atmadja voor deze overbodige informatie, het is namelijk geen antwoord op mijn vraag wat er zo mooi is aan zonsopgang bij Tanah Lot zoals Indesco in reactie 21 beweerd.

Apalagi het is gewoon gekopieerd van het internet, die SA spreekt nauwelijks Engels, volgens eigen zeggen, wat een leeghoofd is die man toch. Hij doet me altijd denken aan een condoom dat je aan de kraan vastmaakt, verbazingwekkend hoeveel water er in zo een ding past :smile:

Sontoloyo, Tanah Lot ligt toch niet bij Sanur?
Alweer een bijdrage van iemand die hoognodig moet melden dat ie ergens geweest is.
Werk nou maar verder aan jouw eigen blog. Je begint aan iets maar maakt het verder niet af.

http://surya-atmadja.blogspot.com/

Dit is toch jouw blog, niet?

Of ga anders duiven voeren op het Damrak

Ik kan ook schrijven dat het ongeveer dezelfde zou zijn zoals men (ik en andere toeristen) de zonsondergang bij Kuta Beach mooi vinden.
Het is mijn **subjectieve ervaring **, maar wel gedeeld door vele anderen.
Dat heeft Indesco ervaren .

Vandaar dat men foto’ s maakt van** beide** zonsondergangen , men organiseert toeristen uitstapjes.
De site in het Engels heb ik gekozen omdat Engels een 2de taal is voor de meeste lezers.

Vwb de offtopic en beledigende opmerkingen daar ga ik niet op in . :dag:

Voor de goede orde , ik ben nog nooit in Tanah lot geweest.

Mijn subjectieve ervaring is dat uw meeste berichten, zo niet alle, bestaan uit gelul uit uw nek en dat u vaak verhaalt over plaatsen waar u nog nooit bent geweest. U moet perse iets te vertellen hebben, wat is niet zo belangrijk voor u. De lezers van uw berichten denken echter steeds meer dat ze met een soort van halve idioot te maken hebben. Uit uw berichtgeving blijkt dat u misschien wel veel in Indonesië bent geweest, maar daar naast de chauffeur van de huurauto heeft leggen slapen of te druk bezig was met de memek van de perempuan sedang pijit. Engels kan dan wel de 2e taal van de lezers zijn, echter de taal in kwestie staat bij u onderaan, net als het Nederlands overigens. Kortom, u bent al zover heen dat u volkomen ongeschikt geacht moet worden om op fora als deze te schrijven, een mummelende ouwe gestoorde grijsaard, die niet weet waar hij het over heeft, alle pit is eruit. U heeft totaal niets van wat men een reiziger of toerist zou kunnen noemen, u bent niets meer dan een nutteloze slappe ouwehoer. Kasihan aja.

Ik krijg de indruk dat u alleen antwoord omdat u graag op uw keyboard tikt. U begrijpt niets van de vraagstelling, u geeft als antwoord een stukje gekopieerde tekst van het Internet wat totaal niets met het onderwerp te maken heeft, maak je daar een opmerking over dan gaat u in de verdediging, daarna heeft u het over de zonsondergang in Kuta en nu geeft u ook nog toe dat u nog nooit in Tanah Lot bent geweest, dus waarom u op mijn vraag reageert is voor mij een vraagteken. Terwijl de vraag toch zeer simpel was: wat is er zo mooi aan de zonsopgang bij Tanah Lot zoals Indesco in reactie 21 beweerd.

We kunnen ons weer op maken voor een 10-tal berichten waarin SA gaat verklaren dat hij niet reageert, wat heb je aan zo een vent. Strikkie dr om en terug sturen toch. Ik dacht dat alleen die Marokkanen in NL erg waren, het blijkt echter dat sommigen uit onze ex-kolonie nog iets erger zijn, voortdurend gesijk en geklaag. Ik heb in 20 jaar niet gestemd maar…sorry off-topic :smiley:

Volgende keer als ik op Bali ben, ga ik wel eens kijken wat er zo bijzonder is aan de zonsopkomst bij Tanah Lot. Moet alleen ff iemand zien te vinden die het terein rond de tempel zo vroeg voor me wilt openen, op Bali komt de zon voor 6en op.

Ik heb wel verschillende keren de zon op zien komen bij Yeh Gangga, dat is 5 km ten westen van Tanah Lot. Best mooi, de zon schijnt over het water (de zon komt immers landinwaards op), en op het strand is een handje vol visser druk bezig om de bootjes in te laden en gereed te maken om te vissen. Enige tijd later komen ze terug, lekkere verse vis, en op het strand bevinden zich dan ook vele marktlui die vis inslaan, mee naar huis nemen om uit te zoeken en te sorteren, en later op de markt te verkopen. De ouders van een vriend van me zitten in de vis-verkoop, je moet van vis houden om daar thuis te komen, want overal staan emmers met vis met de bekende geur (al reukt verse vis minder dan oudere vis, de hoeveelheid vis maakt dat je het hoe dan ook ruikt).

Bij Manokwari in de buurt is er een plek die Cape Memory heet, die loopt in zee. Een paar dagen per maand kan je daar de zon zien ondergaan, terwijl aan de andere kant de maan opkomt. Is natuurlijk niet zo spectaculair dan wat SA op het internet vindt. Ik meld het toch even want heb het met mijn eigen ogen gezien, vanwaar acte.

Overigens heeft Pasar Ikan in Indonesia een dubbele betekenis SA weet daar alles van :kus:

Wat was de vraag ook al weer?
Alleen gaat de zon onder in tanah lot,en wat er mooi aan is.
Je kan de zon door de tempel in de zee zien zakken.

de zon komt overal op en gaat overal onder…

Behalve op de Noordpool op 21 juni, er zijn idioten die daar naar toe gaan. Nou geef mij maar een daggie regen in de tropen, zonder zon :zon02: morgen beter toh…

Meneer serikambelo,
Zou bovenstaande dan eindelijk het laatste genadeschot zijn geweest…? Ik zie nl. nog maar weinig berichten verschijnen van onze SA. Als dit zo is dan ben ik, en ik weet zeker velen andere, u zeer dankbaar!

Ouwe Bekende Meneer,

Het ligt zeker niet in mijn bedoeling om iemand een genadeschot te geven, ik heb slechts verteld wat ik van die berichten van die SA denk, dat kan toch tussen twee volwassen heren bij hun volle verstand, in Amsterdam zeggen we “Loate we elkoar geen mietje noeme”, waarvan acte…

Een interactie tussen 2 volwassenen ja maar laten we even aannemen dat die SA toch nog een beetje Indonesisch bloed door ze aderen heeft stromen dan is het natuurlijk absoluut not done om op zo’n manier met hem te communiceren en gezichtsverlies is al helemaal uit den boze. U heeft voor een publieke afgang van SA gezorgd.

Eigenlijk is het jammer dat SA zich achter de coulissen heeft teruggetrokken, laten we eventjes niet uitvlakken dat het een aardige vorm van entertainment is van hetgeen SA hier heeft beweerd en waarvan hij stellig meende dat dat het zaligmakende was… :). Ook meprauw indesco heeft het zekere voor het onzekere gekozen en heeft zich al kotsend teruggetrokken.:vak02:

Hi Sumbar,

Die SA is zeker top-entertainment, maar slechts voor de mensen die Indonesië kennen. Hij heeft inmiddels zoveel leugens verteld over zijn land en vooral omdat hij zo nodig iets te zeggen moest hebben toeristen in spé misleid, alleen maar omdat hij graag als alwetende aan het woord is. Ondanks dat de man beweerd Indonesiër te zijn heb ik nooit de indruk gehad dat hij veel van zijn land afweet. Wel hoe je op voordelige wijze de patser daar kan uithangen. Persoonlijk heb ik daar een gruwelijke hekel aan, ik weet echter ook wel dat veel mensen zich ook wel voor een koopje rijk willen voelen. Voor wat dat betreft is zijn functie hier belangrijk. Helaas bestaat zijn oppositie uit voormalige bezetters die een grote liefde voor zijn land hebben ontwikkeld en dat graag met anderen willen delen, zonder dat ze daarbij de slimme meid of jongen willen uithangen.

In het begin toen hij zich steeds bediende van diverse aliassen zoals Grijzekat, Om Sid enz. dacht ik dat betrokkene in dienst van de Indonesische ambassade werkte. Bij nader inzien kwam ik tot de conclusie dat dit nooit het geval kon zijn gezien de weinige notie die hij had en nog steeds heeft van het reilen en zeilen in zijn (door hem op jeugdige leeftijd in de steek gelaten) land ‘pan erkoms’. :slapen:

Had ik geen ander draadje voor dit soort prietpraat geopend?

Laten we het hier over Sanur hebben. Al denk ik dat daar niet veel over te zeggen valt verder, zoveel bijzonders is er mijns inziens niet in Sanur te doen…