Is Sanur een aanrader om daar de laatste 6 dagen van mijn verblijf op Bali door te brengen? (ook als vrouw alleen)?
Ik ben op zoek naar een mooi strand en een beetje rust, niet te veel hoor want ik heb ook graag mensen om me heen.
Ik ga over twee weken al naar Bali en ben van plan om te beginnen in Sanur (wil niet naar Kuta/Seminyak) en ben op zoek naar een leuk goedkoop hotel (mag heel goedkoop) zijn. Heeft er iemand nog meer tips dan de toch voor mij wat prijzige hotels van Indesco en Karin?
En wat zijn verder in de buurt van Sanur nog meer leuke plekken om heen te gaan voor iemand die wel op zoek is naar wat levendigheid maar niet naar Kuta/Seminyak wil?
Sanur is absoluut een aanrader; niet te ver van de luchthaven Ngurah Rai, veel keuze v.w.b. hotels, homestays, restaurants, warungs. Een m.i. ideale plek om het “Godeneiland” te verkennen. Dit in tegenstelling tot Kuta waar veel Australiërs hun vakantie doorbrengen. Vergelijk Kuta met de hot spots in Spanje waar ook veel Europeanen naar toe gaan. Echter met een groot bierbuik, tattoo en oorbellengehalte. Daarom zijn er in Kuta ook relatief veel disco 's etc. Sanur is wat minder mondain en ook wat rustiger. Alhoewel de KFC 's, Mac.Donald 's, Circle 24 hours, etc. hier ook oprukken. Helaas want hierdoor dreigt toch het rustieke en Balinese gevoel langzamerhand te verdwijnen. Een voorbeeld: toen ik in 1994 voor het eerst in Sanur kwam hoorde je overal de authentieke Balinese gamelanmuziek, nu hoor je het nog maar sporadisch en is het vervangen door de westerse popmuziek. M.a.w. de Balinese cultuur gaat helaas langzamerhand teloor, zeker in het zuiden. Ben inmiddels 9 maal in Sanur geweest en spreek dus uit ervaring.
Bedankt voor de informatie. Heb je ook nog een tip vwb een verblijfplaats? Ik reis alleen en ik ben eind 20, dus het zou leuk zijn als het iets is waar je snel in contact komt met andere mensen. Alvast bedankt.
Pondok Prima is een uitstekend hotel/homestay. www.primacottage.com
Ligt heerlijk centraal aan een zijstraat van de J.L. Danau Tamblingan. Bovendien erg rustig. Wil je nog wat goedkoper is Keke Homestay een optie.www.geocities.com/keke_homestay/
Ook ideaal gelegen.
Kuta is leuk om te shoppen, maar Sanur is zo leuk en je vindt er vast wel een goedkoop hotelletje/losmen o.i.d. Koop anders de Trotter, staan hele goede tips in over eten/omgeving en hotels. Indesco
Wat wil je persé meemaken en waar houdt je van ? Wij hebben diverse dingen gezien en gedaan op Bali en vlakbij Bali. Laat het mij even weten. Groetjes Indesco
nou ik weet inmiddels dat er vulkanen zijn, rijsvelden, apenwouden, ubud en tanah lot en dat je daar ter plaatse (telefoonnrs heb ik al) tegen een bespottelijk tarief een taxi chauffeur als een soort gids voor je rond kunt laten rijden. (wat dat betreft zie ik de bui al hangen, “waar zullen we eens naar toe gaan??”)
ik heb gehoord dat je bij ceremonieen aanwezig kunt zijn of kijken, w.o. crematies en bruiloften, al zou ik dat zelf heel erg vinden wanneer ik zelf bij zo’n gelegenheid d.w.z. wanneer het mij zelf zou aan gaan, iemand zag staan met een enorm fototoestel… als ik daar zou gaan kijken dan bij voorkeur van onder een struik ofzo, maar weten jullie plekken waar dat georganiseerd wordt, of is dat eigenlijk overal?
ik heb gehoort dat vooral het noorden van bali de moeite waard is, en daar wil ik dan ook nog graag naar toe. Er zullen ongetwijfeld ook meer tempels zijn dan alleen tanah lot, en bezienswaardigheden waar ik het bestaan nog niet van heb ontdekt. of die niet in de gidsen vermeldt staan. als je daar informatie over hebt dan graag.
tips voor goede restaurants e.d. (wat te doen in sanur) heb ik allemaal al,
het gaat me eigenlijk meer om de rest van bali en dan met name het noorden ervan.